Ze slabé stránky ničivá zbraň! Ferrari vládne rovinkám a nikdo neví proč

Ferrari je velmi silné na rovinkách. Podle Toto Wolffa ztrácí Mercedes na Ferrari v Hockenheimu na rovinkách půl sekundy.

Posledních pár let jsme byli zvyklí, že Mercedes vládl zejména na tratích náročných na motor. Ale věci se změnily. Mercedes ztratil body na okruzích, které mu měly sedět vinou technických problémů i strategických pochybení a nehod. Na druhou stranu... Ferrari je silné, velmi silné.

Podle Toto Wolffa ztrácí v Hockenheimu Mercedes na Ferrari na rovinkách 5 desetin. Pár desetinek pak dokáže Mercedes ubrat v zatáčkách.

Wolff vyčíslil ztrátu na Ferrari na rovinkách. Je to horší, než odhadoval Hamilton

Wolff vyčíslil ztrátu na Ferrari na rovinkách. Je to horší, než odhadoval Hamilton

Pohonná jednotka Ferrari vzbudila pozornost už okolo Monaka, kdy se rozjela kauza okolo baterie Ferrari. FIA si vyslechla maranellské inženýry, přijala opatření a situace se uklidnila.

Nyní ale přišlo velké zlepšení Ferrari. Podle odhadů z GPS Scuderia někde našla doslova přes noc 28 kilowattů, což je 38 koní.

Podle soupeřů je to běžně zisk za dva roky vývoje. To je sice trochu přehnané, ale zase ne tak moc. V současné době výrobci novou specifikací dosáhnou zisků okolo 15, 20 koní a to spíše ještě výrobci jako Renault nebo Honda, kteří mají větší potenciál k dalšímu zlepšení (dohnání konkurence).

Nová specifikace přinesla Ferrari zlepšení o balík. Jenomže nová specifikace čeho?

Toto Wolff trefně poznamenal, že Kimi Räikkönen stále jezdí se starou specifikací spalovacího motoru. Současná pohonná jednotka je plná rekuperátorů, elektrické energie apod., ale i tak se výrobci stále nejvíce soustředí na spalování. V případě Ferrari bude objevený svatý grál jinde – zřejmě někde v oblasti nakládání s elektrickou energií.

Auto Motor und Sport píše, že Ferrari získává 4,4 MJ energie na kolo. Z baterie přitom může MGU-K čerpat jen 4 MJ na kolo, což je 120 kilowattů / 163 koní. Ferrari ale využívá až 150 kilowattů / 204 koní. 

FIA provádí měření elektrického výkonu na výstupu z baterie a točivého momentu na klikové hřídeli. Výsledek? Vše v pořádku. Pokud Ferrari využívá více energie, musí ji brát odněkud jinudy než z baterie – z MGU-H. 

Ferrari nasadilo nové MGU-K a baterie teprve nyní v Německu. Klíč k tajemství tak může ležet spíše v MGU-H a distribuci energie, která jde z MGU-H rovnou do MGU-K a do baterie.

Zajímavé také je, že ke zlepšení nedošlo v Kanadě ale až v Rakousku. Zřejmě po nasazení nového software. Cyril Abiteboul už navrhl, aby byl software standardizován.

„To by vyloučilo jakékoli podezření,“ řekl Abiteboul. „Pokud nebudete schopni jasně říct, zda je technika legální nebo ne, musíte ji sjednotit.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (88) Další článek: Hamiltonovy problémy z německé kvalifikace na 360 stupňovém videu!
10. prosince | Zajímavé. Podle webu odkaz míří bývalý šéf Porsche v LMP1 Andreas Seidl do vedení McLarenu.
7. prosince | Oprava: Gala FIA zdá se už teď. odkaz
6. prosince | Toto Wolff prozradil, že si při oslavách titulu poranil přední zkřížený vaz.
6. prosince | Jak se vám líbila letošní sezóna? Oznámkujte ji jako ve škole