Zavedení tankování přinese vyšší náklady, úspory jsou v nedohlednu

Zavedení tankování přinese vyšší náklady, úspory jsou v nedohlednu

Znovuzavedení tankování přinese vyšší náklady. Totéž platí pro nová a dosud neupřesněná „agresivní“ pravidla v oblasti aerodynamiky.

V dnešní době, kdy krachuje několik týmů doslova před očima, to je nezanedbatelný problém. Velké týmy jsou ale možná ve svých záměrech o krok napřed.

Uvidíme, jak bude tankování vypadat v praxi, zda se vrátíme k pověstným tankovacím hadicím, což v minulosti vedlo k mnoha problémům. Určitě si pamatujete na případy, kdy vůz odjel z boxového stání i s ní. Pokud půjdeme podobnou cestou, zvýší to náklady na logistiku (zařízení na tankování se musí převážet), ale to to zvýší počet lidí na boxovém stání. Limit spotřeby 100 kg za hodinu by měl mimochodem zůstat. 

Nová aerodynamická pravidla i přes omezení testování a využívání tunelů přinesou také vyšší náklady. To vše v době, kdy mají některé týmy velké finanční problémy. O úsporách se sice diskutuje, ale zatím se nezdá, že by se týmy na něčem dohodly.

Existuje přitom podezření, že velké týmy už mají odpověď – zákaznické vozy. O nich se skutečně jednalo.

„Nebyl tam žádný zájem ze strany továrních týmů diskutovat o úsporách nebo o spravedlivějším rozdělení příjmů,“ řekl Fernley pro Motorsport.com. „Bylo od toho zcela upuštěno ve prospěch zákaznicích vozů.“  

Force India podezřívá velké týmy, že zákaznické vozy chtějí delší dobu, ale teprve teď to dostává jasnější obrysy.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Doporučujeme

Články odjinud