Zákaz kvalifikačních režimů se zřejmě odloží. Mercedes věří, že mu zákaz pomůže

FIA plánuje zakázat využívání kvalifikačních režimů. Lewis Hamilton uvedl, že to má za cíl zpomalit Mercedes, ale Toto Wolff věří, že to týmu pomůže.

V kvalifikaci týmy dočasně zvýší výkon svých pohonných jednotek. Dostanou tak o pár desítek koní výkonu navíc. V podobném režimu se samozřejmě nedá odjet více kol, protože se jedná o velkou zátěž motoru. 

Mercedes má zřejmě nejlepší kvalifikační režim, ale jeho náskok je dnes tak velký, že se neočekává, že by „vypadl“ z role favorita na první řadu. Jeho náskok možná bude menší a je možné, že pro Verstappena bude snadnější alespoň občas porazit jeden z mercedesů. Uvidíme.

Více tak zřejmě zákaz postihne Racing Point a Williams, kteří mají okolo sebe další soupeře.

Wolff naopak věří, že zákaz kvalifikačních režimů Mercedesu dokonce pomůže, protože zvýší spolehlivost pohonných jednotek.

„Myslím, že nám v sobotu výkon chybět nebude,“ řekl Wolff. „Až dosud jsme měli celkem náskok.“ Podle Wolffa navíc zákaz postihne všechny, i když například jezdci Ferrari tvrdí, že kvalifikační režim nemají. 

„Pokud by formule 1 měla v sezóně zakázat určité režimy pohonných jednotek, pak si myslím, že nám to v závodě skutečně pomůže. Pokud se můžete vyhnout poškození vaší pohonné jednotky během těch několika málo kvalifikačních kol, které máte k dispozici ve třetí části, tak metriky poškození dramaticky klesají.“

„Pět kvalifikačních kol, ve kterých nepoužijeme kvalifikační režim, nám dává 25 kol dalšího výkonu v závodě a věříme, že nám to poskytne vyšší výkon.“

Zákaz kvalifikačních režimů zřejmě až od Monzy

S informací o zákazu kvalifikačních režimů, která se později potvrdila, přišel minulý týden jako první web RaceFans. Nyní píše, že dojde k odkladu zavedení opatření do Grand Prix Itálie (tedy o týden).

Zpoždění zavedení zajistí týmům dostatek času na dokončení zkoušek na dynamometru v rámci přípravy na změnu.

Dosavadní kvalifikační výkony [%]

Nejrychlejší časy jednotlivých týmů v kvalifikacích. Referencí je čas kola Mercedesu (100 %). V tabulce nejsou kvalifikace z GP Štýrska (pršelo) a 70. výročí F1 (příliš mnoho strategií s pneumatikami).

Tým Rakousko Maďarsko Silverstone 1 Španělsko Průměr
Mercedes 100,00 100,00 100,00 100,00 100,000
Red Bull 100,85 101,91 101,21 100,94 101,228
Racing Point 101,46 101,27 101,82 101,18 101,433
Ferrari 101,56 101,81 101,33 101,81 101,628
McLaren 101,09 102,06 101,75 101,71 101,653
Renault 101,72 103,01 102,02 102,13 102,220
AlphaTauri 102,17 102,81 102,42 101,61 102,253
Williams 103,53 102,91 102,80 103,32 103,140
Haas 102,78 103,68 103,38 103,07 103,228
Alfa Romeo 103,55 104,16 103,39 102,38 103,370
Další článek: Potřebujeme dobré auto do provozu, uvědomuje si Alonso před Indy 500

Témata článku: , ,