Zákazníci musí dostat stejné motory jako tovární tým, nařídila FIA

Zákaznické týmy musí dostat stejný motor, jaký používá tovární tým. FIA zpřísnila pravidla.
Zákazníci musí dostat stejné motory jako tovární tým, nařídila FIA

Asi není potřeba říkat, že současné pohonné jednotky jsou velmi komplikované. To minimálně teoreticky umožňuje vytvářet rozdíly, takže když dva týmy používají totožnou pohonnou jednotku, nemusí mít totožný výkon a podmínky.

O rozdíly se může postarat software, ale také odlišný olej nebo palivo. Například palivo je dnes připravováno na míru konkrétní pohonné jednotce. V oblasti paliv a maziv se někdy zákazníci odlišují zcela záměrně. Například McLaren bude přecházet od Castrolu (který je partnerem Renaultu) k Petrobrasu.

Technika F1 v roce 2018: omezení spalování oleje

Technika F1 v roce 2018: omezení spalování oleje

FIA nyní podle Racefans.net vydala technickou směrnici TD/005-18, která má zákazníkům zajistit stejné podmínky. Řídicí orgán sportu se domnívá, že „některé pohonné jednotky jsou provozovány jiným způsobem, než jiné, které dodává stejný výrobce, takže zákaznické týmy jsou potenciálně znevýhodněny.“

Pravidla mají zabránit například tomu, aby zákazníci dostávali přísnější limity ohledně používání různých režimů pro vyšší výkon.

Všechny pohonné jednotky dodávané stejným výrobcem budou mít stejnou dokumentaci a také

  1. jezdit se stejným softwarem a musí být schopné pracovat přesně stejným způsobem,
  2. fungovat s identickými specifikacemi oleje a paliva.

Sám tým může oznámit, že některý z výše uvedených bodů odmítá – to je třeba případ zákazníka, který se dohodl s vlastním partnerem v oblasti paliv a maziv.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (28) Další článek: Tohle uvidí jezdec Mercedesu se svatozáří [video]
8:39 | Z prvního místa odstartuje v neděli do Indy 500 Ed Carpenter. Danica Patrick mimochodem 7.!
17. května | Formule E v další sezóně zavítá do Saúdské Arábie.
17. května | Pirelli pro GP Německa nominuje ultraměkké, měkké a střední pneumatiky. Superměkkou vynechá jako v Číně.
16. května | Carlos Sainz měl v závodě problém s tlakem paliva, přiznal Renault. S palivovým systémem měl v sobotu problém i Hu… odkaz
15. května | Výběr pneumatik pro Monako... odkaz

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10