Základem vylepšení McLarenu má být revoluční nos

McLaren ve Španělsku představí vůz, který měl být původně nasazený už od začátku sezóny, ale jeho debut zpozdil přechod týmu na motor Renault u technické problémy během předsezónních testů.
Základem vylepšení McLarenu má být revoluční nos

Podle Auto Motor und Sport bude nová téměř polovina auta. Nejzajímavější a na první pohled nepochybně nejpatrnější změnou ale bude nový nos. Nárazovými testy prošel až 11. dubna, což je také důvodem jeho pozdějšího nasazení.

Nosový kužel má být z hlediska designu opravdu netradiční. Jedná se sice o směs známých konceptů, ale jedinečnou z hlediska svého designu. 

McLaren měl spojit nápadné nosové díry Force Indie s elegantním designem Mercedesu. Jak doopravdy nos vypadá, to se dozvíme ale až ve čtvrtek, kdy týmy prochází technickou přejímkou.

McLaren veze do Španělska téměř nové auto, Alonso je realista

McLaren veze do Španělska téměř nové auto, Alonso je realista

„Během zimy existovaly dvě pracovní skupiny,“ řekl zaměstnanec McLarenu pro Auto Motor und Sport.

Jedna skupina pracovala na voze pro předsezónní testy – v podstatě na testovacím voze pro motor Renault. Druhá skupina pracovala na skutečně plánovaném aerodynamickém konceptu, který musel počkat do doby, dokud nebyl připraven nový nos. Ten společně s předním křídlem určuje směr vzduchu, který proudí dál okolo auta. 

Čísla z aerodynamického tunelu mají vypadat dobře. Budeme si ale muset počkat, o kolik se vůz McLarenu nakonec zlepší doopravdy. Jak poznamenal Fernando Alonso, díly přivezou do Barcelony také ostatní.

Přibližně za měsíc se může McLaren v Kanadě těšit také na zlepšení pohonné jednotky Renault. 

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Williams žádal přezkoumání incidentů z Baku. Vše bylo zamítnuto

19:53 | Leonardo da Vinci Jára da Cimrman Antonio Felix da Costa Ten posledně jmenovaný se stal šampiónem formule E.
19:52 | Mattia Binotto nesouhlasí s Vettelem, že by byla strategie špatná. Podle Binotta ovlivnily Vettelův závod hodiny po startu.
17:16 | Zajímavé: Racing Point musí před sportovní komisaře. Podle technického delegáta FIA jsou brzdové kanálky stejné jako ty v předešlých závodech a porušují sportovní pravidla.
11:51 | Po kolizi jezdců Premy vyhrál závod F2 poprvé v kariéře Juki Cunoda.

GP 70. výročí F1

Pátek 7. srpna 2020
1. trénink Bottas (1:26.166)
2. trénink Hamilton (1:25.606)
Sobota 8. srpna 2020
3. trénink Hamilton (1:26.621)
Kvalifikace Bottas (1:25.154)
Neděle 9. srpna 2020
Závod Verstappen