V letošní sezóně nás čekají dvě premiéry: Vietnam a Zandvoort. Na druhý jmenovaný okruh se sice F1 vrací, ale po velmi dlouhé přestávce a na značně upravenou trať.
Za přestavbou okruhu stojí Jarno Zaffelli a jeho firma Dromo Circuit Design. V rozhovoru pro nizozemský Telegraaf prozradil, že práce na samotné trati už finišují. Za pár dní chtějí pokládat finální vrstvu asfaltu.
Na jezdce čeká řada výzev. Zatím se mluvilo především o poslední zatáčce, která bude klopená a jezdci ji mají projet s otevřeným DRS. Na konci rovinky tak mohou být možná největší šance na předjetí.
Zaffelli prozradil některé další informace. „Podle našich simulací mohou jezdci projet druhou zatáčku plnou rychlostí. Poté bude velmi zajímavé sledovat, jakou stopou pojedou ve vracečce Hugenholtz.“
Podle Zaffelliho tam bude klopení přes 18 stupňů. „Bude to skutečně okruh pro odvážné jezdce. Určitě v této části a na Scheivlak (zatáčka 8).“
„Poprvé pracujeme na pískovém okruhu. Zandvoort je jedinečný. Duny, vítr a nyní také dvě charakteristické klopenky. Mohu to porovnat jen se Suzukou v Japonsku, která je mým osobním favoritem. Trať, která má všechno a je také mezi jezdci velmi oblíbená. Není náhodou, že Zandvoort a Suzuku navrhl Hans Hugenholtz.“
„Mnoho lidí bylo skeptických a říkalo, že Zandvoort je trať, na které se nemůžete přiblížit a předjíždět. Proto povolali nás, abychom ji změnili. Očekávání jsou obrovská. Každý den tam máme drony od zvědavých lidí. Jsem přesvědčen, že všichni budou z trati nadšení.“
Zaffelli také v závěru prozradil, že týmy dostaly jen základní data pro své simulace a další dostanou úmyslně později. Závodní víkend by tak mohl být více nepředvídatelný.
V úvodu článku je video z 16. ledna.