Zasedla Komise F1. V Monaku bychom se mohli dočkat povinného počtu zastávek | Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Zasedla Komise F1. V Monaku bychom se mohli dočkat povinného počtu zastávek

Letos poprvé dnes zasedla Komise Formule 1 a schválila několik změn. O dalších se diskutovalo.

Komise F1 schválila přísnější testy ohebnosti předního křídla, o čemž se mluví už pár týdnů. Detaily neznáme, ale podle spekulací by měla být povolená míra průhybu při statickém testu nově menší.

Komise F1 také schválila dokončení systému chlazení jezdce na základě práce provedené mezi FIA a týmy formule 1. Podrobnosti o chladícím systému jsme popsali v dřívějším článku.

Došlo také „k odstranění omezení počtu převodovek používaných týmy, protože díky spolehlivosti současných konstrukcí je toto omezení zastaralé.“

Komise F1 rovněž projednala řadu revizí a upřesnění startovních postupů pro sprint a závod, včetně těch, které se týkají přerušeného startu. 

Velká cena Monaka

F1 chce zlepšit závodění v Monaku, které je obvykle nudné a o pořadí do značné míry rozhoduje sobotní kvalifikace. 

Komise se dohodla „na zvýšení počtu povinných zastávek v boxech v závodě“. Návrhy budou v příštích týdnech dále projednávány Sportovním poradním výborem. 

Zatím není jasné, jak by speciální pravidlo pro Monako mohlo vypadat. V pravidlech dnes není uveden konkrétní počet zastávek, ale jezdec musí v závodě nasadit dvě různé směsi – logicky tak stavět alespoň jednou. Pravidla by mohla striktně definovat počet – například dvě zastávky, nebo požadovat nasazení všech tří směsí.

Doporučujeme

Články odjinud