Zastávek v boxech nebylo moc, upozorňuje Ferrari

Zastávek v boxech nebylo moc, upozorňuje Ferrari

Ferrari se v kritice Pirelli za změnu pneumatik nepřímo postavilo po bok Lotusu. Maranellští připomněli, že byl počet pit stopů v normě.

Hlavním argumentem, který Pirelli předneslo pro odůvodnění úprav pneumatik v průběhu sezóny, byl převažující počet čtyř zastávek v GP Španělska. Ferrari však prostřednictvím Horse Whisperera, kterého využívá k politicky méně korektním komentářům, tento důvod zpochybnilo.

Podle italské stáje mají někteří krátkou paměť. "Klasickým případem je současná sága týkající se počtu pit stopů," uvedla. "Ozvaly se hlasy, že různé týmy, z nichž se některé dostaly na pódium a některé hodně ztrácely, absolvovaly čtyři pit stopy v nedávné GP Španělska, kvůli čemuž mělo být těžké závod sledovat."

"Je škoda, že tito ctění lidé byli ticho před dvěma roky, když na stejném Katalánském okruhu a na okruhu v Istanbulu odjelo pět z šesti jezdců, kteří se dostali na tato dvě pódia, přesně stejný počet zastávek v boxech jako Alonso a Massa minulou neděli ve španělské Grand Prix."

Ferrari touto kritikou samozřejmě mířilo především na Red Bull, který si na pneumatiky stěžoval nejvíc a jehož jezdci obsadili po čtyřech pit stopech pódia ve zmíněných závodech ve Španělsku a Turecku 2011.

"Ve skutečnosti není nic nového na vítězství v závodě po takovém počtu zastávek, i když nebudeme počítat ty, kde to bylo dáno proměnlivým počasím," pokračovalo Ferrari. "Stačí se podívat na rok 2004, kdy Michael Schumacher vyhrál francouzskou Grand Prix díky strategii, která původně čítala tři zastávky a později byla změněna na čtyři zastávky."

"To bylo klíčem, který umožnil vícenásobnému mistru v F2004 dostat se před jezdce Renaultu Fernanda Alonsa, který jel na tři zastávky. A ten den, my si to pamatujeme dobře, byl dodavatel pneumatik (Bridgestone) zaplaven chválou za to, že nám umožňuje dostávat z vozu maximum."

Stejně jako Lotus proto Ferrari vidí chyby na straně soupeřů, ne u Pirelli. "Dnes se jeden musí skoro stydět za to, že si vybral strategii, která je jako vždy zacílena na dostání maxima z kompletu, který má."

"Navíc pokud tato volba vyšla najevo už v pátek, protože všechny simulace jednoznačně ukazovaly na ni, tak proč bychom měli být v rozpacích ve srovnání s těmi, kdo se rozhodli jinak, aby toho po závodě pak jen litovali?"

Doporučujeme

Články odjinud