Zákaz kvalifikačních režimů nám uškodil v závodě, myslí si Wolff

V Monze začal platit zákaz kvalifikačních režimů. Mercedes občas naznačuje, že změna je namířena proti němu. Paradoxně mu neuškodil v kvalifikaci ale v závodě.
Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli
Zákaz kvalifikačních režimů nám uškodil v závodě, myslí si Wolff  | Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Říká se tomu sice zákaz párty módu nebo kvalifikačních režimů, ale ve skutečnosti to znamená, že tým musí v kvalifikaci i závodě používat jen jeden režim motoru – až na některé výjimky.

Valtteri Bottas měl v Monze špatný start a na čelo se už v dalším průběhu závodu nedokázal vrátit a dojel pátý.

Hamilton dostal penalizaci a poté se prodíral pořadím. Nakonec dojel na sedmém místě. 

Brawn chtěl v Monze reverzní rošt. Nakonec ho skoro měl a teď ho chce znovu

Brawn chtěl v Monze reverzní rošt. Nakonec ho skoro měl a teď ho chce znovu

„Vždy jsme říkali, že pokud vytvoříte jeden režim pohonné jednotky pro celý závod, znamená to, že nemáte žádnou extra šťávu k předjíždění,“ řekl Wolff, kterého cituje Motorsport.com.

„Nemáte žádné další režimy, které byste se mohli v závodě rozhodnout nasadit nebo nenasadit pro předjíždění. Platí to pro malé i velké týmy. Myslím si, že závod je důsledkem tohoto rozhodnutí.“

Podle Wolffa se v Monze špatně předjíždí a nutnost používat jeden režim situaci nepomohla. 

„V Monze se kvůli této technické směrnici ohledně motorových režimů obtížně předjíždí. Nemůžete je zapnout při předjíždění a ani při obraně. O to lepší byl jeho návrat na sedmé místo. Ale samozřejmě to pro něj i pro tým byl ztracený závod a tento pocit převažuje.“

Hamilton uvedl, že rozhodnutí povede k obecnému nedostatku předjíždění v závodech.

„Pro závodění je to horší v tom smyslu, že jste se v minulosti mohli pohybovat mezi režimy a museli jste zvládnout malé množství silného režimu motoru, protože to můžete používat jen pro určitou dobu.“

„Bylo zábavnější se o to starat, starat se o výkon a využít ho k předjíždění. To je pravděpodobně důvod, proč možná vidíte méně předjíždění než v minulosti.“

Podobně to vidí Bottas, který nedokázal v Monze předjíždět. „Mohlo to trochu souviset s novými pravidly, protože každý jede neustále v jednom režimu, i když jde o pokus o obranu a útok, takže možná kvůli tomu bude méně předjíždění,“ řekl Bottas.

„V Monze je také efekt DRS o něco menší, protože křídlo je menší a máte menší odpor.“

Další článek: Hamilton je zase o krok blíže k zákazu startu

20. září | Další změna u Charouze ve F3. Po dvou víkendech končí Hunter Yeany. Pro finále v Soči ho nahradí Ayrton Simmons, který má zkušenosti z britské F4 (tam byl druhý) nebo z asijské F3.
20. září | 46. narozeniny dnes slaví bývalý jezdec F1 a dvojnásobný vítěz Indy 500 Juan Pablo Montoya.
19. září | F1 má tento víkend volno, ale večer ve 21:00 se jede závod IndyCar na slavném okruhu Laguna Seca. Sledovat ho můžete prostřednictvím služby DAZN (stojí 39 Kč měsíčně).

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 25. září 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00