2019 versus 2018
Srovnali jsme bodová konta týmů v letošním roce a za stejnou dobu loňského roku. V letošním roce se udělují body za nejrychlejší kolo závodu. Ve sloupci „rozdíl bez NK" najdete rozdíl mezi body v letošním a loňském roce bez započítání bodů za nejrychlejší kolo. Sloupec % pak udává, kolik procent loňských bodů tým získal.
Tým |
2018 |
2019 |
rozdíl |
rozdíl bez NK |
% |
Mercedes |
345 |
438 |
93 |
89 |
125,8% |
Ferrari |
335 |
288 |
-47 |
-50 |
85,1% |
Red Bull |
223 |
244 |
21 |
16 |
107,2% |
Renault |
82 |
39 |
-43 |
-43 |
47,6% |
Haas |
66 |
26 |
-40 |
-40 |
39,4% |
McLaren |
52 |
82 |
30 |
30 |
157,7% |
Racing Point (FI) |
59 |
31 |
-28 |
-28 |
52,5% |
Sauber (Alfa Romeo) |
18 |
32 |
14 |
14 |
177,8% |
Toro Rosso |
28 |
43 |
15 |
15 |
153,6% |
Williams |
4 |
1 |
-3 |
-3 |
25,0% |
Pokračování 2 / 7
Jezdci
Srovnávat jezdce podobným způsobem je nemožné, protože řada z nich změnila tým, někteří odešli a jiní přišli. Vybrali jsme proto alespoň jezdce prvních tří týmů, kteří si ponechali svou sedačku.
Jezdec |
2018 |
2019 |
Rozdíl |
L. Hamilton |
213 |
250 |
37 |
S. Vettel |
189 |
156 |
-33 |
M. Verstappen |
105 |
181 |
76 |
V. Bottas |
132 |
188 |
56 |
Pokračování 3 / 7
Kola ve vedení závodu
Charles Leclerc je na druhém místě v počtu kol ve vedení závodů, přestože zatím nevyhrál ani jednou. Je to způsobeno závody v Bahrajnu, kde měl ke konci problém s motorem a Rakousku, kde ho v závěru předjel Verstappen.
P |
Jezdec |
Body |
1 |
Lewis Hamilton |
351 |
2 |
Charles Leclerc |
124 |
3 |
Valtteri Bottas |
103 |
4 |
Max Verstappen |
99 |
5 |
Sebastian Vettel |
69 |
Pokračování 4 / 7
Počty odjetých kol v závodech
V tabulce uvádíme počty kol, které jezdci letos odjeli v závodech. Ve druhém sloupci je počet nedokončených závodů – řadíme tam i případy, kdy jezdec nedokončil závod, ale ujel potřebnou vzdálenost, aby byl klasifikován.
Sebastian Vettel sice dokončil všechny závody, ale v Silverstonu dostal po kolizi s Verstappenem jedno kolo, proto má na svém kontě 745 kol.
Zajímavá je situace u Kubicy. Dokončil všechny závody, ale byl tolikrát předjet o kolo (i více kol), že jich celkem odjel o 23 méně než Verstappen a Hamilton.
Romain Grosjean nedokončil polovinu závodů.
Jezdec |
Kol |
DNF |
Max Verstappen |
746 |
0 |
Lewis Hamilton |
746 |
0 |
Sebastian Vettel |
745 |
0 |
Kimi Räikkönen |
738 |
0 |
Valtteri Bottas |
737 |
1 |
Alexander Albon |
729 |
1 |
George Russell |
728 |
0 |
Pierre Gasly |
725 |
2 |
Robert Kubica |
723 |
0 |
Lance Stroll |
715 |
1 |
Daniil Kvyat |
707 |
2 |
Antonio Giovinazzi |
702 |
1 |
Kevin Magnussen |
690 |
1 |
Carlos Sainz Jr. |
689 |
1 |
Sergio Pérez |
675 |
1 |
Nico Hülkenberg |
670 |
3 |
Charles Leclerc |
647 |
2 |
Daniel Ricciardo |
636 |
4 |
Lando Norris |
613 |
4 |
Romain Grosjean |
587 |
6 |
Pokračování 5 / 7
Nejvíce závodů na bodech
Lewis Hamilton a Max Verstappen jsou jedinými jezdci, kteří letos bodovali ve všech závodech. Hamilton naposledy nebodoval vloni v Rakousku, Verstappen vloni v Maďarsku.
Pokračování 6 / 7
Nejúspěšnější polovina sezóny pro Hamiltona
Lewis Hamilton ve své kariéře nikdy nezískal před letní přestávkou více vítězství než letos – osm. V dominantních letech Mercedesu (2014 až dosud) získal před létem vždy 5 vítězství, v roce 2017 to byly 4.
Pokračování 7 / 7
Kvalifikační souboje týmových kolegů
Nejjednoznačnější souboje se zatím odehrávají ve Williamsu a Racing Pointu. George Russell porazil Kubicu ve všech 12 kvalifikacích. V průměru o téměř 6 desetin. Stejně je na tom Pérez při souboji s Lancem Strollem, jen průměrný rozdíl je asi poloviční.
Max Verstappen pak porazil Gaslyho v 11 z 12 kvalifikací. Nejvyrovnanější to bylo u Toro Rosso a Ferrari, kde to je 6:5. Kvalifikací samozřejmě bylo 12 ale nepočítáme situaci, kdy některý z jezdců kvalifikaci nedokončil (u Leclerca například v Baku po nehodě).