Zajímavé statistiky po první části sezóny 2019

Máme za sebou 12 z 21 letošních závodů. Matematicky se už pohybujeme ve druhé polovině sezóny, ale i tak je letní přestávka považována za jakýsi předěl. Po letní přestávce končí evropská část sezóny a týmy se začínají věnovat vozům pro příští rok.
Zajímavé statistiky po první části sezóny 2019 | Foto: Activepictures / Jiří Křenek

2019 versus 2018

Srovnali jsme bodová konta týmů v letošním roce a za stejnou dobu loňského roku. V letošním roce se udělují body za nejrychlejší kolo závodu. Ve sloupci „rozdíl bez NK" najdete rozdíl mezi body v letošním a loňském roce bez započítání bodů za nejrychlejší kolo. Sloupec % pak udává, kolik procent loňských bodů tým získal.

Tým 2018 2019 rozdíl rozdíl bez NK %
Mercedes 345 438 93 89 125,8%
Ferrari 335 288 -47 -50 85,1%
Red Bull 223 244 21 16 107,2%
Renault 82 39 -43 -43 47,6%
Haas 66 26 -40 -40 39,4%
McLaren 52 82 30 30 157,7%
Racing Point (FI) 59 31 -28 -28 52,5%
Sauber (Alfa Romeo) 18 32 14 14 177,8%
Toro Rosso 28 43 15 15 153,6%
Williams 4 1 -3 -3 25,0%
Další článek: Alonso by měl v IndyCar velký úspěch, ale pochybuji, že bude mít zájem, říká Brown

10:25 | Třetí současný jezdec pojede virtuální Le Mans. K Norrisovi a Verstappenovi (se stejným vozem) se připojí také Pierre Gasly, který bude v týmu třeba s Vergnem.
9:39 | Obrat McLaren Group v prvním čtvrtletí: 2019: 284 milionů liber 2020: 109 milionů liber
22. května | F1 potvrdila, že stále jedná s britskou vládou o pořádání závodů. Nyní je komplikuje nutnost karantény po přicestování do země...
22. května | Podle Sky Sports by se v Silverstonu mohlo jet později v létě, až skončí opatření (nutnost karantény po příjezdu do země). Šéf okruhu je v tomto optimistický.