V úterý byl v testech nejrychlejší Norris. Mercedes a Ferrari v problémech

Nejrychlejší čas zajel v první den druhých testů Lando Norris s McLarenem.

Během prvního dne prvních testů to vypadalo, jako by týmy vyjely s loňskými vozy. Hned odjely hodně přes 100 kol. Pro některé to nebylo první vyjetí s vozem, protože už předtím absolvovaly filmovací den, ale i tak to bylo zajímavé.

Druhé testy začaly trochu odlišně. Ferrari i Mercedes potkaly technické problémy. Charles Leclerc ráno odjel jen šest kol a poté jsme ho dlouho na trati neviděli. Ferrari podle svých slov provádělo kontrolu chladicího systému. Monačan vyjel až hodinu před polední přestávkou. Odpoledne ho nahradil Vettel.

Problémy měl dopoledne také McLaren. Došlo ke ztrátě hydraulického tlaku a Norris musel svůj vůz odstavit. Nakonec odjel 80 kol. Krátce před koncem testovacího dne však opět zastavil na trati.

S vozem Mercedesu jezdil dopoledne Lewis Hamilton. Úřadující mistři světa přivezli téměř kompletně novou aerodynamikou a to včetně nového nosu.

Odpoledne vystřídal Hamiltona Bottas, který musel po stovkách metrů svůj vůz odstavit. Podle Mercedesu šlo o problém s tlakem oleje. Tým měnil motor, aby mohl pokračovat ve svém programu, ale Bottas nakonec vyjel na trať až pár minut před koncem.

Nepochybně nejlepší den z dosavadních testů zažil Williams. George Russell odjel 119 kol.

Výsledky

P Jezdec Tým Čas Rozdíl Pneumatika Kol
1 Lando Norris McLaren 1:17.709   C4 80
2 Pierre Gasly Red Bull 1:17.715 0.006 C3 136
3 Lance Stroll Racing Point 1:17.824 0.115 C5 82
4 Sebastian Vettel Ferrari 1:17.925 0.216 C3 81
5 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo 1:18.589 0.880 C4 99
6 Alexander Albon Toro Rosso 1:18.649 0.940 C4 103
7 Charles Leclerc Ferrari 1:18.651 0.942 C3 29
8 Kevin Magnussen Haas 1:18.769 1.060 C4 131
9 George Russell Williams 1:19.662 1.953 C5 119
10 Daniel Ricciardo Renault 1:20.107 2.398 C3 77
11 Valtteri Bottas Mercedes 1:20.167 2.458 C2 7
12 Lewis Hamilton Mercedes 1:20.332 2.623 C2 83
13 Nico Hulkenberg Renault 1:20.348 2.639 C3 80

18:00: konec

17:52: Tak to nakonec Mercedes stihl. Bottas na trati. 

17:49: pokračujeme 

17:38: Norris... 

17:38: červené vlajky, dnes třetí 

17:28: Norris přebírá vedení – 1:17.709 na C5

17:18: nějak nám zamrzl oficiální live timing. Stroll druhý na C4. 

16:45: Vettel jen přezul pneumatiky a vrací se na trať. 

16:44: A Vettel v boxech

16:38: Vettel na delším výletě. Dnes už odjel 41 kol.

16:14: Bottase zastavil tlak oleje. Mercedes se rozhodl vyměnit motor, aby mohl pokračovat v dnešním programu. 

16:00: Magnussen se dostává přes 100 kol.

15:48: Vettel se dostal pod 1:18, zůstává druhý.

15:45: „Udělali jsme dobrý pokrok,“ řekl novinářům Hülkenberg. „Cítím, že máme větší výkom. Zda to bude stačit, to uvidíme v kvalifikaci a v závodě.“

15:34: Vedení přebírá Gasly – 1:17.715 na C3

15:17: Vettel první – 1:18.206 na C3

14:57

14:48: Pokračujeme. Na trati Giovinazzi, Russell, Vettel, Norris a Ricciardo.

14:41: McLaren uvedl, že Norris dopoledne zastavil kvůli ztrátě tlaku hydraulické kapaliny.

14:32: A může za ně právě Bottas.

14:30: červené vlajky 

14:30: Přidal se i Bottas, který vystřídal Hamiltona.

14:28: Vettel poprvé na trati.

14:25: Giovinazzi a Albon na trati. 

14:17: Russel už odjel dnes přes 50 kol a je šestý. To není úplně špatné pro Williams.

14:05: Russell na trati.

14:01: V Barceloně to vypadá na slučovák McLarenu. Dorazil Boullier (nově ambasador GP Francie), Fernando Alonso (WEC, Imsa, IndyCar) a Stoffel Vandoorne (formule E).

14:00: pokračujeme

13:00: začíná přestávka na oběd

P Jezdec Tým Čas Pneumatika Kol
1 Giovinazzi Alfa Romeo 1:18.589 C4 56
2 Gasly Red Bull 1:18.647 C3 61
3 Leclerc Ferrari 1:18.651 C3 29
4 Stroll Racing Point 1:19.139 neoz. 44
5 Magnussen Haas 1:19.644 C2 84
6 Russell Williams 1:19.662 C3 46
7 Albon Toro Rosso 1:19.689 C3 39
8 Hamilton Mercedes 1:20.332 C2 83
9 Hulkenberg Renault 1:20.348 C3 80
10 Norris McLaren 1:22.306 C3 38

12:43: Ferrari potvrdilo, že i přes dopolední zdržení bude odpoledne jezdit Vettel.

