Zákaz systému FRIC přinutil Mercedes pozměnit filosofii

Letošní W06 je proto postaven okolo odlišného konceptu zavěšení, již bez hydraulicky propojených náprav.
Zákaz systému FRIC přinutil Mercedes pozměnit filosofii

Zákaz systému hydraulického propojení přední a zadní nápravy, známého pod označením FRIC (Front and Rear interconnected), v polovině loňské sezóny znamenal nutnost změny filosofie při návrhu letošního monopostu, říká výkonný ředitel Mercedesu Paddy Lowe.

FRIC byl postaven mimo pravidla před Velkou cenou Německa 2014, zakázány tedy byly systémy hydraulicky propojující nápravy a zachovávající tak konstantní světlou výšku například při brzdění.

Mercedes byl přitom jedním z týmů, které svůj vůz postavily okolo takového řešení, zákaz proto znamenal nutnost výrazné úpravy designu. To je důvodem, proč tým z Brackley musel při návrhu zavěšení letošního W06 přistoupit k odlišné filosofii.

FRIC: Jak funguje a co změní jeho zákaz?

FRIC: Jak funguje a co změní jeho zákaz?

„FRIC byl zakázán v polovině loňského roku, popravdě zcela nečekaně, takže jsme na to museli zareagovat, jak nejlépe jsme mohli,“ řekl Lowe. „Vůz pro rok 2014 byl postaven na systému FRIC, ten byl středobodem konceptu zavěšení.

Jelikož je FRIC v roce 2015 ilegální, museli jsme se na vůz pro rok 2015 podívat z nového pohledu, což pro nás bylo velkým tématem, měli jsme však dost času mezi Hockenheimem a současností zareagovat.

Tenhle vůz je pod kůží, co se zavěšení a optimalizace rozložení hmotnosti týče, určitým způsobem pozměněný, my jsme se však pokusili znovu získat výhody, které systém FRIC přinášel, už ale bez spojení přední a zadní nápravy, které je vyloučené.“

Další článek: FIA chce počkat na Manor