Základem vylepšení McLarenu má být revoluční nos

McLaren ve Španělsku představí vůz, který měl být původně nasazený už od začátku sezóny, ale jeho debut zpozdil přechod týmu na motor Renault u technické problémy během předsezónních testů.
Základem vylepšení McLarenu má být revoluční nos

Podle Auto Motor und Sport bude nová téměř polovina auta. Nejzajímavější a na první pohled nepochybně nejpatrnější změnou ale bude nový nos. Nárazovými testy prošel až 11. dubna, což je také důvodem jeho pozdějšího nasazení.

Nosový kužel má být z hlediska designu opravdu netradiční. Jedná se sice o směs známých konceptů, ale jedinečnou z hlediska svého designu. 

McLaren měl spojit nápadné nosové díry Force Indie s elegantním designem Mercedesu. Jak doopravdy nos vypadá, to se dozvíme ale až ve čtvrtek, kdy týmy prochází technickou přejímkou.

McLaren veze do Španělska téměř nové auto, Alonso je realista

McLaren veze do Španělska téměř nové auto, Alonso je realista

„Během zimy existovaly dvě pracovní skupiny,“ řekl zaměstnanec McLarenu pro Auto Motor und Sport.

Jedna skupina pracovala na voze pro předsezónní testy – v podstatě na testovacím voze pro motor Renault. Druhá skupina pracovala na skutečně plánovaném aerodynamickém konceptu, který musel počkat do doby, dokud nebyl připraven nový nos. Ten společně s předním křídlem určuje směr vzduchu, který proudí dál okolo auta. 

Čísla z aerodynamického tunelu mají vypadat dobře. Budeme si ale muset počkat, o kolik se vůz McLarenu nakonec zlepší doopravdy. Jak poznamenal Fernando Alonso, díly přivezou do Barcelony také ostatní.

Přibližně za měsíc se může McLaren v Kanadě těšit také na zlepšení pohonné jednotky Renault. 

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (89) Další článek: Williams žádal přezkoumání incidentů z Baku. Vše bylo zamítnuto
12:51 | Antonio Fuoco ze stáje Charouz Racing System skončil v závodě F2 na 8. místě, což znamená pole position pro zítřejš… odkaz
11:26 | Dnes v Monaku závodí závodí junioři a Porsche. Z jednoho Porsche uniklo na vjezdu do boxů opravdu hodně velké množství oleje.
24. května | Pneumatiková mezera bude i na Hungaroringu. Pirelli tam nominuje střední, měkkou a ultraměkkou.
24. května | Podle jezdců Mercedesu vydrží hypedměkké pneumatiky v závodě maximálně 7 kol.
24. května | Žádný trest pro Maxe Verstappena za couvání z únikové zóny v první zatáčce.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10