Zastávku bude možné zvládnout za méně než tři sekundy

Samotná zastávka v boxech může nově trvat dobu kratší než tři sekundy. Bude to v důsledku zákazu tankování. Naplnění palivové nádrže bylo totiž nejdéle trvající složkou zastávky.

Přesně 12 litrů za sekundu se přesouvalo z tankovací hadice do nitra monopostu formule 1 ještě do konce loňské sezony. Právě z toho hlavní režie přenosu usuzovala, na kolik kol má ten který pilot natankováno. Zastávky v boxech tak podle zvolené strategie dvou nebo jedné zastávky pro závod trvaly od šesti do jedenácti sekund. Neobvyklé nejsou ani strategie tří zastávek, ty se ale s příchodem nových pravidel o pneumatikách vytratily.

Za účelem ponížení nákladů se týmy s FIA dohodly na zákazu tankování. Není tím pádem nutné na závody dopravovat rozměrná tankovací zařízení. Pro tankování mimo závody v extrémně náročném režimu jsou totiž nároky na techniku daleko menší. Naopak, rychlost tankování je nově omezena na 0,8 litru za sekundu. To samé platí pro vyprazdňování nádrže.

Limitujícím faktorem pro délku pitstopu, jak se zastávce v boxech říká v odborné hantýrce, je právě tankování. Ostatní záležitosti žádají daleko méně času. Novým cílovým časem pro pitstop jsou tak tři sekundy. A jde to prý zvládnout ještě rychleji. Jedním z důvodů je také nově zákaz použivání krytů kol, které činily veškeré operace trochu složitější.

Pod daleko větší tlak se dostanou mechanici, kteří vepředu a vzadu zvedají auto. Zejména ten vepředu bude pod tlakem, aby na konci operace poté, co posadí auto na zem, dokázal rychle utéct. Samotné připevnění kol netrvá nijak dlouho. Ostatně pneumatické pistole dokáží točit šroubem až 3000 ot./min.

Nově budou auta rychlejší po pitstopu než před ním. Doposud na tom měla lví podíl váha vozu. Před zastávkou (byť na opotřebovaných pneumatikách) bylo auto velmi lehké, a tím pádem rychlé. Nově bude vážit stejně po pitstopu jako před ním. Ale z boxů vyjedou na čerstvých pneumatikách, a to je učiní rychlejší.

Do loňského roku bylo rozhodujícím faktorem pro délku daného úseku závodu množství paliva. Od letošní sezony to bude způsob, jakým fungují pneumatiky. Na to budou mít velký vliv samotní jezdci, z nichž každý se bude chovat ke svým pneumatikám jinak, také v závislosti na jejich dílčích schopnostech jezdeckého umění.

Diskuze (38) Další článek: Wrooom 2010 - závody jezdců Ferrari a Ducati
18:22 | Podle Sirotkina je nové přední křídlo Williamsu krokem vpřed.
17:40 | Vypadá to, že by jezdci v Německu mohli mít problém s puchýři, ale v neděli bude možná o něco chladněji.
13:16 | Alonso: Kdo je ten Renault přede mnou? Inženýr: Hülkenberg Alonso: Amatér!
11:47 | Ricciardo nasadil nový MGU-K, baterii a elektroniku. Čekají ho penalizace.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink Ricciardo (1:13.525)
2. trénink Verstappen (1:13.085)
Sobota 21. července 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10