Závody může rozhodovat palivový senzor, varuje Red Bull

Šéf Red Bullu Racing Christian Horner považuje senzory, které měří spotřebu paliva vozů formule 1, za tak nespolehlivé, že by mohly ovlivňovat výsledky Grand Prix. Proto chce jiné řešení.
Závody může rozhodovat palivový senzor, varuje Red Bull

Mistrovská stáj si připravuje obhajobu k odvolacímu soudu a v rámci ní argumentuje proti senzorům společnosti Gill, které jsou v každém voze.

„Musíme najít lepší způsob, zvlášť když jsou marže tak malé a dopad na výkonnost tak velký,“ uvedl Horner pro Autosport.

„Dopadá to jako s triky na motokárách, kde se snažíte najít ten nejlepší karburátor. Nemyslím, že by to byla přijatelná cesta vpřed.“

„Víme, že senzory v některých vozech nefungovaly v Melbourne vůbec, takže musíme najít robustnější a spolehlivější cestu, abychom důvěřovali měření FIA.“

„A myslím, že je na týmech a technických lidech u FIA, aby našli řešení, protože v sázce je moc na to, abychom se spoléhali na nepřesný a nespolehlivý senzor.“

„Formule 1 stojí milióny a milióny liber. Musí existovat lepší způsob měření, než který máme teď.“

Při hledání řešení by formule 1 mohla hledat inspiraci v leteckém průmyslu.

„V letadlech mají tři senzory a řídí se jejich průměrem. Pokud jeden ukazuje odchylku, tak se počítají ty dva ostatní. Myslím, že ve formuli 1 je to velmi nevyspělá technologie, a my se snažíme spolehnout na senzor, který se ukázal být problematický.“

Red Bull si je jistý, že v Austrálii pravidla neporušil

Red Bull si je jistý, že v Austrálii pravidla neporušil

Další článek: Dennis udržuje všechny u McLarenu v pozoru

22:37 | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)