Žetonům ještě neodzvonilo, jezdci dostanou jen tři motory na sezónu

V oblasti motorů nás čekají určité změny, které ještě nebyly dořešeny. Zatímco na koncepci současných hybridů se nic měnit nemá, v pravidlech okolo nich ano.
Žetonům ještě neodzvonilo, jezdci dostanou jen tři motory na sezónu

FIA před časem pohrozila výrobcům zavedením alternativního motoru. Na to reagovali výrobci tak, že souhlasí se snížením ceny pohonných jednotek pro zákazníky na 12 milionů euro ročně.

Na oplátku dostali výrobci příslib, že současné hybridy zůstanou zachovány a jejich vývoj bude volnější.

V této souvislosti se mluví o zrušení žetonového systému, což sice není spekulace, ale jak upozorňuje Auto Motor und Sport, nejde ani o již schválený návrh Komisí F1. Zákaznické týmy přitom budou chtít záruky, že cena zůstane v budoucnu na 12 milionech euro a že budou dostávat stejnou specifikaci.

Adrian Newey varoval před výdajovou válkou a není prý sám, který má podobné obavy. Hledají se proto místa, kde by mělo být možné ušetřit finanční prostředky. Mluví se o standardizaci některých komponent. V hlavních oblastech jako spalovací motor a ERS by k tomu dojít nemělo, výrobci zde chtějí předvést své technologie. 

Jen tři motory na sezónu?

Od roku 2018 by mělo dojít také k radikálnějšímu kroku – jezdec dostane na sezónu jen 3 pohonné jednotky.

Kromě toho je zde možnost, že inženýři sice budou mít ve vývoji volné ruce, ale nějakou formou bude omezeno testování motorů na testovací stolici. Bylo by to podobné, jako je omezen vývoj v aerodynamickém tunelu. To by mělo výdaje udržet alespoň částečně pod kontrolou.

Penalizace za pohonné jednotky, stewardi rozdali 640 míst

Penalizace za pohonné jednotky, stewardi rozdali 640 míst

Debatuje se také o penalizacích, které jezdec dostane v případě, že překročí povolený počet pohonných jednotek. Vloni v tomto exceloval zejména McLaren a také zákazníci Renaultu.

Podobné penalizace jsou pro fanoušky složité a nepřehledné, i když k jejich zjednodušení již v průběhu loňského roku došlo – nespotřebovaná penalizace se již nepřenáší do závodu. Zatím se nepodařilo najít žádnou alternativu.

Foto: Getty Images / Charles Coates

Další článek: Wehrlein věří, že Manor bude bojovat o body

10:29 | Toto Wolff neočekává, že Hamilton podepíše novou smlouvu před koncem sezóny.
9:46 | Stejně jako vloni, také letos budou v Bahrajnu tři DRS zóny.
24. listopadu | Formule E chystá první noční závod... pojede se jak jinak než v Saúdské Arábii. Pojede se na konci února, místní slibují energeticky méně náročné LED osvětlení. Elektrická energie bude z obnovitelných zdrojů.
19. listopadu | Alfa Romeo nasadí do testů po sezóně Illota. Ferrari Fuoca a Shwartzmana.

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10