Zajímavé statistiky po první části sezóny 2019

Máme za sebou 12 z 21 letošních závodů. Matematicky se už pohybujeme ve druhé polovině sezóny, ale i tak je letní přestávka považována za jakýsi předěl. Po letní přestávce končí evropská část sezóny a týmy se začínají věnovat vozům pro příští rok.
Zajímavé statistiky po první části sezóny 2019 | Foto: Activepictures / Jiří Křenek

2019 versus 2018

Srovnali jsme bodová konta týmů v letošním roce a za stejnou dobu loňského roku. V letošním roce se udělují body za nejrychlejší kolo závodu. Ve sloupci „rozdíl bez NK" najdete rozdíl mezi body v letošním a loňském roce bez započítání bodů za nejrychlejší kolo. Sloupec % pak udává, kolik procent loňských bodů tým získal.

Tým 2018 2019 rozdíl rozdíl bez NK %
Mercedes 345 438 93 89 125,8%
Ferrari 335 288 -47 -50 85,1%
Red Bull 223 244 21 16 107,2%
Renault 82 39 -43 -43 47,6%
Haas 66 26 -40 -40 39,4%
McLaren 52 82 30 30 157,7%
Racing Point (FI) 59 31 -28 -28 52,5%
Sauber (Alfa Romeo) 18 32 14 14 177,8%
Toro Rosso 28 43 15 15 153,6%
Williams 4 1 -3 -3 25,0%
Další článek: Alonso by měl v IndyCar velký úspěch, ale pochybuji, že bude mít zájem, říká Brown

15:03 | George Russell testoval v Abú Dhabí s Mercedesem pneumatiky pro rok 2021. Během dvou dnů ujel 218 kol.
8. prosince | Plány Alonsa pro rok 2020: Dakar a Indy, pro rok 2021: zpět v F1 nebo WEC (hypercary). Martin Brundle spekuluje, že by se Alonso mohl do F1 vrátit s Renaultem.
6. prosince | Český esports závodník Martin Štefanko, který byl členem Haasu v F1 eSports, oznámil ukončení kariéry.
5. prosince | Britský premiér Boris Johnson v rámci předvolební kampaně navštívil továrnu Red Bullu. Vyzkoušel si výměnu pneumatik. Jak dlouho mu to trvalo, neuvedl. Red Bull to letos zvládl za 1,82 s. odkaz