Mercedes vstupoval do dnešního závodu z prvního a druhého místa, v jeho průběhu se ale znovu trápil s pneumatikami. Nico Rosberg do cíle dojel šestý, Lewis Hamilton až dvanáctý. AKTUALIZOVÁNO
V sobotní kvalifikaci si Mercedes vyjel pole position v podání Nica Rosberga a druhé místo v podání Lewise Hamiltona. Všichni sice očekávali, že přední pozice duo ze Stříbrných šípů neudrží, nicméně že bude Hamilton úplně mimo bodované pozice, to asi nikdo nečekal. Mistr světa z roku 2008 považuje Velkou cenu Španělska 2013 za děsivou zkušenost.
"Byl to zážitek, který už opravdu nechci znova zažít," nechal se Brit slyšet bezprostředně po závodě. "Dneska jsem dělal úplně to samé jako v Bahrajnu, neměl jsem ale žádnou přilnavost. Nemohl jsem na to tedy tlačit. Když už jsem se pak o něco snažil, pneumatiky okamžitě odešly. Jsem teď naprosto ztracený, vůbec netuším, co se pokazilo," povzdechl si zklamaný pilot.
Hamilton sice věděl, že Mercedes od Bahrajnu ještě nedokázal vyřešit všechny problémy, avšak domníval se, že se týmu bude dařit o něco líp. "Zdá se, že ostatní tento víkend udělali větší krok vpřed než my. I když jsme přivezli nějaká vylepšení, neudělali jsme žádný pokrok, co se degradace týče," dodal.
Nadšením po závodním klání nejásá ani Hamiltonův týmový kolega Rosberg. "Dneska odpoledne jsem měl těžký závod," povzdechl si. "Odstartoval jsem dobře a první stint jsem zvládl skvěle, udržel jsem za sebou některá rychlejší auta. Potom jsem ale musel začít jezdit svůj vlastní závod a propadl jsem se. Nemělo totiž žádný smysl ničit si pneumatiky nějakou snahou zůstat vpředu. Dneska jsme jednoduše neměli rychlost nejrychlejších aut a mezi třemi nejlepšími a námi je stále narůstající mezera, které se potřebujeme zbavit," vysvětlil Němec.
Šéf stáje Ross Brawn má z Velké ceny Španělska 2013 stejné pocity jako jeho svěřenci. "Nico dnes odvedl excelentní práci s pneumatikami, aby mohl jet jen na tři zastávky, a jeho výkon dokázal, čeho je naše auto na tratích tohoto typu momentálně schopné. Lewis v podstatě nikdy neměl dostatečné vyvážení, což naši už tak kritickou situaci ještě zhoršilo. Donutilo ho to pak v průběhu závodu přejít na strategii čtyř zastávek v boxech," vysvětlil Brawn.