Základem vylepšení McLarenu má být revoluční nos

McLaren ve Španělsku představí vůz, který měl být původně nasazený už od začátku sezóny, ale jeho debut zpozdil přechod týmu na motor Renault u technické problémy během předsezónních testů.
Základem vylepšení McLarenu má být revoluční nos

Podle Auto Motor und Sport bude nová téměř polovina auta. Nejzajímavější a na první pohled nepochybně nejpatrnější změnou ale bude nový nos. Nárazovými testy prošel až 11. dubna, což je také důvodem jeho pozdějšího nasazení.

Nosový kužel má být z hlediska designu opravdu netradiční. Jedná se sice o směs známých konceptů, ale jedinečnou z hlediska svého designu. 

McLaren měl spojit nápadné nosové díry Force Indie s elegantním designem Mercedesu. Jak doopravdy nos vypadá, to se dozvíme ale až ve čtvrtek, kdy týmy prochází technickou přejímkou.

McLaren veze do Španělska téměř nové auto, Alonso je realista

McLaren veze do Španělska téměř nové auto, Alonso je realista

„Během zimy existovaly dvě pracovní skupiny,“ řekl zaměstnanec McLarenu pro Auto Motor und Sport.

Jedna skupina pracovala na voze pro předsezónní testy – v podstatě na testovacím voze pro motor Renault. Druhá skupina pracovala na skutečně plánovaném aerodynamickém konceptu, který musel počkat do doby, dokud nebyl připraven nový nos. Ten společně s předním křídlem určuje směr vzduchu, který proudí dál okolo auta. 

Čísla z aerodynamického tunelu mají vypadat dobře. Budeme si ale muset počkat, o kolik se vůz McLarenu nakonec zlepší doopravdy. Jak poznamenal Fernando Alonso, díly přivezou do Barcelony také ostatní.

Přibližně za měsíc se může McLaren v Kanadě těšit také na zlepšení pohonné jednotky Renault. 

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Williams žádal přezkoumání incidentů z Baku. Vše bylo zamítnuto

11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).
10. května | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.

GP Monaka 2021

Čtvrtek 20. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 22. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 23. května 2021
Závod 15.00