Zákaz tankování v závodech uškodí malým týmům, říká Buemi

Pilot týmu Toro Rosso Sébastien Buemi se domnívá, že zákaz tankování v závodech zhorší vyhlídky na dobrý výsledek menším stájím. Už totiž nebudou moci využít strategii k posunu vpřed.

"Myslím, že to pro nás není moc dobré," přiznal švýcarský jezdec. "Náš tým byl po strategické stránce velmi dobře organizovaný, jak bylo vidět v posledních dvou závodech loňské sezóny, když jsem získal pozice v boxech. Byla to oblast, v které jste mohli odvést dobrou práci, aniž byste měli hodně peněz."

Finančních prostředků Toro Rosso nemá nazbyt hlavně proto, že si před letošní sezónou muselo poprvé postavit vůz samo, bez pomoci Red Bullu Racing.

"Řekl bych, že je to dobrá motivace pro celý tým," uvedl Buemi. "Teď můžeme dělat co chceme, jak chceme a kdy chceme. Nemusíme čekat. Na druhé straně je to trochu těžké, protože pro nás už nepracuje Adrian (Newey). S CFD a v aerodynamickém tunelu pracuje méně lidí, což asi znamená, že je vývoj trochu pomalejší. Ale jsme motivovaní a máme dobré základy, na kterých můžeme stavět."

Buemi přiznal, že letošní vůz Toro Rosso je velmi podobný loňskému monopostu Red Bull, ale dodal, že před prvním závodem tým nasadí úpravy. Ty bude potřebovat především z hlediska výkonnosti, i když si Švýcar myslí, že místa z konce výsledkové listiny, na kterých se stáj z Faenzy pohybovala v prvních testech, nic neznamenají.

"Mezi ostatními týmy nejsme výjimka, po jednom testu nemůžeme říct, jak na tom jsme," uvedl. "Ale můžu říct, že to pro nás bylo pozitivní, získali jsme hodně dat, která musíme analyzovat a pokusit se implementovat naše zjištění před testy v Jerezu."

"Ale odhaduji, že rozložení sil bude zřejmé teprve v posledním testu v Barceloně, pravděpodobně si budeme muset počkat až na Bahrajn. Hodně záleží na množství paliva. Můžete být rychlejší o tři sekundy a nemusí to nic znamenat. Abych byl upřímný, první test nikdy není o časech na kolo. Máme striktní program, takže to není o předvedení toho, co dokážeme."

Další článek: Michael: Letos budou mechanici při zastávkách v boxech více chybovat

21:05 | Podle Norrise mu Mazepin ovlivnil celou kvalifikaci. V Q1 musel nasadit druhou sadu pneumatik, v Q3 pak kvůli tomu jel první pokus na starých pneumatikách.
18:20 | Poslední Nikita Mazepin dostal penalizaci 3 míst za zdržení Norrise v první části kvalifikace.
8. května | Ferrari a celá F1 si dnes připomínají smrt Gillese Villeneuva, který před 39 lety boural v kvalifikaci v Zolderu.

GP Španělska 2021

Pátek 7. května 2021
1. trénink Bottas (1:18.504)
2. trénink Hamilton (1:18.170)
Sobota 8. května 2021
3. trénink Verstappen (1:17.835)
Kvalifikace Hamilton (1:16.741)
Neděle 9. května 2021
Závod 15.00