Velká cena Číny je součástí kalendáře F1 od roku 2004. Smlouva vyprší v roce 2017 a je otázkou, zda bude v Šanghaji zájem o její prodloužení.
Čína rozhodně nepatří mezi okruhy a závody, který by trpěl nezájmem místních. Zdejší fanoušci jsou téměř fanatičtí a letos jich během víkendu zavítalo na okruh 145 tisíc.
Marketingový šéf Grand Prix Jang I-pin říká v rozhovoru Shanghai Daily, že místní fanouškovská základna je poměrně stabilní.
Šanghaj ale přistupuje k F1 trochu jinak. Počet fanoušků, prodané vstupenky, to vše je důležité, ale Grand Prix je chápána také jako propagace města. Každý rok se uskuteční ve městě řada akcí. Místní tak budou posuzovat, zda závod F1 má pro město dostatečně velký přínos. A problém prý není na jejich straně. Jang I-pin říká, že celkový obraz závodu už není tak dobrý.
„Existují různé důvody. Například jeden tým dominuje několik sezón a menší týmy zjišťují, že je těžké konkurovat větším konstruktérům. Závody už nejsou tak skvělé, jako bývali před deseti lety. Možná můžeme očekávat něco nového, až nastane post-Bernieho éra,“ dodal Jang I-pin.
Foto: Getty Images / Mark Thompson