Zajímavé statistiky po Grand Prix Maďarska 2023

Rekordní vítězství Red Bullu, pokračující dominance Verstappena, kola ve vedení závodu, malý i velký rozdíl mezi prvním a druhým, další dvojité DNF Alpine a mnoho dalšího.

Pole position pro Hamiltona

Red Bull letos našel podruhé přemožitele v kvalifikaci. Pole position získal na Hungaroringu Lewis Hamilton. 

Pro Hamiltona šlo o první pole position od Grand Prix Saúdské Arábie v roce 2021 a celkově 104.

Hamilton také získal deváté pole position v Maďarsku, což je rekord. Žádný jiný jezdec nezískal nikdy více pole position na jednom okruhu. 

Hamilton může vlastní rekord vyrovnat ještě v Melbourne, kde má nyní na kontě osm pole position.

F12023GP12HUN_vCrD.jpg
Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Pokračování 2 / 16

0,003 sekundy a 0,577 sekundy

Rozdíl mezi prvním a druhým v kvalifikaci (0,003 sekundy) byl jeden z nejmenších v historii. Rozhodně to ale bylo nejméně v historii Grand Prix Maďarska. Překonán byl rekord z roku 2019, kdy byl rozdíl 0,018 sekundy.

Těsné to bylo také mezi prvním a desátým. Rozdíl 0,577 s přesně odpovídá nejtěsnější desítce v historii F1 z Brazílie 2003. Pole position tehdy získal Barrichello a desátý byl jistý Fernando Alonso! 

F12023GP12HUN_Gepm.jpg
Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Pokračování 3 / 16

Kvalifikace Alfy Romeo

Jezdci Alfy Romeo skončili v kvalifikaci na pátém a sedmém místě, což byl nejlepší výsledek od Japonska 2012. Tehdy u toho byl mimochodem Sergio Pérez, který skončil na šestém místě. Ještě lépe se kvalifikoval Kamuj Kobajaši. V kvalifikaci skončil čtvrtý. Oba jezdci si pak díky penalizacím polepšili o jedno místo.

V Japonsku 2012 to pro Sauber dopadlo dobře. Pérez sice nedokončil, ale Kobajaši získal pódium. V Maďarsku bohužel nebodoval ani jeden z jezdců.  

GettyImages-1564768955.jpg
Foto: Getty Images / Dan Mullan

Pokračování 4 / 16

Účast v Q3

Carlos Sainz nepostoupil do Q3. Stalo se tak poprvé od Saúdské Arábie v roce 2021. Fernando Alonso je tak jediným jezdcem, který letos postoupil do Q3 pokaždé.

Ani jednou jsme v Q3 neviděli De Vriese, kterého už ani neuvidíme, Sargeanta a Ricciarda. 

GettyImages-1564798166.jpg
Foto: Getty Images / Mark Thompson

Pokračování 5 / 16

Na pódiu Hamilton nedojel

Lewis Hamilton dojel čtvrtý. Poprvé od GP Itálie 2020 neproměnil pole position v zisk podia. Ze 104 pole position Hamilton 10krát nedojel a jen devětkrát dojel, ale mimo stupně vítězů. 

Bylo to také poprvé od roku 2017, kdy Hamilton nedojel v Maďarsku na pódiu.

F12023GP12HUN_aHUG.jpg
Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Pokračování 6 / 16

Vítězství pro Verstappena

Z vítězství se radoval Max Verstappen, pro kterého to bylo deváté letošní vítězství a celkově 44., což je i startovní číslo Lewise Hamiltona. Pro Verstappena šlo také o 88. pódium.

Současně šlo o sedmé Verstappenovo vítězství v řadě. Rekord to zatím není. Pokud by ale Verstappen získal vítězství také ve Spa, oddělil by se od dalších jezdců (Ascari, Schumacher, Rosberg) a byl by sám druhý. Rekord drží Sebastian Vettel, který před 10 lety vyhrál v devíti závodech v řadě.

