Závodní simulace zkresluje obrovská spotřeba paliva

Týmy mají v Barceloně velké problémy se spotřebou paliva při závodních simulacích.
Závodní simulace zkresluje obrovská spotřeba paliva

Včera jsme psali, že nejrychlejší čas Ferrari na hyperměkkých pneumatikách nemusí být tak oslnivý, jak se na první pohled zdá. Scuderia ztrácela na Mercedes také v závodní simulaci. Ty jsou ovšem ovlivněny obrovskou spotřebou paliva.

Podle Auto Motor und Sport týmy v závodních simulacích zrychlily v průměru o 2 sekundy na kolo. Současně ale mají všichni problémy se spotřebou paliva.

Sebastian Vettel musel už v prvním stintu nasadit metodu Lift and Coast, což znamená, že jezdec pouští před zatáčkou nohu z plynu, ale nejde hned na brzdy. To samozřejmě ovlivnilo časy Vettela už v prvním stintu.

Vettel pokořil rekord, ale v Austrálii může přijít pro Ferrari studená sprcha

Vettel pokořil rekord, ale v Austrálii může přijít pro Ferrari studená sprcha

Barcelona přitom nepatří svou charakteristikou mezi okruhy s extrémně velkou spotřebou paliva. Kde je tedy problém? Jedná se o kombinaci nižších teplot a nového hladkého povrchu. Větší přilnavost znamená rychlejší časy a také větší spotřebu.

Kromě toho je zde ještě jeden problém. Závodní simulace je pouze simulace. Není to skutečný závod. V čem je hlavní rozdíl? V soupeřích. Během závodu jich máte na trati až 19. I když jedete na čele, musíte předjíždět o kolo apod. 

„V závodě určují ostatní vaší rychlost,“ řekli inženýři Mercedesu. Během testů máte na trati v ideálním případě současně 5,6 soupeřů.

Mercedes měl už vloni nižší spotřebu paliva než Ferrari – v průměru 10 kg na závod. Vypadá to, že si tuto výhodu ponechal také v letošní sezóně. 

Technika F1 v roce 2018: změny v oblasti pohonných jednotek

Technika F1 v roce 2018: změny v oblasti pohonných jednotek

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (19) Další článek: Red Bull může být velkou výzvou, myslí si Hamilton
22:01 | Sebastiana Vettela čeká nasazení nové pohonné jednotky a start z konce startovního pole.
13:09 | F2 a F3 sníží extra body. Za pole position budou 2 body (místo 4) a za nejrychlejší kolo 1 (místo 2).
13:08 | Podle Seven News zvažuje Sydney uspořádání závodu F1. Chce nahradit Melbourne.
13:04 | Dnes před 14 lety získalo Ferrari poslední titul mezi jezdci. Kimi Räikkönen porazil o 1 bod Lewise Hamiltona a Fernanda Alonsa.

GP USA 2021

Pátek 22. října 2021
1. trénink 18.30–19.30
2. trénink 22.00–23.00
Sobota 23. října 2021
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 24. října 2021
Závod 21.00