Italové se tak znovu přiblížili v Pohárů konstruktérů sedmému Sauberu, na který ztrácí pouhé tři body. Ten společně s Williamsem a Renaultem míří do Indie bez bodů, zatímco Petrov s penalizací.
Toro Rosso
Velmi dobrého výsledku dosáhli ve Velké ceně Koreje
oba jezdci týmu Toro Rosso. Po startu z jedenáctého místa projel pod
šachovnicovou vlajkou jako sedmý Jaime Agluersuari. "Vůz měl fantastickou
rychlost na rovinkách, proto jsem dokázal předjet Nica v posledním kole. Ve
srovnání s ním jsem trochu zápasil ve druhém sektoru. Právě kvůli tomu
jsem si ušetřil celý KERS pro úsek za první zatáčkou, abych byl dostatečně
blízko na to, abych mohl aktivovat DRS. Musím říct, že jsem si nemyslel, že se mi to podaří. Nečekal jsem to. Na konci jsem ale tomu dal ještě jeden pokus
a byl jsem schopný (ho) předjet, částečně pomohl i fakt, že v posledním kole
udělal malou chybu," popsal manévr, jenž mu pomohl dostat se na konečné sedmé
místo Španěl. I kolega Buemi si počínal velmi dobře. V cíli dojel na
deváté pozici. "Se svým závodem jsem extrémně spokojen. V první zatáčce do
mě někdo najel, což mě stálo čtyři místa. Nejsem si přesně jistý, co se stalo.
Auto bylo velmi konkurenceschopné s dobrou maximální rychlostí na
rovinkách. Zastávky v boxech šly také velmi dobře, takže chci poděkovat
týmu, který od začátku víkendu odvedl skvělou práci," nešetřil slovy chvály
švýcarský jezdec.
Force India
Druhým týmem ze středu pole, který neopouští okruh Jeongam s prázdnou,
je zásluhou desátého místa Paula di Resty Force India. Ten těžil především z deváté
startovní pozice, kterou si vydobyl ve včerejší kvalifikaci. "Je dobré odjíždět
s bodem, ale konec konců dnes jsme neměli výkonnost na to, abychom se
vyrovnali Toro Rosso. Vypadalo to, že možná budeme v posledních kolech moci
držet Buemiho za námi, abychom zůstali devátí. Jenže šest nebo sedm kol před
koncem nám začaly odcházet pneumatiky a já jsem ho už za sebou držet nemohl. Co
se týče pneumatik, možná jsme měli být více agresivní se strategií a na startu
závodu použít nové super měkké namísto již použité sady. Nejsem si ale jistý,
jestli by to na tom, kde jsme skončili, něco změnilo," zapřemýšlel Skot. Adrian
Sutil skončil těsně za bodovanými pozicemi. "Start závodu byl dobrý, ale
Schumacher a Alguersuari mě předjeli celkem brzo. Myslím, že naše strategie
byla dobrá. První zastávku jsem učinil, když vyjel na dráhu safety car. Naším
hlavním soupeřem dnes bylo Toro Rosso a my jsme prostě neměli dostatečnou
rychlost, abychom je porazili," přiznal německý pilot.
Williams
Rubens Barrichello zaznamenal oproti startu výrazný posun
vpřed. Na lepší než dvanácté místo to však nestačilo. I tentokrát zkřížil brazilskému
veteránovi plány nevhodně načasovaný výjezd zpomalovacího vozu. "Naše závodní
tempo dnes bylo dobré, byl jsem schopný bojovat s rychlejšími vozy. Zase jednou
mi safety car nenahrál do karet, a to mě stálo pozice. Musím ale říct, že si
stále velmi užívám závodění a že předjíždění bylo zábavné. Jen je škoda, že jsme
nebodovali," zalitoval Barrichello. Pastor Maldonado závod nedokončil, zastavily
ho potíže s motorem. "Měl jsem dobrý start a rychlost (vozu) vypadala
dobře. Naneštěstí jsem ale udělal chybu při najetí do boxů, což mě stálo
penalizaci drive-through. Můj závod skončil, když tým vypátral potíže s motorem
a já musel odstoupit," nechal se slyšet Venezuelan.
Renault
Bruno Senna na své výkony z konce léta stále nenavázal
a dnes obsadil až třináctou příčku. "K nejlepšímu závodu, co jsem kdy měl, to
bylo hodně daleko. Měl jsem špatný start. Uvíznutí za mnoha vozy omezilo moji schopnost
dosáhnout dnes na body," měl jasno brazilský pilot. Z nadějného osmého
místa, které ruský jezdec vybojoval ve včerejší kvalifikaci, toho nakonec mnoho
nebylo. V sedmnáctém kole totiž Vitalij Petrov nedobrzdil svůj vůz ve
třetí zatáčce, zezadu narazil do monopostu Michaela Schumachera a oběma tak
ukončil závod. "Snažil jsem se bránit svoji pozici před Fernandem, ale v brzdné
zóně jsem byl na špinavé straně dráhy, což znamenalo, že se mi zablokovala kola
a já jsem narazil do Michaela," přiblížil situaci ze svého pohledu Rus. Sportovní
komisaři ale následně rozhodli, že za způsobení kolize udělí Petrovovi
penalizaci v podobě ztráty pěti míst na startovním roštu Velké ceny Indie.
Sauber
Trápení švýcarského týmu během Velké ceny Koreje
pokračovalo i v závodě. O bodech nemůže být řeč. Výkonnost vozu Sauber C30
stačila pouze na patnácté, respektive šestnácté místo. "Můj start byl dobrý
kromě toho, že jsem nezískal žádné pozice. Když jsem bojoval se Sébastienem Buemim,
naše vozy se dotkly a přední křídlo bylo poškozené. Poté, co na trať vyjel
zpomalovací vůz, jsme ztratili výhodu čerstvých pneumatik, protože následně
zajel do boxů každý. Měl jsem také nějaké poškození na zadním křídle, ale
opravdu nevím, odkud se to vzalo," řekl Kobajaši, kterého následně potkala
další kolize, tentokrát s Brunem Sennou. V té si opět poničil
přední přítlačné křídlo a šance na slušný výsledek tak definitivně zmizela. Aktuální formu Sauberu potvrdil v cíli šestnáctý Sergio Pérez: "Nejprve,
můj start byl docela dobrý, poté jsem ale uvízl za jinými vozy a pozice, které
jsem získal, jsem opět ztratil. Na začátku to bylo s měkkými pneumatikami
celkem dobré, ale na super měkkých pneumatikách jsem pak docela zápasil.
Obzvláště během posledního stintu se velmi potřebovávaly."