Ze zákulisí: čtyřkolová kvalifikace a revoluční pravidla až na Vánoce

Před pár dny zasedla Strategická skupina i Komise F1. Jednalo se o změnách pravidel a novinkách pro revoluční rok 2021. Na stole byla také minimálně jedna zajímavá změna pro rok 2020.
Ze zákulisí: čtyřkolová kvalifikace a revoluční pravidla až na Vánoce

Podle Motorsport.com se opět vrátilo téma změny kvalifikačního formátu. Od příštího roku by kvalifikace mohla mít čtyři části. V každé by vypadly 4 auta, takže do Q4 by postoupilo osm vozů.

O návrhu se zatím nehlasovalo. Týmy ho studují. Existuje přesvědčení, že čtyři části by přinesly větší napětí, protože nejlepší týmy musí zajet dobře ve třech částech, aby se dostaly do závěrečného souboje o pole position.

Podívejte se, jak by mohly za dva roky vypadat vozy F1

Podívejte se, jak by mohly za dva roky vypadat vozy F1

Komplikujícím prvkem jsou pneumatiky. Nejen jejich počet, ale také navazující pravidla. V současné době startuje první desítka na pneumatikách, na kterých se dostala do Q3. Nově by to mohlo být podobné (pneumatiky z Q3), ale také by mohlo dojít ke změně a jezdci by podobně, jako už před pár lety, startovali na pneumatikách z poslední části kvalifikace. Týmy nyní studují možné dopady jednotlivých možností.

Pravidla pro rok 2021 až v prosinci?

Nadále probíhají diskuse o změnách pravidel pro rok 2021. Podle kusých informací jde vše správným směrem.

Podle Sportovních pravidel by změny pro rok 2021 měly být schváleny do konce června. Diskutuje se o možnosti, že by byla technická pravidla ohledně šasi představena až v prosinci.

Důvod je jednoduchý. Pokud budou pravidla známá dříve, velké týmy investují do výzkumu obrovské peníze a mohou tak získat výhodu.

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Diskuze (11) Další článek: První trénink v Bahrajnu ovládlo Ferrari, nejrychlejší Leclerc
20. dubna | Tým Scuderia Praha vyhrál závod ve Spa...
19. dubna | Jenson Button se nezúčastní posledních dvou závodů WEC a to včetně Le Mans. Nahradí ho Vandoorne. Důvody? Rodinné (chce trávit více času se snoubenkou) a výkonnostní, kdy SMP Racing nestačí na toyoty.
18. dubna | Max Verstappen věří, že v polovině sezóny bude moci Red Bull vyhrávat závody.
17. dubna | Ferrari doufá, že Alfa Romeo nasadí co nejdříve novou řídicí elektroniku pohonné jednotky. Tým ji nestihl integrovat do vozu a Giovinazzi pak měl v kvalifikaci stejný problém jako Leclerc v Bahrajnu.

GP Ázerbájdžánu 2019

Pátek 26. dubna 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 27. dubna 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 28. dubna 2019
Závod 14.10