Zastávky v boxech letos ovládl Red Bull

Nejlepší práci letos při zastávkách v boxech odváděli mechanici Red Bullu.
Foto: Getty Images / Mark Thompson
Zastávky v boxech letos ovládl Red Bull | Foto: Getty Images / Mark Thompson

Rychlá zastávka v boxech může rozhodnout o pořadí. Zejména když se tým pokouší o undercut nebo během safety caru, kdy do boxů zajede více jezdců.

Red Bull předvedl pit stop ve stavu beztíže

Red Bull předvedl pit stop ve stavu beztíže

Nejrychlejší zastávky měl letos potřetí v řadě Red Bull. Dominance rudých býků byla letos větší než v předešlých letech.

DHL vyhlásilo deset nejrychlejších zastávek. Red Bull zaznamenal devět z nich. Do první desítky se dostal už jen Williams zastávkou v GP Ruska.

Nejrychlejší zastávku jsme viděli v Portugalsku, kde mechanici Red Bullu vyměnili kola na voze Alexe Albona za 1,86 s. Rekord to ale není. Vloni v Brazílii jsme viděli zastávku Red Bullu, která byla ještě o 0,04 s rychlejší.

Video: Zastávky z GP Portugalska a to včetně letos nejrychlejší

10 nejrychlejších zastávek sezóny

P Tým Jezdec Grand Prix Čas (s)
1 Red Bull Albon Portugalsko 1,86
2 Red Bull Verstappen Rusko 1,86
3 Red Bull Albon Rusko 1,89
4 Red Bull Verstappen Španělsko 1,90
5 Red Bull Albon Sachír 1,90
6 Red Bull Verstappen Eifelu 1,92
7 Red Bull Albon Emilia Romagna 1,93
8 Red Bull Verstappen Štýrska 1,95
9 Red Bull Verstappen Portugalska 1,96
10 Williams Russell Ruska 2,00

Red Bull měl nejrychlejší zastávku v 15 ze 17 závodů. Jen ve Spa byli nejlepší mechanici Williamsu a v Monze Alfy Romeo.

DHL také už pár let vyhlašuje pomyslný šampionát mechaniků. Po každém závodě se vezme nejrychlejší zastávka každého jezdce, což je většinou i jediná zastávka daného jezdce. Následně se zastávky seřadí. Za prvních deset dostane tým stejné body, jako dostávají jezdci (25, 18, 15,... bodů). 

Red Bull letošní sezónu ovládl. Získal 555 bodů, což je o 51 bodů více než vloni a to měla letošní sezóna méně závodů. Druhý skončil stejně jako vloni Williams. Na třetí místo se dostal Mercedes.

Největší propad zaznamenalo meziročně Ferrari, které bylo vloni třetí a letos skončilo na osmé pozici.

Podle Ferrari bylo 22 % zastávek v boxech delších než 3,5 sekundy. Průměrná zastávka Ferrari trvala 2,73 sekundy. Scuderia odhalila důvod. „Závit není dostatečně pevný, a tak se matice několikrát strhla,“ uvedl inženýr Ferrari Diego Ioverno. „Je to problém se spolehlivostí, na jehož opravě pro příští rok tvrdě pracujeme.“

Pomyslným skokanem roku je Alfa Romeo, která získala oproti roku 2019 pět pozic.

Konečné pořadí

P Tým Body Změna
1 Red Bull 555 -
2 Williams 264 -
3 Mercedes 253 1
4 Alfa Romeo 158 5
5 Renault 123 2
6 AlphaTauri 107 -
7 McLaren 101 -2
8 Ferrari 79 -5
9 Racing Point 74 1
10 Haas 3 -2
Další článek: Dobré zprávy z Itálie: Zanardiho stav se výrazně zlepšil