Ze strany Ferrari to byla zajímavá taktika, řekl Hamilton

Ze strany Ferrari to byla zajímavá taktika, řekl Hamilton

Lewis Hamilton letos nedokázal získat rekordní šesté vítězství ve Velké ceně Velké Británie. Po startu z pole position a kolizi s Kimim Räikkönenem v prvním kole obsadil po stíhací jízdě druhé místo. Jeho týmový kolega z Mercedesu Valtteri Bottas skončil čtvrtý.

Hamilton neměl příliš dobrý start, když se před něj dostal do vedení pozdější vítěz Sebastian Vettel a Bottas. Ve třetí zatáčce pak došlo ke kolizi mezi Hamiltonem a Räikkönenem. Pilot Ferrari probrzdil a zezadu narazil do Hamiltonova vozu, čímž Brita roztočil. Hamilton se propadl až na konec startovního pole.

Hamilton po stíhací jízdě dojel druhý, po závodě pak naznačil, že Räikkönenův manévr mohl být úmyslný.

„(Mercedes) o tomto víkendu odvedl skvělou práci, na nás všechny byl vyvíjen velký tlak. Řekl bych, že z jejich strany (Ferrari) to byla zajímavá taktika, ale uděláme co budeme moci, abychom s nimi v dalších závodech bojovali,“ řekl Hamilton.

„Všechno, co k tomu mohu říct, je, že teď jsou tu dva závody, ve kterých Ferrari vyřadilo jeden z Mercedesů. Penalizace 5 a 10 sekund nic neznamená, je to spousta bodů, které jsme Valtteri a já v těchto incidentech ztratili. Samozřejmě je to závodní incident a já nemohu vidět za sebe. Musíme se umístit lépe, abychom nebyli vystaveni červeným vozům, protože kdo ví, kde budou.“

Bottas neudržel vedení

Bottas odjíždí z Velké Británie bez trofeje. Ještě pět kol před koncem přitom závod vedl. Pak jej ale postupně překonali Vettel, Hamilton i Räikkönen a Fin se tak musel spokojit se čtvrtým místem.

Jak po závodě Bottas přiznal, za jeho propadem byly opotřebené pneumatiky.

„Cítil jsem, že je tam rozhodně šance dojet až do cíle. V tréninku jsem neodjel žádné dlouhé jízdy na střední směsi, ale na základě našich výpočtů jsme měli být v pohodě, ale nebylo tomu tak,“ řekl Bottas.

„S odstupem je vždy jednoduché říct, že jsme měli zajet do boxů. Alespoň, abychom si udrželi pozici. Zariskovali jsme, abychom byli první, ale skončili jsme čtvrtí, chybělo nám pět kol. Dělal jsem opravdu všechno pro to, abych zůstal vpředu. Musel jsem na to tlačit jako v kvalifikačních kolech, abych se udržel vpředu, a pneumatiky se samozřejmě rychleji opotřebovávaly.“

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Doporučujeme

Články odjinud