Ze středu pole dokázal bodovat pouze Nico Hülkenberg

Daniel Ricciardo nadějnou startovní pozici v body nepřetavil, Force Indii a Williamsu se nedařilo podle představ, a tak čest jezdců ze středu pole zachraňoval domácí Nico Hülkenberg.
Ze středu pole dokázal bodovat pouze Nico Hülkenberg

Sauber

Německý závodník Sauberu byl jediným pilotem ze středu pole, jehož jméno svítilo ve výsledkové listině v top ten. Nico Hülkenberg předvedl na Nürburgringu solidní výkon a odměnou mu byl bod za desáté místo v cíli. “Byl to extrémně těžký závod. Bojoval jsem v každém kole, ale tohle jsme z toho byli schopni vytěžit. Abych byl upřímný, čekal jsem, že dnes budeme mít lepší rychlost, ale neměli jsme. A ani vůz se nechoval tak dobře, jak jsem očekával. Myslel jsem a doufal jsem, že bychom mohli bojovat s Mclarenem, ale oni na nás dnes byli příliš rychlí. Byl to závod plný předjíždění a bitev kolo na kolo, což je vždycky zábava. Každopádně, když celou dobu bojujete o pozice, nikdy to není dobré pro strategii, jelikož je to náročné na pneumatiky a vy ztrácíte čas. Nicméně, tento víkend byl pro nás lepší než ten minulý. Na voze jsme neměli žádné úpravy, takže jsme experimentovali s nastavením, které fungovalo dobře,“ popsal domácí závod ze svého pohledu Nico Hülkenberg. Podobně viděl průběh Velké ceny Německa i druhý jezdec Sauberu. “Od začátku až do konce jsme bojovali o pozice, takže to byl velmi těžký závod,“ potvrdil slova svého týmového kolegy Esteban Gutiérrez. “Bylo obtížné předjíždět, protože jsme postrádali rychlost na rovinkách. Můj rytmus byl celkem rozumný a já jsem udělal maximum. Strategie nebyla ideální, ačkoliv všechno šlo podle plánu, my jsme ale zajeli do boxů těsně před safety carem, což nic neulehčilo,“ posteskl si Mexičan, jenž projel cílem závodu na stejné pozici, ze které do něj odstartoval, tedy na čtrnácté.  

Force India

Stáj Vidžaje Mallyi odjíždí z Německa s prázdnou. To mimo jiné znamená, že série závodů, v nichž Paul di Resta pokaždé dojel mezi prvními deseti v cíli, skončila. Tentokrát to Skotovi nevyšlo a příčin nezdaru bylo hned několik. “Nebyl to pro nás ten nejlehčí víkend, ale v závěrečných částech závodu to vypadalo, že jsme na cestě za body. Nakonec nám během posledních pár kol odešly pneumatiky, ale celou dobu to bylo riskantní, když jsme jeli na strategii dvou zastávek, zejména poté, co jsme museli zajet do boxů při safety caru. Byly chvíle, kdy vůz fungoval skvěle, já jsem ale měl opravdové problémy na první sadě středních pneumatik a nebyl jsem spokojený s vyvážením. V posledním stintu se to trochu vylepšilo, ale v tu dobu jsme už byli mimo (bodované) pozice,“ litoval Paul di Resta. Nesnadný závod absolvoval také Adrian Sutil. Němcovi dělalo na domácí půdě problémy především italské obutí. “Ukázalo se, že to byl celkem neuspokojivý závod, z nějakého důvodu jsme tento víkend neměli rychlost. Měl jsem hodně problémů s pneumatikami a musel jsem tak přeměnit strategii ze dvou zastávek na tři, což nebyl náš plán. Také jsem ztratil nějaký čas při mém posledním pitstopu a poté už byly body hodně vzdálené,“ prohlásil sklesle Němec, jenž skončil o dvě pozice za svým týmovým kolegou.    

Toro Rosso

Jakkoliv nadějně to po včerejší kvalifikaci pro Daniela Ricciarda vypadalo, ze závodu v Německu odjíždí Australan nakonec jediného bez bodu. Pilot Toro Rosso startoval ze šesté příčky, šachovnicovou vlajku ale viděl až jako dvanáctý. “Byl to pro mě frustrující a spíše nudný závod. Po startu jsem byl na měkkých pneumatikách schopný udržet si pozici, ale jakmile jsme zajeli do boxů pro primární, měl jsem opravdové problémy s udržením rychlosti a nemohl jsem na to tlačit tak moc, jak jsem chtěl, abych dostal z vozu víc. Snažil jsem se na to víc zatlačit, ale vůz to neunesl, začaly se mi blokovat brzdy a já se tam příliš klouzal, jelikož jsem neměl dostatek přilnavosti,“ vysvětlil příčiny svého dnešního nezdaru Daniel Ricciardo. Jeho týmový kolega Jean-Eric Vergne cíl nedělního závodu nespatřil vůbec. Z Velké ceny Německa musel vinou technických problémů odstoupit již po dvaadvaceti odjetých kolech. To znamená druhé Francouzovo odstoupení v řadě. “Dnes toho není moc co říct, protože jsem celý víkend neměl dobrou rychlost, a nic se na tom nezměnilo ani dnes. Už od startu se vůz velmi těžko řídil, pak tu přišel ten moment během mého pitstopu, když jsem musel tvrdě šlápnout na brzdu, abych se vyhnul Di Restovi, který byl vypuštěn ze svého boxového stání přímo přede mnou, což mě stálo více času. Ve třiadvacátém kole mi tým řekl, že vypozorovali závadu na hydraulice a zavolali mě do boxů, kde jsem odstavil vůz. Víkend k zapomenutí,“ shrnul Jean-Eric Vergne.  

Williams

Stáj z Grove v Německu absolvovala svoji šestistou Grand Prix ve formuli 1, avšak ani devátý pokus nestačil jezdcům Williamsu k tomu, aby konečně získali první body v této sezoně. Pastor Maldonado projel cílem závodu na patnácté příčce, Valtteri Bottas skončil šestnáctý. “Dnes to pro nás byl dobrý závod, jelikož jsme všechno poskládali dohromady a jeli jsme si pro body. Je znepokojivé skončit tam, kde jsme dnes skončili poté, co jsme měli problém při zastávce v boxech. Musíme se ale dívat na pozitiva a posunout se odsud vpřed,“ nechal se slyšet Venezuelan. Podobně to viděl také jeho finský kolega: “Dnes jsme neměli dobrý start, jelikož jsme měli několik problému při odlepení se ze startovního slotu. Také jsme ztratili nějaký čas při obou zastávkách v boxech, takže musíme zjistit, co se tam stalo. Závodní rychlost byla lepší, než jsme viděli dříve o tomto víkendu, což znamenalo, že jsme si mohli dělat nároky na body, naneštěstí to ale nevyšlo.“  

Další článek: Räikkönen v Red Bullu? Skvělá výzva, říká Vettel

10:02 | Na Red Bull Ringu začíná pršet.
19:47 | Za uplynulých 7 dní provedla F1 celkem 4 566 testů na COVID-19. Všechny negativní.
14:51 | Roman Staněk v kvalifikaci F3 na 18. místě. Pole position bere Frederik Vesti.
13:32 | Auto Motor und Sport spekuluje, že letos ještě uvidíme Portimao, Hockenheim a Imolu...

GP Štýrska 2020

Pátek 10. července 2020
1. trénink Pérez (1:04.867)
2. trénink Verstappen (1:03.660)
Sobota 11. července 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 12. července 2020
Závod 15.10