V Monze začal platit zákaz kvalifikačních režimů. Mercedes občas naznačuje, že změna je namířena proti němu. Paradoxně mu neuškodil v kvalifikaci ale v závodě.
Říká se tomu sice zákaz párty módu nebo kvalifikačních režimů, ale ve skutečnosti to znamená, že tým musí v kvalifikaci i závodě používat jen jeden režim motoru – až na některé výjimky.
Valtteri Bottas měl v Monze špatný start a na čelo se už v dalším průběhu závodu nedokázal vrátit a dojel pátý.
Hamilton dostal penalizaci a poté se prodíral pořadím. Nakonec dojel na sedmém místě.
„Vždy jsme říkali, že pokud vytvoříte jeden režim pohonné jednotky pro celý závod, znamená to, že nemáte žádnou extra šťávu k předjíždění,“ řekl Wolff, kterého cituje Motorsport.com.
„Nemáte žádné další režimy, které byste se mohli v závodě rozhodnout nasadit nebo nenasadit pro předjíždění. Platí to pro malé i velké týmy. Myslím si, že závod je důsledkem tohoto rozhodnutí.“
Podle Wolffa se v Monze špatně předjíždí a nutnost používat jeden režim situaci nepomohla.
„V Monze se kvůli této technické směrnici ohledně motorových režimů obtížně předjíždí. Nemůžete je zapnout při předjíždění a ani při obraně. O to lepší byl jeho návrat na sedmé místo. Ale samozřejmě to pro něj i pro tým byl ztracený závod a tento pocit převažuje.“
Hamilton uvedl, že rozhodnutí povede k obecnému nedostatku předjíždění v závodech.
„Pro závodění je to horší v tom smyslu, že jste se v minulosti mohli pohybovat mezi režimy a museli jste zvládnout malé množství silného režimu motoru, protože to můžete používat jen pro určitou dobu.“
„Bylo zábavnější se o to starat, starat se o výkon a využít ho k předjíždění. To je pravděpodobně důvod, proč možná vidíte méně předjíždění než v minulosti.“
Podobně to vidí Bottas, který nedokázal v Monze předjíždět. „Mohlo to trochu souviset s novými pravidly, protože každý jede neustále v jednom režimu, i když jde o pokus o obranu a útok, takže možná kvůli tomu bude méně předjíždění,“ řekl Bottas.
„V Monze je také efekt DRS o něco menší, protože křídlo je menší a máte menší odpor.“