Od Grand Prix Itálie budou zakázány kvalifikační režimy. Týmy už tak nebudou moci v kvalifikaci dočasně zvýšit výkon své pohonné jednotky.
Jedním z oficiálních důvodů, proč FIA zakáže kvalifikační režimy, je snadnější kontrola toho, zda některý z výrobců neporušuje pravidla. Pokud má motor neustále jiný režim, ve kterém pracuje, je hlídání pravidel u současných velmi složitých pohonných jednotek obtížné.
V technické směrnici ale FIA uvádí ještě jeden důvod. Podle webu Motorsport.com se federace odvolává na přílohu 4 Sportovních pravidel.
Kvůli úspoře nákladů je vývoj současných pohonných jednotek částečně zmrazen. Týká se to vývoje v továrně (čas na testovacích stolicích) ale také nasazování nových verzí komponent.
Jak už to tak bývá, existuje několik výjimek. Výrobce může nasadit novou verzi kvůli spolehlivosti, bezpečnosti, úspoře nákladů apod. FIA má obavy, že by výrobce sice zvýšil spolehlivost, ale jen proto a jen v tom směru, aby mohl lépe provozovat kvalifikační režim.
„Věříme, že v mnoha případech jsou problémy se spolehlivostí nevyhnutelnými důsledky spuštění pohonné jednotky v některých okamžicích víkendu mimo její spolehlivé provozní limity, a takové požadavky na spolehlivost jsou ve skutečnosti nepřímým prostředkem umožňujícím použití více režimů s vyšším výkonem během životnosti pohonní jednotky,“ uvádí FIA.
V mnoha případech je tedy prakticky nemožné, aby se FIA přesvědčila, že všechny žádosti o změnu jsou pouze pro účely povolené pravidly a nemají žádný vliv na výkon.