Kvalifikace na Velkou cenu Itálie 2020 je první, ve které týmy nesměly použít kvalifikační režimy svých motorů. Paradoxně jsme v ní viděli nejrychlejší kolo v historii.
Nejrychlejší kolo v historii velmi dlouho držel Juan Pablo Montoya z první části kvalifikace na GP Itálie 2004. Zajel ho s průměrnou rychlostí 262,242 km/h.
V roce 2018 tento rekord padl. Překonal ho Kimi Räikkönen, který zajel v Monze čas 1:19.199 s průměrnou rychlostí 263,587 km/h.
V sobotu ale padl i tento rekord. Lewis Hamilton zajel čas 1:18.887 s průměrnou rychlostí 264,362 km/h.
Meziroční změna
Největší meziroční zrychlení dosáhl Racing Point. Naopak Renault mírně zpomalil. Nejvíce však tradičně zpomalili zákaznici Ferrari. Samotné rudé vozy nejvíce – skoro o sekundu.
Je to kombinace slabšího motoru i vlastností SF1000. Ferrari postavilo vůz s vyšším odporem, protože původně počítalo s výkonnější pohonnou jednotkou.
- Racing Point: -0,780 s
- AlphaTauri: -0,599 s
- McLaren: -0,507 s
- Mercedes: -0,459 s
- Red Bull: -0,241 s
- Williams: -0,213 s
- Renault: 0,031 s
- Haas: 0,254 s
- Alfa Romeo: 0,411 s
- Ferrari: 0,966 s