Zaměří se týmy na lepší starty?

Zaměří se týmy na lepší starty?

Je to klíčová část závodu, která vloni hrála důležitou roli při souboji o titul. Zaměří letos týmy své zdroje také na lepší starty svých jezdců?

Dobře se kvalifikovat a také odstartovat je základem pro úspěšný závod. Vzpomeňte si na loňské nepovedené starty Lewise Hamiltona, kterého to do jisté míry možná stálo titul.

Týmy se zaměřují na lepší starty, ale už nějaký čas platí v této oblasti velká omezení. Odpíchnutí se ze startovního místa, ale i procedury od vyjetí do zahřívacího kola po zhasnutí červených světel, mají být podle pravidel co nejvíce v rukou jezdce.

Podle Motorsport.com existuje na stole řešení, které by nemuselo být proti současných pravidlům. Jedná se o jakýsi „předpřipravený start“ s několika fázemi:

  • Jezdec zmáčkne spojkovou páčku a zařadí první rychlostní stupeň.
  • Sešlápne plynový pedál a dostane motor do předem dohodnutých otáček, které zajistí dokonalý odpich.
  • Sešlápne brzdový pedál.
  • V okamžiku, kdy se začnou rozsvěcet červená světla, začne pouštět spojkovou páčku tak, aby našel pozici, v níž dojde k ideálnímu přenosu točivého momentu. Páčku v této pozici drží.
  • Po zhasnutí červených světel jezdec jen uvolní brzdový pedál.

Ferrari se zeptalo Charlieho Whitinga, zda je tento postup legální. Není úplně jasné, zda by se Ferrari rádo vydalo touto cestou nebo se dozvědělo, že na něčem podobném pracuje konkurence.

Whiting zaslal týmům zamítavé stanovisko, ale ne kvůli nelegálnosti, nýbrž bezpečnosti. FIA se obává, že by tento postup mohl častěji vést k zhasnutí motoru a to není úplně ideální situace z pohledu bezpečnosti.

Týmy by teoreticky mohly toto řešení vyzkoušet. Whitingův názor lze brát spíše jako poradní. O legálnosti řešení by se rozhodlo až poté, co by si na něj někdo z konkurentů stěžoval.

Rozhodli by o něm sportovní komisaři delegováni pro danou Grand Prix.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Doporučujeme

Články odjinud