Pravděpodobnost, že se Mick Schumacher ještě někdy vrátí do formule 1, se limitně blíží nule...
„Život nejde vždy podle plánu a neúspěchy mohou být těžké,“ napsal včera na Instragramu Mick Schumacher. „Každá výzva je však příležitostí učit se, růst a vrátit se ještě silnější. Tohle je jen kapitola, ne celý příběh. Cesta pokračuje a já jsem odhodlán se nad to povznést. Děkuji vám všem za podporu, moc to pro mě znamená.“
Mick Schumacher letos jezdil ve WEC za Alpine. V japonské Fudži vybojoval společně s Nicolasem Lapierrem a Mathieuem Vaxivièrem stupně vítězů. U Alpine by mohl zůstat i v příštím roce.
Není úplně jasné, zda se jeho příspěvek na sociálních sítích týká vyhaslé naděje na návrat do F1 (tak to interpretují některé zahraniční weby) nebo WEC nebo tak nějak všeho. Kariéra Micka Schumachera totiž dostala v posledních týdnech mnoho zásahů na mnoha frontách.
Kleine Zeitung přinesl informaci, že proběhlo jednání mezi Schumacherem a Ferrari. Maranello mohlo nabídnout Schumacherovi místo ve WEC v zákaznickém voze místo Roberta Švarcmana, který míří do IndyCar, kde bude jezdit za Premu. K dohodě ale nedošlo – podle spekulací se Schumacherovi nepodařilo získat sponzory. Ve voze se objeví Phil Hanson.
Schumacher ale navíc může přijít také o roli rezervního jezdce. K Mercedesu se totiž má vrátit Valtteri Bottas.
Návrat do F1? Některým jezdcům se to povedlo...
V posledních letech najdeme několik příběhů jezdců, kteří přišli o závodní sedačku, nebyli v další sezóně na startovním roštu, ale dokázali se vrátit.
Alex Albon vynechal sezónu 2021, Esteban Ocon sezónu 2019, Kevin Magnussen sezónu 2021 a Nico Hülkenberg byl bez stálé závodní sedačky dokonce tři sezóny (2020-2022). Během této doby ale odjel 4 závody jako záskok.
... ale Schumacherovi zřejmě ne
Pětadvacetiletý syn Michaela Schumachera zůstal v paddocku jako rezervní a testovací jezdec Mercedesu, což je poměrně důležitá nebo spíše výhodná podmínka. Jste totiž stále na očích šéfů týmů.
Ve F1 skončil Schumacher na konci roku 2022 a zpět se nevrátí ani příští rok. Mimo tak bude tři sezóny. V roce 2026 přijdou velké změny pravidel, takže si týmy budou chtít zachovat své jezdecké sestavy – pokud nedojde k něčemu, co by vyvolalo několik dalších přestupů.
Schumacher má také velkou smůlu na načasování. Do F1 přichází řada nových talentovaných jezdců – Bearman, Antonelli, Colapinto, Lawson, Bortoleto a také jeho dobrý přítel Jack Doohan.
Schumacher byl spojován s Alpine, za který jezdí ve WEC a také se Sauberem, ve kterém je Binotto, který ho zná z akademie Ferrari. U Alpine ale nastupuje Doohan a šušká se, že tým (Briatore) mají zájem o Colapinta. Sauber (Audi) si zase vybral lídra šampionátu F2 Bortoleta.
Schumacher je dlouho mimo závodní sedačku a ve svých 43 odjetých závodech nepodal přesvědčivé výkony. Pochotitelně to u Haasu a se Steinerem neměl snadné. Kdo ví, pokud by debutoval jinde, mohl se jeho příběh v královně motorsportu odvíjet jinak.
Nepomůže ani jméno Schumacher. F1 je nyní natolik populární, že k získání sponzorů není potřeba, a pokud už ano, fungují jiné faktory – například Colapinto nebo i Bortoleto dokáží oslovit velké trhy v Jižní Americe. Jméno Schumacher navíc v případě Micka není už atraktivní ani pro sponzory.