Závodní simulace zkresluje obrovská spotřeba paliva

Týmy mají v Barceloně velké problémy se spotřebou paliva při závodních simulacích.
Závodní simulace zkresluje obrovská spotřeba paliva

Včera jsme psali, že nejrychlejší čas Ferrari na hyperměkkých pneumatikách nemusí být tak oslnivý, jak se na první pohled zdá. Scuderia ztrácela na Mercedes také v závodní simulaci. Ty jsou ovšem ovlivněny obrovskou spotřebou paliva.

Podle Auto Motor und Sport týmy v závodních simulacích zrychlily v průměru o 2 sekundy na kolo. Současně ale mají všichni problémy se spotřebou paliva.

Sebastian Vettel musel už v prvním stintu nasadit metodu Lift and Coast, což znamená, že jezdec pouští před zatáčkou nohu z plynu, ale nejde hned na brzdy. To samozřejmě ovlivnilo časy Vettela už v prvním stintu.

Vettel pokořil rekord, ale v Austrálii může přijít pro Ferrari studená sprcha

Vettel pokořil rekord, ale v Austrálii může přijít pro Ferrari studená sprcha

Barcelona přitom nepatří svou charakteristikou mezi okruhy s extrémně velkou spotřebou paliva. Kde je tedy problém? Jedná se o kombinaci nižších teplot a nového hladkého povrchu. Větší přilnavost znamená rychlejší časy a také větší spotřebu.

Kromě toho je zde ještě jeden problém. Závodní simulace je pouze simulace. Není to skutečný závod. V čem je hlavní rozdíl? V soupeřích. Během závodu jich máte na trati až 19. I když jedete na čele, musíte předjíždět o kolo apod. 

„V závodě určují ostatní vaší rychlost,“ řekli inženýři Mercedesu. Během testů máte na trati v ideálním případě současně 5,6 soupeřů.

Mercedes měl už vloni nižší spotřebu paliva než Ferrari – v průměru 10 kg na závod. Vypadá to, že si tuto výhodu ponechal také v letošní sezóně. 

Technika F1 v roce 2018: změny v oblasti pohonných jednotek

Technika F1 v roce 2018: změny v oblasti pohonných jednotek

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (19) Další článek: Red Bull může být velkou výzvou, myslí si Hamilton
8:39 | Z prvního místa odstartuje v neděli do Indy 500 Ed Carpenter. Danica Patrick mimochodem 7.!
17. května | Formule E v další sezóně zavítá do Saúdské Arábie.
17. května | Pirelli pro GP Německa nominuje ultraměkké, měkké a střední pneumatiky. Superměkkou vynechá jako v Číně.
16. května | Carlos Sainz měl v závodě problém s tlakem paliva, přiznal Renault. S palivovým systémem měl v sobotu problém i Hu… odkaz
15. května | Výběr pneumatik pro Monako... odkaz

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10