Nováček McLarenu Lando Norris věří, že závodění na počítačových simulátorech z něj může udělat lepšího jezdce formule 1.
Norris závodí na simulátorech poměrně často. Minulý víkend spolu s Maxem Verstappenem závodili za tým Redline ve 12h Bathurst na platformě iRacing. Závod pro ně však předčasně skončil poté, co šéf týmu Atze Kerkhof havaroval a tým byl ze závodu vyřazen.
Norris se podle svých slov díky simulátorům navíc stále učí více o nastavení vozu, což má velký přínos v reálných závodech.
„Určitě se tu můžete naučit i věci z pohledu strategie. Mám rád vytrvalostní závody a jeden jsem o víkendu absolvoval s Maxem...,“ říká Norris.
„Procházíme si hodinami a hodinami příprav, kdy se snažíme pracovat na nastavení. Díky tomu se naučíte hodně o různých autech. Spousta z toho velmi souvisí s vozem F1. Zkoušíte tedy světlou výšku, křídla, odklony kol, tlaky pneumatik,“ popisuje Brit.
„Stále v tom zůstáváte a víte, co všechno to dělá a jak fungují různé kombinace. Například, když jedete s tímto nastavením křídel, můžete mít o trochu menší zadní světlou výšku a podobně. Občas to lidé nevědí,“ vysvětluje.
Norris má také radost z množství závodů, kterých se účastní, a také z toho, jak se o závodech na počítači začalo poslední dobou více mluvit.
„Spousta z nich je pro zábavu. Miluji jezdit závody na simulátoru, dávat tomu čas a úsilí a doufám, že dosáhnu dobrého výsledku. Někdy ten výsledek ale není dobrý a váš týmový kolega v pátém kole nabourá a vy se tolik nedostanete k řízení!“ popisuje Norris také stinnou stránku závodění na simulátorech.
„Do závodu na simulátoru dáte hodiny, vášeň a odhodlání, velmi to miluji. Mohu se učit od lidí jako je Max, a nejen od jezdců ze skutečného života. Lidé, kteří jezdí na simulátorech, vědí hodně o tom, jak nastavit vůz. Pro závod, který jsme jeli v Bathurstu, jsme měli skutečného inženýra, měli jsme dalšího simulátorového jezdce, který v Nizozemsku provozuje firmu se simulátory. Je tu spousta chytrých lidí, od kterých se můžete učit. Nejsou to jen jezdci,“ dodává Norris.
Foto: Getty Images / Mark Thompson