Ze středu pole byl nejúspěšnější tým Toro Rosso

Italové se tak znovu přiblížili v Pohárů konstruktérů sedmému Sauberu, na který ztrácí pouhé tři body. Ten společně s Williamsem a Renaultem míří do Indie bez bodů, zatímco Petrov s penalizací.
Ze středu pole byl nejúspěšnější tým Toro Rosso

Toro Rosso

Velmi dobrého výsledku dosáhli ve Velké ceně Koreje oba jezdci týmu Toro Rosso. Po startu z jedenáctého místa projel pod šachovnicovou vlajkou jako sedmý Jaime Agluersuari. "Vůz měl fantastickou rychlost na rovinkách, proto jsem dokázal předjet Nica v posledním kole. Ve srovnání s ním jsem trochu zápasil ve druhém sektoru. Právě kvůli tomu jsem si ušetřil celý KERS pro úsek za první zatáčkou, abych byl dostatečně blízko na to, abych mohl aktivovat DRS. Musím říct, že jsem si nemyslel, že se mi to podaří. Nečekal jsem to. Na konci jsem ale tomu dal ještě jeden pokus a byl jsem schopný (ho) předjet, částečně pomohl i fakt, že v posledním kole udělal malou chybu," popsal manévr, jenž mu pomohl dostat se na konečné sedmé místo Španěl. I kolega Buemi si počínal velmi dobře. V cíli dojel na deváté pozici. "Se svým závodem jsem extrémně spokojen. V první zatáčce do mě někdo najel, což mě stálo čtyři místa. Nejsem si přesně jistý, co se stalo. Auto bylo velmi konkurenceschopné s dobrou maximální rychlostí na rovinkách. Zastávky v boxech šly také velmi dobře, takže chci poděkovat týmu, který od začátku víkendu odvedl skvělou práci," nešetřil slovy chvály švýcarský jezdec.

Force India

Druhým týmem ze středu pole, který neopouští okruh Jeongam s prázdnou, je zásluhou desátého místa Paula di Resty Force India. Ten těžil především z deváté startovní pozice, kterou si vydobyl ve včerejší kvalifikaci. "Je dobré odjíždět s bodem, ale konec konců dnes jsme neměli výkonnost na to, abychom se vyrovnali Toro Rosso. Vypadalo to, že možná budeme v posledních kolech moci držet Buemiho za námi, abychom zůstali devátí. Jenže šest nebo sedm kol před koncem nám začaly odcházet pneumatiky a já jsem ho už za sebou držet nemohl. Co se týče pneumatik, možná jsme měli být více agresivní se strategií a na startu závodu použít nové super měkké namísto již použité sady. Nejsem si ale jistý, jestli by to na tom, kde jsme skončili, něco změnilo," zapřemýšlel Skot. Adrian Sutil skončil těsně za bodovanými pozicemi. "Start závodu byl dobrý, ale Schumacher a Alguersuari mě předjeli celkem brzo. Myslím, že naše strategie byla dobrá. První zastávku jsem učinil, když vyjel na dráhu safety car. Naším hlavním soupeřem dnes bylo Toro Rosso a my jsme prostě neměli dostatečnou rychlost, abychom je porazili," přiznal německý pilot.

Williams

Rubens Barrichello zaznamenal oproti startu výrazný posun vpřed. Na lepší než dvanácté místo to však nestačilo. I tentokrát zkřížil brazilskému veteránovi plány nevhodně načasovaný výjezd zpomalovacího vozu. "Naše závodní tempo dnes bylo dobré, byl jsem schopný bojovat s rychlejšími vozy. Zase jednou mi safety car nenahrál do karet, a to mě stálo pozice. Musím ale říct, že si stále velmi užívám závodění a že předjíždění bylo zábavné. Jen je škoda, že jsme nebodovali," zalitoval Barrichello. Pastor Maldonado závod nedokončil, zastavily ho potíže s motorem. "Měl jsem dobrý start a rychlost (vozu) vypadala dobře. Naneštěstí jsem ale udělal chybu při najetí do boxů, což mě stálo penalizaci drive-through. Můj závod skončil, když tým vypátral potíže s motorem a já musel odstoupit," nechal se slyšet Venezuelan.

Renault

Bruno Senna na své výkony z konce léta stále nenavázal a dnes obsadil až třináctou příčku. "K nejlepšímu závodu, co jsem kdy měl, to bylo hodně daleko. Měl jsem špatný start. Uvíznutí za mnoha vozy omezilo moji schopnost dosáhnout dnes na body," měl jasno brazilský pilot. Z nadějného osmého místa, které ruský jezdec vybojoval ve včerejší kvalifikaci, toho nakonec mnoho nebylo. V sedmnáctém kole totiž Vitalij Petrov nedobrzdil svůj vůz ve třetí zatáčce, zezadu narazil do monopostu Michaela Schumachera a oběma tak ukončil závod. "Snažil jsem se bránit svoji pozici před Fernandem, ale v brzdné zóně jsem byl na špinavé straně dráhy, což znamenalo, že se mi zablokovala kola a já jsem narazil do Michaela," přiblížil situaci ze svého pohledu Rus. Sportovní komisaři ale následně rozhodli, že za způsobení kolize udělí Petrovovi penalizaci v podobě ztráty pěti míst na startovním roštu Velké ceny Indie.  

Sauber

Trápení švýcarského týmu během Velké ceny Koreje pokračovalo i v závodě. O bodech nemůže být řeč. Výkonnost vozu Sauber C30 stačila pouze na patnácté, respektive šestnácté místo. "Můj start byl dobrý kromě toho, že jsem nezískal žádné pozice. Když jsem bojoval se Sébastienem Buemim, naše vozy se dotkly a přední křídlo bylo poškozené. Poté, co na trať vyjel zpomalovací vůz, jsme ztratili výhodu čerstvých pneumatik, protože následně zajel do boxů každý. Měl jsem také nějaké poškození na zadním křídle, ale opravdu nevím, odkud se to vzalo," řekl Kobajaši, kterého následně potkala další kolize, tentokrát s Brunem Sennou. V té si opět poničil přední přítlačné křídlo a šance na slušný výsledek tak definitivně zmizela. Aktuální formu Sauberu potvrdil v cíli šestnáctý Sergio Pérez: "Nejprve, můj start byl docela dobrý, poté jsem ale uvízl za jinými vozy a pozice, které jsem získal, jsem opět ztratil. Na začátku to bylo s měkkými pneumatikami celkem dobré, ale na super měkkých pneumatikách jsem pak docela zápasil. Obzvláště během posledního stintu se velmi potřebovávaly."

Další článek: Lotus má za sebou dosud nejpovedenější závod

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web
12. srpna | Týmy formule 1 musí během léta na dva týdny uzavřít továrny. Většina týmů si zřejmě vybírá přestávku ode dneška.