Zákaz kvalifikačních režimů nám uškodil v závodě, myslí si Wolff

V Monze začal platit zákaz kvalifikačních režimů. Mercedes občas naznačuje, že změna je namířena proti němu. Paradoxně mu neuškodil v kvalifikaci ale v závodě.
Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli
Zákaz kvalifikačních režimů nám uškodil v závodě, myslí si Wolff  | Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Říká se tomu sice zákaz párty módu nebo kvalifikačních režimů, ale ve skutečnosti to znamená, že tým musí v kvalifikaci i závodě používat jen jeden režim motoru – až na některé výjimky.

Valtteri Bottas měl v Monze špatný start a na čelo se už v dalším průběhu závodu nedokázal vrátit a dojel pátý.

Hamilton dostal penalizaci a poté se prodíral pořadím. Nakonec dojel na sedmém místě. 

Brawn chtěl v Monze reverzní rošt. Nakonec ho skoro měl a teď ho chce znovu

Brawn chtěl v Monze reverzní rošt. Nakonec ho skoro měl a teď ho chce znovu

„Vždy jsme říkali, že pokud vytvoříte jeden režim pohonné jednotky pro celý závod, znamená to, že nemáte žádnou extra šťávu k předjíždění,“ řekl Wolff, kterého cituje Motorsport.com.

„Nemáte žádné další režimy, které byste se mohli v závodě rozhodnout nasadit nebo nenasadit pro předjíždění. Platí to pro malé i velké týmy. Myslím si, že závod je důsledkem tohoto rozhodnutí.“

Podle Wolffa se v Monze špatně předjíždí a nutnost používat jeden režim situaci nepomohla. 

„V Monze se kvůli této technické směrnici ohledně motorových režimů obtížně předjíždí. Nemůžete je zapnout při předjíždění a ani při obraně. O to lepší byl jeho návrat na sedmé místo. Ale samozřejmě to pro něj i pro tým byl ztracený závod a tento pocit převažuje.“

Hamilton uvedl, že rozhodnutí povede k obecnému nedostatku předjíždění v závodech.

„Pro závodění je to horší v tom smyslu, že jste se v minulosti mohli pohybovat mezi režimy a museli jste zvládnout malé množství silného režimu motoru, protože to můžete používat jen pro určitou dobu.“

„Bylo zábavnější se o to starat, starat se o výkon a využít ho k předjíždění. To je pravděpodobně důvod, proč možná vidíte méně předjíždění než v minulosti.“

Podobně to vidí Bottas, který nedokázal v Monze předjíždět. „Mohlo to trochu souviset s novými pravidly, protože každý jede neustále v jednom režimu, i když jde o pokus o obranu a útok, takže možná kvůli tomu bude méně předjíždění,“ řekl Bottas.

„V Monze je také efekt DRS o něco menší, protože křídlo je menší a máte menší odpor.“

Další článek: Hamilton je zase o krok blíže k zákazu startu

23:33 | Kevin Magnussen (resp. jeho vůz) obsadili v kvalifikaci na Daytonu skvělé čtvrté místo. Pole získal další bývalý jezdec F1 Felipe Nasr.
16:12 | Ferrari bude testovat ve Fioranu s vozem SF71H z roku 2018. Harmonogram: Pondělí: Alesi, Armstrong, Švarcman Úterý: Leclerc Středu: Sainz Čtvrtek: Sainz (dop.), Shumacher (odp.) Pátek: Schumacher (dop.), Ilott (odp.) U Leclerca se čeká na neg. test na COVID-19.
22. ledna | Ferrari má první ženu v jezdecké akademii – šestnáctiletou Mayu Weug.
22. ledna | Marcus Armstrong, kterého podporuje Ferrari, bude letos závodit ve F2 za tým DAMS.