Závodní simulace zkresluje obrovská spotřeba paliva

Závodní simulace zkresluje obrovská spotřeba paliva

Týmy mají v Barceloně velké problémy se spotřebou paliva při závodních simulacích.

Včera jsme psali, že nejrychlejší čas Ferrari na hyperměkkých pneumatikách nemusí být tak oslnivý, jak se na první pohled zdá. Scuderia ztrácela na Mercedes také v závodní simulaci. Ty jsou ovšem ovlivněny obrovskou spotřebou paliva.

Podle Auto Motor und Sport týmy v závodních simulacích zrychlily v průměru o 2 sekundy na kolo. Současně ale mají všichni problémy se spotřebou paliva.

Sebastian Vettel musel už v prvním stintu nasadit metodu Lift and Coast, což znamená, že jezdec pouští před zatáčkou nohu z plynu, ale nejde hned na brzdy. To samozřejmě ovlivnilo časy Vettela už v prvním stintu.

Barcelona přitom nepatří svou charakteristikou mezi okruhy s extrémně velkou spotřebou paliva. Kde je tedy problém? Jedná se o kombinaci nižších teplot a nového hladkého povrchu. Větší přilnavost znamená rychlejší časy a také větší spotřebu.

Kromě toho je zde ještě jeden problém. Závodní simulace je pouze simulace. Není to skutečný závod. V čem je hlavní rozdíl? V soupeřích. Během závodu jich máte na trati až 19. I když jedete na čele, musíte předjíždět o kolo apod. 

„V závodě určují ostatní vaší rychlost,“ řekli inženýři Mercedesu. Během testů máte na trati v ideálním případě současně 5,6 soupeřů.

Mercedes měl už vloni nižší spotřebu paliva než Ferrari – v průměru 10 kg na závod. Vypadá to, že si tuto výhodu ponechal také v letošní sezóně. 

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Doporučujeme

Články odjinud