Zas takový krok kupředu to není, říkají v Red Bullu o letošním voze | Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Zas takový krok kupředu to není, říkají v Red Bullu o letošním voze

Red Bull vkročil do této sezony dominantním způsobem a v dosavadních dvou velkých cenách se zatím závodilo jen o třetí místo. U týmu však nevnímají, že by oproti loňsku udělali nějaký významný krok kupředu.

V Bahrajnu zvítězil Max Verstappen před Sergiem Perezem a v Džiddě si oba piloti Red Bullu své pozice jen prohodili. Verstappen dojel druhý za vítězným Perezem i přes velmi nevýhodnou startovní pozici. I to ilustrovalo obří převahu Red Bullu v úvodu roku.

I vinou potíží rakouské stáje loni dva z prvních tří závodů vyhrál Charles Leclerc s Ferrari, vstup do sezony 2023 je tak v podání Red Bullu ještě dominantnější než do té loňské, ve které nakonec monoposty s rudými býky ve znaku vyhrály 17 z 22 velkých cen.

Podle konkurence závodí aktuální vozy RB19 ve své vlastní výkonností lize, u Red Bullu však výrazný progres v porovnání s loňskou sezonu neregistrují.

„Nemyslíme si, že bychom dosáhli nějakého výrazného pokroku,“ rozpovídal se na toto téma šéfinženýr rakouského týmu Paul Monaghan.

„Před prvními testy a závody u nás panovaly mírné obavy, jestli jsme na tom výkonnostně dostatečně dobře. Všichni skvělí lidé pracující v Milton Keynes dosáhli největšího možného progresu, aby připravili to nejlepší možné auto.“

„Pokud by většího pokroku dosáhla i naše konkurence, nebyli bychom takto v čele.“

Dva doubly ze dvou závodů vypadají velmi dobře, nicméně varováním pro Red Bull byly Verstappenovy problémy s hnací hřídelí z kvalifikace v Džiddě. Kvůli nim se nizozemský dvojnásobný mistr světa v Saúdské Arábii prokousával na stupně vítězů z patnáctého místa na roštu.

„Ta situace, do které jsme se tam dostali, jen ilustrovala množství talentu ležícího v Milton Keynes,“ komentoval události z Džiddy Monaghan.

„My teď samozřejmě musíme udržet naši výkonnost, zatímco ostatní se nás budou snažit dohnat. Nesmíme usnout na vavřínech,“ uzavřel jeden z technických guru z Red Bullu.

Doporučujeme

Články odjinud