Závod WEC v Austinu vyhrál tým Rebellion Racing, v LMGTE – PRO slaví Aston Martin

Závod WEC v Austinu vyhrál tým Rebellion Racing, v LMGTE – PRO slaví Aston Martin

Pátý závod sezóny 2019/2020 světového vytrvalostního šampionátu sportovních vozů FIA WEC na Okruhu Amerik nedaleko texaského Austinu vyhrál tým Rebellion Racing. Švýcarská stáj tak podruhé v této sezóně dokázala vyzrát na tovární Toyoty TS050 Hybrid a triumfovat v absolutním pořadí. Ve třídě LMGTE – PRO získal vítězství v Texasu tovární tým Aston Martin Racing

Švýcarský tým Rebellion Racing dokázal v Austinu maximálně využít výhodně nastavený systém hendikepu za úspěch. Prototyp Rebellion R13 Gibson #1 byl nejrychlejší v obou trénincích a následně s ním Gustavo Menezes a Norman Nato vybojovali také třetí pole position v této sezóně v řadě.

Do šestihodinového závodu za volantem vozu #1 odstartoval třetí člen posádky Bruno Senna, který v prvních zatáčkách dokázal udržet první místo před oběma Toyotami a rychlým polem vozů LMP 2, čímž položil základ pro pozdější vítězství. Každý z členů posádky týmu Rebellion Racing podal bezchybný výkon a prototyp švýcarského týmu vždy přišel o první pozici pouze po zastávce v boxech. V běžném provozu na trati výkonnostně omezené Toyoty na vůz R13 ztrácely.

Poslední stint závodu nakonec vyšel na domácího Američana Gustava Menezese, který prototyp švýcarské stáje vítězně dovezl do cíle a na stupních vítězů mohl oslavovat společně se Sennou a Natem. Interní souboj vozů Toyota o druhé místo rozhodlo mírnější nastavení hendikepu za úspěch ve prospěch prototypu #8. Posádka Sébastien Buemi, Kazuki Nakadžima, Brendon Hartley dojela na druhém místě s náskokem dvou kol na lídry šampionátu z Toyoty #7 Jose Mariu Lopeze, Kamuje Kobajašiho a Mika Conwaye.

Lopez, Conway a Kobajaši mají po třetím místě v Austinu na svém kontě po pěti závodech z osmi 112 bodů a vedou šampionát s náskokem 5 bodů na Buemiho, Hartleyho a Nakadžimu. Jezdci Rebellion Racing Gustavo Menezes, Norman Nato a Bruno Senna mají na kontě po druhém vítězství sezóny 93 bodů.

Di Resta, Albuquerque a Hanson vyhráli v LMP 2

Ve třídě LMP 2 vyhrál šestihodinovým závod WEC na Okruhu Amerik tým Zaka Browna United Autosports s prototypem Oreca 07 Gibson #22, v jehož kokpitu se pravidelně střídá posádka Paul di Resta, Felipe Albuquerque, Philip Hanson.

Jezdecká trojice United Autosports porazila Gabriela Aubryho, Willa Stevense a Ho-Pin Tunga, kteří se střídali v Orece 07 Gibson #37 týmu Jackie Chan DC Racing. Třetí místo získal sesterský vůz stáje Jackieho Chana #38, který startuje pod hlavičkou týmu Jota Sport. Ve voze #38 se střídali Roberto Gonzalez, Anthony Davidson a Antonio Felix da Costa. Díky druhé a třetí příčce vozů #37 a #38 měla na stupních vítězů dvojnásobné zastoupení pneumatikářská značka Goodyear, která v LMP 2 soupeří s Michelinem.

Tým United Autosports se díky nedělnímu triumfu posunul do čela třídy LMP 2, na druhý tým Jackie Chan DC Racing má náskok 4 bodů. Třetí pozici drží vůz startující pod hlavičkou Jota Sport, který na United Autosports ztrácí 17 bodů.

Pro United Autosports to je v Austinu druhé vítězství v řadě po prosincové osmihodinovce v Bahrajnu.

Triumf pro Aston Martin Racing v LMGTE – PRO

Ve třídě LMGTE – PRO, která má stejně jako LMP 1 status mistrovství světa, v Austinu zvítězila dánská dvojice ve službách Aston Martin Racing Nicki Thiim, Marco Sorensen. Thiim a Sorensen předvedli s vozem Vantage #95 velmi suverénní výkon po startu z pole position a pro vítězství si dojeli stylem start – cíl.

Dánští piloti Aston Martin Racing tak po Bahrajnu vyhráli druhý závod v řadě, v sezóně 2019/2020 celkově již třetí a vedou pořadí své třídy s průběžným ziskem 109 bodů.

Druhé místo v Austinu získala posádka Porsche 911 RSR-19 #92 Michael Christensen, Kevin Estre, na místě třetím dojeli James Calado a Alessandro Pier Guidi s vozem Ferrari 488 GTE Evo #51. Calado s Pier Guidim jsou po pěti závodech na druhém místě tabulky s aktuálním ziskem 83 bodů. Christensen a Estre mají průběžně stejný bodový zisk, ve prospěch jezdců Ferrari ale nyní hraje vítězství ze Šanghaje.

Ve třídě LMGTE – AM v Austinu zvítězili Jonathan Adam, Charlie Eastwood a Salih Yoluc, kteří společně tvoří posádku Astonu Martin Vantage #90 týmu TF Sport. Pro zmíněnou trojici to bylo v této sezóně po Fudži a Šanghaji již třetí vítězství, v celkovém pořadí ztrácejí piloti týmu TF Sport na vedoucí trojici týmu AF Corse Emmanuel Collard, Nicklas Nielsen, Francois Perrodo pouhé dva body.

Sezóna světového šampionátu FIA WEC bude pokračovat šestým závodem 20. března na floridském Sebringu.

Sestřih šestihodinového závodu FIA WEC v Austinu 

Foto: Rebellion Racing

Doporučujeme

Články odjinud