Zákaz kvalifikačních režimů nám uškodil v závodě, myslí si Wolff

V Monze začal platit zákaz kvalifikačních režimů. Mercedes občas naznačuje, že změna je namířena proti němu. Paradoxně mu neuškodil v kvalifikaci ale v závodě.
Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli
Zákaz kvalifikačních režimů nám uškodil v závodě, myslí si Wolff  | Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Říká se tomu sice zákaz párty módu nebo kvalifikačních režimů, ale ve skutečnosti to znamená, že tým musí v kvalifikaci i závodě používat jen jeden režim motoru – až na některé výjimky.

Valtteri Bottas měl v Monze špatný start a na čelo se už v dalším průběhu závodu nedokázal vrátit a dojel pátý.

Hamilton dostal penalizaci a poté se prodíral pořadím. Nakonec dojel na sedmém místě. 

Brawn chtěl v Monze reverzní rošt. Nakonec ho skoro měl a teď ho chce znovu

Brawn chtěl v Monze reverzní rošt. Nakonec ho skoro měl a teď ho chce znovu

„Vždy jsme říkali, že pokud vytvoříte jeden režim pohonné jednotky pro celý závod, znamená to, že nemáte žádnou extra šťávu k předjíždění,“ řekl Wolff, kterého cituje Motorsport.com.

„Nemáte žádné další režimy, které byste se mohli v závodě rozhodnout nasadit nebo nenasadit pro předjíždění. Platí to pro malé i velké týmy. Myslím si, že závod je důsledkem tohoto rozhodnutí.“

Podle Wolffa se v Monze špatně předjíždí a nutnost používat jeden režim situaci nepomohla. 

„V Monze se kvůli této technické směrnici ohledně motorových režimů obtížně předjíždí. Nemůžete je zapnout při předjíždění a ani při obraně. O to lepší byl jeho návrat na sedmé místo. Ale samozřejmě to pro něj i pro tým byl ztracený závod a tento pocit převažuje.“

Hamilton uvedl, že rozhodnutí povede k obecnému nedostatku předjíždění v závodech.

„Pro závodění je to horší v tom smyslu, že jste se v minulosti mohli pohybovat mezi režimy a museli jste zvládnout malé množství silného režimu motoru, protože to můžete používat jen pro určitou dobu.“

„Bylo zábavnější se o to starat, starat se o výkon a využít ho k předjíždění. To je pravděpodobně důvod, proč možná vidíte méně předjíždění než v minulosti.“

Podobně to vidí Bottas, který nedokázal v Monze předjíždět. „Mohlo to trochu souviset s novými pravidly, protože každý jede neustále v jednom režimu, i když jde o pokus o obranu a útok, takže možná kvůli tomu bude méně předjíždění,“ řekl Bottas.

„V Monze je také efekt DRS o něco menší, protože křídlo je menší a máte menší odpor.“

Další článek: Hamilton je zase o krok blíže k zákazu startu

11:46 | A testuje i Ferrari ve Fioranu... se starším vozem a normálními pneumatikami. Za volantem Sainz. V poslední době Ferrari testuje poměrně hodně. Oficiálně to vysvětleno nebylo (nebo o tom nevíme), ale může to souviset se spouštěním a potřebným laděním nového simulátoru.
11:19 | Dnes také pokračují testy 18palcových pneumatik v Imole. Za volantem mercedesu je Valtteri Bottas.
9:24 | V Barceloně začaly testy F3
17:09 | Hamilton dokončil testy 18palcových pneumatik. Odjel 130 kol. Zítra testy v Imole pokračují.

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink Bottas (1:16.564)
2. trénink Bottas (1:15:551)
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink Verstappen (1:14.958)
Kvalifikace Hamilton (1:14.411)
Neděle 18. dubna 2021
Závod Verstappen