Závody na simulátoru ze mě mohou udělat lepšího pilota F1, myslí si Norris

Nováček McLarenu Lando Norris věří, že závodění na počítačových simulátorech z něj může udělat lepšího jezdce formule 1.
Závody na simulátoru ze mě mohou udělat lepšího pilota F1, myslí si Norris

Norris závodí na simulátorech poměrně často. Minulý víkend spolu s Maxem Verstappenem závodili za tým Redline ve 12h Bathurst na platformě iRacing. Závod pro ně však předčasně skončil poté, co šéf týmu Atze Kerkhof havaroval a tým byl ze závodu vyřazen.

Norris se podle svých slov díky simulátorům navíc stále učí více o nastavení vozu, což má velký přínos v reálných závodech.

„Určitě se tu můžete naučit i věci z pohledu strategie. Mám rád vytrvalostní závody a jeden jsem o víkendu absolvoval s Maxem...,“ říká Norris.

„Procházíme si hodinami a hodinami příprav, kdy se snažíme pracovat na nastavení. Díky tomu se naučíte hodně o různých autech. Spousta z toho velmi souvisí s vozem F1. Zkoušíte tedy světlou výšku, křídla, odklony kol, tlaky pneumatik,“ popisuje Brit.

„Stále v tom zůstáváte a víte, co všechno to dělá a jak fungují různé kombinace. Například, když jedete s tímto nastavením křídel, můžete mít o trochu menší zadní světlou výšku a podobně. Občas to lidé nevědí,“ vysvětluje.

Norris má také radost z množství závodů, kterých se účastní, a také z toho, jak se o závodech na počítači začalo poslední dobou více mluvit.

Mým cílem je porazit Carlose vždy a všude, říká Norris

Mým cílem je porazit Carlose vždy a všude, říká Norris

„Spousta z nich je pro zábavu. Miluji jezdit závody na simulátoru, dávat tomu čas a úsilí a doufám, že dosáhnu dobrého výsledku. Někdy ten výsledek ale není dobrý a váš týmový kolega v pátém kole nabourá a vy se tolik nedostanete k řízení!“ popisuje Norris také stinnou stránku závodění na simulátorech.

„Do závodu na simulátoru dáte hodiny, vášeň a odhodlání, velmi to miluji. Mohu se učit od lidí jako je Max, a nejen od jezdců ze skutečného života. Lidé, kteří jezdí na simulátorech, vědí hodně o tom, jak nastavit vůz. Pro závod, který jsme jeli v Bathurstu, jsme měli skutečného inženýra, měli jsme dalšího simulátorového jezdce, který v Nizozemsku provozuje firmu se simulátory. Je tu spousta chytrých lidí, od kterých se můžete učit. Nejsou to jen jezdci,“ dodává Norris.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (7) Další článek: Letošní vozy budou podle Ferrari asi o 1,5 s pomalejší
15:55 | Jody Egginton je novým technickým ředitelem Toro Rosso.
21. března | Juan Manuel Correa se stal novým vývojovým jezdcem Alfy Romeo. Není to překvapení, Correa závodí za český juniorský tým Sauberu ve F2.
21. března | Pneumatiky pro Monako: C5, C4, C3... tedy nejměkčí a stejné jako pro Kanadu.
21. března | Ayrton Senna by dnes oslavil 59. narozeniny.

GP Bahrajnu 2019

Pátek 29. března 2019
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 30. března 2019
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 31. března 2019
Závod 17.10