Zkoumáme to a zvažujeme opatření, říká FIA o mini DRS McLarenu | Foto: Getty Images / Clive Mason

Foto: Getty Images / Clive Mason

Zkoumáme to a zvažujeme opatření, říká FIA o mini DRS McLarenu

Do Baku se hodně diskutovalo o ohebnosti předních křídel. V Ázerbájdžánu ale všechny zaujalo zadní křídlo.

Zadní křídlo McLarenu se na rovinkách deformuje tak, že vzniká jakési „mini DRS“ nebo-li mezera mezi zadním křídlem a klapkou DRS, což samozřejmě snižuje odpor vzduchu a zvyšuje rychlost na rovinkách. Efekt je v principu stejný jako u klasického DRS, ale bude pochopitelně o dost menší. 

FIA dnes vydala prohlášení, i když McLaren přímo nejmenuje. 

„FIA pečlivě sleduje flexibilitu karoserií všech vozů a vyhrazuje si právo kdykoli během sezóny požádat týmy o úpravy. Pokud však tým úspěšně absolvuje všechny testy průhybu a dodrží předpisy a technické směrnice, je považován za plně vyhovující a nebudou přijata žádná další opatření.“

„FIA v současné době přezkoumává údaje a veškeré další důkazy, které se objevily při GP Baku, a zvažuje případná zmírňující opatření pro budoucí zavedení. Jedná se o součást standardního procesu při kontrole technické legálnosti a FIA si ponechává pravomoc zavést v průběhu sezóny změny předpisů, pokud to bude nutné.“

Ve stále platné technické směrnici (TD34) je jasně uvedeno, že určité chování nebude tolerováno, i když křídla projdou statickými zátěžovými testy.

FIA podle Autosportu uvádí, že nepovažuje za legální „konstrukce, jejichž konstrukční vlastnosti jsou změněny sekundárními parametry tak, že při jízdě na trati vytvářejí jinou charakteristiku průhybu než během statických kontrol FIA. Příkladem sekundárních parametrů může být teplota, aerodynamické zatížení atd.“

Doporučujeme

Články odjinud