Ve věku 87 let zemřel bývalý inženýr Ferrari Mauro Forghieri.
Forghieri během své dlouhé kariéry technického šéfa Ferrari v letech 1962 až 1984 pomohl italské stáji získat čtyři tituly mezi jezdci, sedm titulů mezi konstruktéry a 54 vítězství ve velkých cenách formule 1.
Do Ferrari nastoupil v roce 1960 po vystudování strojní inženýrství na univerzitě v Boloni.
Po odchodu tehdejšího šéfkonstruktéra Carla Chitiho v roce 1961 ho Enzo Ferrari požádal, aby se ujal vedení technických záležitostí v týmu.
Pod jeho vedením vznikl mimo jiné vůz 158 s motorem V8, s nímž John Surtees získal v roce 1964 titul mistra světa, a také řada 312, která se proslavila jak ve velkých cenách, tak ve sportovních vozech.
Mezi další jezdce, kterým pomáhal ve Ferrari vyhrávat mistrovské tituly, patřili Niki Lauda a Jody Scheckter.
Forghieri nakonec v roce 1984 opustil pozici technického ředitele a přešel na novou pozici, kde pracoval na koncepčním voze Ferrari 408 4RM. Když byl tento projekt dokončen, opustil v roce 1987 Ferrari nadobro.
Po ukončení své dlouhé kariéry u Ferrari přešel Forghieri do Lamborghini, kde pracoval na jeho motoru V12, který závodil v F1 v letech 1989 a 1990.
Krátce se také podílel na později zastavených snahách o vytvoření nového týmu F1 GLAS podporovaného Lamborghini, který se pak v roce 1991 stal týmem Modena.
Následně pomáhál založit konstrukční skupinu Oral Engineering Group, mezi jejíž klienty patřily BMW, Bugatti a Aprilia. Na projektu se podílel ještě nedávno.