Zákaz tankování ušetří peníze, dopady na závody nelze předpovědět

Změna je ale nutná, strategie s palivem jsou už moc okoukané.
Pravidla pro příští rok zatím nemají svojí definitivní podobu, ale s největší pravděpodobností v nich zůstane zákaz tankování v závodech. Jedním z hlavních důvodů pro jeho zavedení jsou úspory v nákladech, přičemž dopady na dění na trati zatím nikdo nechce předpovídat.

"Slyšel jsem, že se jedná asi o 400 tisíc liber u každého týmu," řekl o úsporách díky zákazu tankování v závodech šéfdesignér Red Bullu Adrian newey.

"Naše čísla jsou ještě větší než to, o kterém hovořil Adrian," dodal za Renault Pat Symonds. "A je třeba si uvědomit, že tankovací zařízení začínají být zastaralá a je třeba je měnit, což je velmi drahé."

Pro diváky je ovšem nejdůležitější, jak se zákaz tankování projeví na trati. Podle Adriana Neweyho je změna jistá, ale zda se bude jednat o posun k lepšímu, to si netroufá hodnotit.

"V současnosti opotřebení pneumatik téměř vyrovná nižší hmotnost vozu díky ubývajícímu palivu, takže co se týče času na kolo, bývá lepší před zastávkou v boxech, protože nižší váha vozu má větší vliv než opotřebení pneumatik," vysvětloval Newey s tím, že na některých okruzích to nemusí být pravda.

"Zatímco teď (se zákazem tankování) bude vůz vždy rychlejší po zastávce v boxech, protože bude mít nové pneumatiky a stejné množství paliva. A to bude mít dopady na strategie."

"Jestli díky tomu bude lepší nebo horší podívaná, na to se v tuto chvíli těžko odpovídá."

Týmy se ovšem shodují v tom, že je změny potřeba, protože napětí při volbě strategií s palivem zmizelo. Všichni volí velmi podobný přístup a stala se z toho příliš velká rutina.

"Volba strategie bývala vzrušující. Určitě jsem si práci v této oblasti užil, ale už je to překonané. Jako vždy jsme všichni vyvinuli podobné přístupy. Myslím, že vzrušení ze strategií už je pryč," uvedl Pat Symonds.

"V současnosti se myslím až moc spoléhá na strategii při předjíždění. Viděli jsme to v Silverstonu, kde měli někteří podobou výkonnost, ale říkali si: ´Dobrá, na trati vydržím o několik kol déle než tenhle jezdec, takže se pak musím dvě kola snažit a dostanu se před něj při zastávkách v boxech.´"

"Ale bez tankování možná uvidíme více závodění. Musíme být otevření novým věcem. Důležité je předvést dobrou podívanou. Zkusme to na pár let. Úspory jsou významné."

Technický ředitel Williamsu Sam Michael dodal, že si není jistý, jestli se bude více předjíždět na trati, ale důležité podle něj je, že dojde ke změně. Vozy budou rychlejší po zastávkách v boxech, což bude nový prvek.
Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
23. února | Zajímavé... Kubica nastoupí už do prvních předsezónních testů. Konkrétně v úterý a ve středu odpoledne.
22. února | Renault bude partnerem španělské fotbalové ligy.
22. února | McLaren ukáže nový vůz v pátek v 8:00 našeho času.
22. února | Šéf skupiny Fiat Chrysler si opět vydělal téměř deset milionů eur | odkaz odkaz

Prezentace vozů 2018

Tým Datum
Haas 14. února
Williams 15. února
Red Bull 19. února
Sauber 20. února
Renault 20. února
Ferrari 22. února
Mercedes 22. února
McLaren 23. února
Force India 26. února
Toro Rosso 26. února

Testy

První
26. února 09.00–18.00
27. února 09.00–18.00
28. února 09.00–18.00
1. března 09.00–18.00
Druhé
6. března 09.00–18.00
7. března 09.00–18.00
8. března 09.00–18.00
9. března 09.00–18.00