GettyImages-1565189672.jpg
Foto: Getty Images / Peter Fox

Pokračování 7 / 16

Vítězství z druhého místa

Teprve po sedmé se stalo, že by v Maďarsku vyhrál jezdec startující ze druhého místa. Od roku 2010 se to ale povedlo před Verstappenem jen dvěma jezdcům. V roce 2010 Webberovi a v roce 2016 Hamiltonovi. 

F12023GP12HUN_lCMT.jpg
Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Pokračování 8 / 16

Rekord Red Bullu

Rekord ale získal Red Bull, který dokázal vyhrát 12 závodů v řadě, čímž překonal rekord McLarenu z roku 1988. Britské stáji se to tehdy ale povedlo v jedné sezóně. Red Bull začal sérii vloni v Abú Dhabí.

Pro Red Bull šlo o 250. pódium. 

GettyImages-1565352862.jpg
Foto: Getty Images / Dan Mullan

Pokračování 9 / 16

Rozdíl v cíli

Verstappenův vítězný náskok 33,731 s byl největší od Velké ceny Ruska 2021, kterou vyhrál Lewis Hamilton. Pro Verstappena pak šlo o druhý největší náskok v cíli v kariéře. Ve Velké ceně Štýrska 2021 byl jeho náskok ještě o dvě sekundy větší. 

GettyImages-1565160584.jpg
Foto: Getty Images / Peter Fox

Pokračování 10 / 16

50 vítězství

Když tu máme dominanci Red Bullu, podívali jsme se na trochu širší obrázek. Kolik vítězství mají jednotlivé týmy z posledních 50 závodů?

Pokračování 11 / 16

Norris na pódiu

Lando Norris získal druhé a celkově osmé pódium. Pro Norrise to bylo poprvé v kariéře, kdy získal dvě pódia v řadě.

Pro McLaren šlo o první pódium na Hungaroringu od roku 2012.

GettyImages-1565301155.jpg
Foto: Getty Images / Francois Nel

Pokračování 12 / 16

Pérez na pódiu

Sergio Pérez se poprvé od Miami kvalifikoval do první desítky. V závodě pak dojel třetí. Šlo o jeho první pódium v Maďarsku v kariéře a celkově 32.

GettyImages-1565187031.jpg
Foto: Getty Images / Peter Fox​

Pokračování 13 / 16

DNF pro Alpine

Jezdci Alpine po úvodní kolizi odstoupili a zaznamenali tak dvě dvojitá DNF v řadě. Něco podobného se podařilo naposledy Benettonu v roce 1999 (GP Itálie a GP Evropy). 

F12023GP12HUN_nqnR.jpg
Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Pokračování 14 / 16

Kola ve vedení

Max Verstappen vedl už 537 kol, což je téměř 79 % ze všech kol, což je v současné době nejvíce v historii. Na druhém místě je Jim Clark, který v sezóně 1963 vedl v 71,5 % kol.

Verstappen je ve hře o překonání rekordu v počtu kol ve vedení závodu v sezóně, který drží Sebastian Vettel. V sezóně 2011 vedl v 739 kolech, což bylo 65,2 % ze všech kol sezóny. 

GettyImages-1564985204.jpg
Foto: Getty Images / Mark Thompson

Pokračování 15 / 16

Aston Martin

Alonso skončil devátý, což byl jeho nejhorší výsledek na Hungaroringu od roku 2009. Aston Martin získal 3 body, což je nejhorší letošní výsledek.

GettyImages-1565108457.jpg
Foto: Getty Images / Francois Nel

Pokračování 16 / 16

Zastávka v boxech

Sergia Péreze přezuli za 1,98 sekundy, což je nejrychlejší zastávka v letošní sezóně. McLaren byl jen o 3 setiny pomalejší a připsal si druhou nejrychlejší zastávku sezóny. 

1,98 sekundy je také vyrovnání loňského rekordu McLarenu. Nejrychlejší zastávkou v historii je oficiálně ta z roku 2019. V Brazílii přezuli mechanici Verstappena za 1,82 sekundy. Ale to byly ještě pneumatiky menší... 

Doporučujeme

Články odjinud