Hlavní inženýr Mercedesu tvrdí, že Ferrari díky nové podlaze dosáhlo velkého pokroku v oblasti práce s pneumatikami.
I když Mercedes nevstoupil do letošní sezony tak, jak by si představoval, i nadále platilo, že v porovnání s většinou konkurence mají jezdci německé stáje výhodu v tom, že jejich vůz méně trpí degradací pneumatik.
To dlouho platilo i v porovnání s Ferrari, nicméně poslední závody ukázaly, že rudé vozy z Maranella dokáží stříbrným šípům konkurovat i v této oblasti.
„Myslím, že výkonnostní deficit, který se projevil v kvalifikaci, kdy jsme o něco zaostávali v rychlých zatáčkách, nás stál to samé v závodě,“ uvedl k závodům v Suzuce hlavní inženýr Mercedesu Andrew Shovlin, kterého cituje Autosport.
„Řekl bych, že tato trať je opravdu jen o tom, kolik přilnavosti máte v rychlých zatáčkách. Hodně se na tom podílí přítlak. Ferrari nasadilo upravenou podlahu. Možná se tedy posunuli kupředu,“ pokračoval pracovník Mercedesu.
„Když se podíváme na některé z našich posledních závodů, tak výhoda, kterou máme ohledně nízké degradace pneumatik, není nyní tak patrná, jako byla v dřívější fázi sezony,“ připustil Shovlin.