Zaměřme se letos více na kvalifikace

Zaměřme se letos více na kvalifikace

Při snaze postoupit z Q2 do Q3 očekávám thriller

Tak je to za dveřmi. Na kvalifikace se obzvlášť těším. Zatím ne úplně věřím Pirelli, že dokáže větším počtem zastávek v boxech obohatit závody. Inženýři týmů F1 prostě neošálíte. Ale kvalifikace? To by mělo být jiné kafe.

Kvalifikace má tři části. Skupinka nejpomalejších vypadne a současně zaujme zadní pozice na startu. Do druhé části už nepostupují, ale scénář se opakuje. Do třetí části pak postoupí nejrychlejších deset a ti se poskládají na prvních deset míst na startu.

Ve třetí části bude vždy deset pilotů, ať je startovní pole jakkoli velké. Mění se totiž jen počet jezdců, kteří vypadávají z první a druhé části kvalifikace. Vloni (12 týmů) to bylo 7 + 7 + 10 jezdců v každé skupině, letos bude v Q1 vypadávat pouze šest jezdců. Je to dáno absencí HRT na letošní soupisce.

Vloni ke třem šnekům HRT, Caterhamu a Marussi vždy přibyl jeden Černý Petr. Letos tak budou dva. Co je ale lepší: předsezonní testy ukázaly, že – také díky stálosti technických pravidel – jsou si soupeři v první polovině startovního pole výkonnostně daleko blíže. To učiní z postupu z Q2 do Q3 hotový thriller. Dá se tušit, že mnohé týmy budou muset při této vyrovnanosti využít k postupu do Q3 ne jednu sadu měkčích pneu, ale hned dvě. Tudíž jim jich zbyde méně pro závod.

To rozšiřuje pole strategických možností. Podívejte se, co dokázali Räikkönen v Bahrajnu nebo Pérez v Kanadě a Itálii. Může se tak stát, že pořadí na startu se bude lišit od pořadí v cíli více, než tomu bylo letos.

Před nástupem Pirelli někteří jezdci říkali, že kvalifikace je nyní zbytečná. Dobrou zprávou je, že se moc, moc mýlili.

Doporučujeme

Články odjinud