Závodní simulace zkresluje obrovská spotřeba paliva

Týmy mají v Barceloně velké problémy se spotřebou paliva při závodních simulacích.
Závodní simulace zkresluje obrovská spotřeba paliva

Včera jsme psali, že nejrychlejší čas Ferrari na hyperměkkých pneumatikách nemusí být tak oslnivý, jak se na první pohled zdá. Scuderia ztrácela na Mercedes také v závodní simulaci. Ty jsou ovšem ovlivněny obrovskou spotřebou paliva.

Podle Auto Motor und Sport týmy v závodních simulacích zrychlily v průměru o 2 sekundy na kolo. Současně ale mají všichni problémy se spotřebou paliva.

Sebastian Vettel musel už v prvním stintu nasadit metodu Lift and Coast, což znamená, že jezdec pouští před zatáčkou nohu z plynu, ale nejde hned na brzdy. To samozřejmě ovlivnilo časy Vettela už v prvním stintu.

Vettel pokořil rekord, ale v Austrálii může přijít pro Ferrari studená sprcha

Vettel pokořil rekord, ale v Austrálii může přijít pro Ferrari studená sprcha

Barcelona přitom nepatří svou charakteristikou mezi okruhy s extrémně velkou spotřebou paliva. Kde je tedy problém? Jedná se o kombinaci nižších teplot a nového hladkého povrchu. Větší přilnavost znamená rychlejší časy a také větší spotřebu.

Kromě toho je zde ještě jeden problém. Závodní simulace je pouze simulace. Není to skutečný závod. V čem je hlavní rozdíl? V soupeřích. Během závodu jich máte na trati až 19. I když jedete na čele, musíte předjíždět o kolo apod. 

„V závodě určují ostatní vaší rychlost,“ řekli inženýři Mercedesu. Během testů máte na trati v ideálním případě současně 5,6 soupeřů.

Mercedes měl už vloni nižší spotřebu paliva než Ferrari – v průměru 10 kg na závod. Vypadá to, že si tuto výhodu ponechal také v letošní sezóně. 

Technika F1 v roce 2018: změny v oblasti pohonných jednotek

Technika F1 v roce 2018: změny v oblasti pohonných jednotek

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Red Bull může být velkou výzvou, myslí si Hamilton

9:00 | Lewis Hamilton může tento víkend vyrovnat Schumacherův rekord v počtu vítězství. I proto bude Netflix natáčet tento týden právě u Mercedesu.
20:10 | Fernando Alonso navštívil továrnu Renaultu.
21. září | Velká cena Eifelu nebude bez fanoušků. Na Nürburgringu počítají s prodejem 20 tisíc vstupenek. Prodej začne zítra.
20. září | Zak Brown má důvod k oslavě. Jeho United Autosports vyhrál 24h Le Mans v kategorii LMP2.

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10