12:43: Giovinazzi přebírá vedení – 1:18.589, C4

12:20: Podle Mercedesu neexistuje aerodynamická část, která by nebyla změněna. Tým jezdí se specifikací, kterou uvidíme i v Melbourne.

12:16: Ferrari dohání manko. Leclerc už odjel 19 kol. 

12:09: Leclerc na druhém místě, jezdí na C3

12:02: Leclerc jde na třetí místo. 

11:59: Leclerc na trati. 

11:57: Vypadá to, že Ferrari provádí „revizi chladicího systému“.

11:49: Hamilton a Hülkenberg už přes 50 kol.

11:44: Giovinazzi jde pod 1:19. 

11:34: Albon, Russell, Magnussen na trati.

11:33: pokračujeme 

11:26: Oficiálně od Ferrari

11:25: Vypadá to spíše na technický problém.

11:20: McLaren v kačírku ve 4. zatáčce.

11:18: červené vlajky

11:16: Podle Motorsport.com Ferrari uvedlo, že potřebuje trochu času, aby zkontrolovalo pár věcí. 

11:02: Giovinazzi druhý (1:18.929) na C3

10:51

10:34: Už dlouho jsme neviděli Ferrari. Leclerc zatím jen 6 kol.

10:16: Gasly – 1:18.647 na C3

10:11: Pirelli přivezlo opět neoznačené pneumatiky. Minulý týden šlo o prototyp pneumatiky pro rok 2020. Tento týden je neoznačená pneumatika letošní C3, ale vyrobena v záložní továrně. Pneumatiky Pirelli jsou obvykle vyráběny v Rumunsku, ale Pirelli má další továrnu v Turecku. Testem chce vyzkoušet, že mezi pneumatikami není rozdíl. 

10:06: všichni jezdci už mají na svém kontě měřená kola. 

10:03: Mercedes přivezl řadu novinek – nos, přední křídlo, podlahu, T-křídlo,...

9:56: Norris a Stroll zůstávají jako jediní bez času.

9:48: novinky u Mercedesu

9:47: zatím to vypadá, že nejrychlejší vůz má Ferrari. Podívejte se na technickou analýzu SF90

Technická analýza Ferrari SF90

Technická analýza Ferrari SF90

9:39: časy si už zapsali také Albon a Magnussen, který je druhý.

9:25: Gasly jde do čela – 1:19.973. Čas už zajeli také Hülkenberg, Leclerc, Hamilton a Giovinazzi. 

9:19: hodně zajímavý přepočet 

9:13: Hamilton zůstává jako jediný na trati, zrychluje a už odjel 7 kol.

9:11: Některé týmy jezdí celý den s jedním jezdcem, některé se dvěma (dopoledne jeden, odpoledne druhý). Ferrari jezdí tradičně s jedním, ale pro tyto testy zvolilo druhý model, což je pro Scuderii hodně neobvyklé. Za posledních pět let odjela se dvěma jezdci v jednom dni jen jeden den. Těžko říct, co k tomu Scuderii vede. Minulý týden ale jezdili jezdci opravdu hodně kol, takže může jít jen o prosté rozdělení zátěže.

9:07: Leclerc na trati a Hamilton si zapisuje čas (1:26) 

9:05: Na trati už také Magnussen a Hamilton. Čekáme tak už jen na rudý monopost.

9:01: Už tradičně je ráno zima. Teplota je nyní jen 6 stupňů. 

9:00: Norris, Hülkenberg, Giovinazzi, Russell na trati. 

9:00: začínáme... 

8:49: testovat se bude od úterý do pátku. Jako obvykle od 9:00 do 18:00 s hodinovou přestávkou na oběd.

8:38: vítejte u online přenosu z prvního dne druhých testů.

Tým úterý
Ferrari Leclerc / Vettel
Mercedes Hamilton / Bottas
Red Bull Gasly
Renault Hülkenberg / Ricciardo
Haas Magnussen
McLaren Norris
Racing Point Stroll
Alfa Romeo Giovinazzi
Toro Rosso Albon
Williams Russell

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Diskuze (302) Další článek: Ferrari mohlo matnou barvou ušetřit více hmotnosti, než se myslelo
20. dubna | Tým Scuderia Praha vyhrál závod ve Spa...
19. dubna | Jenson Button se nezúčastní posledních dvou závodů WEC a to včetně Le Mans. Nahradí ho Vandoorne. Důvody? Rodinné (chce trávit více času se snoubenkou) a výkonnostní, kdy SMP Racing nestačí na toyoty.
18. dubna | Max Verstappen věří, že v polovině sezóny bude moci Red Bull vyhrávat závody.
17. dubna | Ferrari doufá, že Alfa Romeo nasadí co nejdříve novou řídicí elektroniku pohonné jednotky. Tým ji nestihl integrovat do vozu a Giovinazzi pak měl v kvalifikaci stejný problém jako Leclerc v Bahrajnu.

GP Ázerbájdžánu 2019

Pátek 26. dubna 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 27. dubna 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 28. dubna 2019
Závod 14.10