Zákazníci musí dostat stejné motory jako tovární tým, nařídila FIA

Zákazníci musí dostat stejné motory jako tovární tým, nařídila FIA

Zákaznické týmy musí dostat stejný motor, jaký používá tovární tým. FIA zpřísnila pravidla.

Asi není potřeba říkat, že současné pohonné jednotky jsou velmi komplikované. To minimálně teoreticky umožňuje vytvářet rozdíly, takže když dva týmy používají totožnou pohonnou jednotku, nemusí mít totožný výkon a podmínky.

O rozdíly se může postarat software, ale také odlišný olej nebo palivo. Například palivo je dnes připravováno na míru konkrétní pohonné jednotce. V oblasti paliv a maziv se někdy zákazníci odlišují zcela záměrně. Například McLaren bude přecházet od Castrolu (který je partnerem Renaultu) k Petrobrasu.

FIA nyní podle Racefans.net vydala technickou směrnici TD/005-18, která má zákazníkům zajistit stejné podmínky. Řídicí orgán sportu se domnívá, že „některé pohonné jednotky jsou provozovány jiným způsobem, než jiné, které dodává stejný výrobce, takže zákaznické týmy jsou potenciálně znevýhodněny.“

Pravidla mají zabránit například tomu, aby zákazníci dostávali přísnější limity ohledně používání různých režimů pro vyšší výkon.

Všechny pohonné jednotky dodávané stejným výrobcem budou mít stejnou dokumentaci a také

  1. jezdit se stejným softwarem a musí být schopné pracovat přesně stejným způsobem,
  2. fungovat s identickými specifikacemi oleje a paliva.

Sám tým může oznámit, že některý z výše uvedených bodů odmítá – to je třeba případ zákazníka, který se dohodl s vlastním partnerem v oblasti paliv a maziv.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Doporučujeme

Články odjinud