Další vítězství Maxe Verstappena, pódium Landa Norrise, nejrychlejší kolo Fernanda Alonsa a mnoho dalšího.
Pole position pro Verstappena
Rozstřel vyhrál Lando Norris, ale oficiální pole position získal v sobotu Max Verstappen.
Jezdec Red Bullu je tak letos v kvalifikacích neporažený. Pět pole positions v prvních pěti závodech sezóny – předtím se to naposledy povedlo Häkkinenovi v roce 1999.

Foto: Getty Images / Mark Thompson
Pokračování 2 / 14
100. pole position pro Red Bull
Red Bull získal díky Verstappenovi 100. pole positions ve formuli 1. To úplně první získal v roce 2009 a to právě v Číně. V historických tabulkách je nyní Red Bull šestý. Před sebou má Lotus (107 pole positions). Nejvíce pole position získalo Ferrari – 249.
Pokračování 3 / 14
Hamilton skončil v Q1
Pro Hamiltona skončila kvalifikace už v první části. Stalo se tak poprvé od Saúdské Arábie v roce 2022. Celkově Hamilton během 337 grand prix nepostoupil z Q1 jen jedenáctkrát.

Foto: Getty Images / Lintao Zhang
Pokračování 4 / 14
Vítězství pro Verstappena
Max Verstappen získal své 58. vítězství. Poprvé ale vyhrál v Číně a na okruhu v Šanghaji.
Pro Verstappena je to vítězství na 26. různém okruhu. Na rekord Hamiltona mu chybí ještě pět okruhů.
V případě grand prix je ale rozdíl mnohem těsnější. Hamilton vyhrál 31 různých grand prix, Verstappen o jednu méně. Letos ho může Verstappen vyrovnat. Ze současného kalendáře nevyhrál v Singapuru.
Pokračování 5 / 14
% vítězství
Hamilton vyhrál naposledy v roce 2021. S každým startem tak klesá procento závodů, které vyhrál. Aktuálně je to 30,56 %. V případě Verstappena vidíme opačný trend. Aktuálně je už na 30,53 %, takže jen 0,03 % za Hamiltonem, kterého může už v Miami překonat.
Rekord to ale nebude. Když odmyslíme Leeho Wallarda, který v letech 1950 a 1951 odstartoval do dvou závodů – konkrétně do Indy 500 (tehdy součást kalendáře F1) a z nich jeden vyhrál, tak rekord drží Juan Manuel Fangio, který vyhrál 47,06 % závodů. Za ním jsou Ascari, Vukovich (trochu podobná situace jako u Wallarda) a Jim Clark.

Foto: Getty Images / Lars Baron
Pokračování 6 / 14
Red Bull překonal Mercedes
Mercedes vyhrál ve F1 celkem 125 závodů. Prvních devět vítězství získali v letech 1954 a 1955 Juan Manuel Fangio (osm) a Stirling Moss (jedno). V moderní éře tak Mercedes získal 116 vítězství. Red Bull ho nyní v této statistice překonal. Na kontě má 117 vítězství.
Do konce roku patrně Red Bull překoná Mercedes i v celkovém počtu vítězství a posune se v historických tabulkách za Ferrari a McLaren na třetí místo.

Foto: Getty Images / Mark Thompson
Pokračování 7 / 14
Norris druhý
Lando Norris získal letošní druhé pódium a celkově 15. Celkem sedmkrát získal Norris třetí místo a osmkrát druhé.
Díky Norrisovi se letos poprvé stalo, že žádný tým nezískal double.
Patrick Depailler, Jean Alesi, Mika Hakkinen, Eddie Irvine získali také 15 pódií předtím, než vyhráli závod. Bude příští pódium Norrise to nejvyšší?
Pokračování 8 / 14
Pérez třetí
Sergio Pérez nikdy předtím ve své kariéře F1 neskončil v Šanghaji výše než osmý. Nyní dojel třetí. Red Bull tak měl oba jezdce na pódiu, což se stalo v Číně poprvé od roku 2011.

Foto: Getty Images / Peter Fox
Pokračování 9 / 14
4 000 dní bez vítězství
Tato statistika souvisí s Čínou jen částečně. Dnes (ve středu) je to 4000 dní od chvíle, kdy Fernando Alonso naposledy vyhrál ve F1. Šlo o Velkou cenu Španělska 2013.
V přepočtu jde o 10 let, 11 měsíců a 13 dní. Rekord v době mezi vítězstvími drží i nadále Riccardo Patrese – 6 let, 6 měsíců a 28 dní.
Šlo tehdy o 883. závod v historii F1. Nyní máme za sebou závod číslo 1106.

Foto: Getty Images / Mark Thompson
Pokračování 10 / 14
Hülkenberg vyrovnal rekord De Cesarise
Nico Hülkenberg je už delší dobu rekordmanem v počtu závodů bez pódia. Celkem jde o 208 startů. Na druhém místě je Adrian Sutil, který bez pódia odjel 128 závodů.
Nyní jezdec Haasu vyrovnal rekord v počtu závodů bez vítězství. S 208 starty je na tom stejně jako Andrea de Cesaris, který ale během své kariéry v letech 1980 až 1994 získal pět pódií a to včetně dvou druhých míst.
V první desítce jezdců v počtu závodů bez vítězství jsou ze současných jezdců ještě Hülkenbergův týmový kolega Kevin Magnussen (5. místo, 168 startů) a Lance Stroll (8. místo, 148 startů).

Foto: Getty Images / Lars Baron
Pokračování 11 / 14
Zastávky Red Bullu
Už v Japonsku byly čtyři zastávky Red Bullu čtyřmi nejrychlejšími zastávkami v závodě. V Číně to ale dotáhli k dokonalosti.
Red Bull si díky většímu rozestupu jezdců mohl dovolit dvojitou zastávku a to dokonce hned dvakrát. Opět přitom šlo o čtyři nejrychlejší zastávky (z celkových 39 zastávek).
Do boxů zajel vždy první Verstappen. Následoval Pérez. Ve 13. kole trvaly zastávky 2,18 a 2,0 sekundy. O deset kol později pak 1,90 a 2,05 sekundy. Tři z těchto čtyř zastávek jsou navíc třemi nejrychlejšími zastávkami letošní sezóny! Nejrychlejší ze zbytku byli mechanici Ferrari v Austrálii. Leclerca přezuli za 2,18 sekundy, což je dnes 10. nejrychlejší zastávka sezóny.
Pokračování 12 / 14
Nejrychlejší kolo pro Alonsa
Fernando Alonso díky odlišné strategii zajel nejrychlejší kolo závodu. Pro Alonsa šlo o 25. nejrychlejší kolo závodu v kariéře a první od Velké ceny Nizozemska v roce 2023.
Pokračování 13 / 14
Každé kolo
Karun Čandhok napsal na sociální sítí X zajímavou statistiku (ale nebyl sám). Podle ní byl Verstappen v každém kole závodu rychlejší než jezdci na druhém, třetím i čtvrtém místě – tedy Norris, Pérez a Leclerc.
Na to jsme se museli samozřejmě podívat! A je to pravda. Časy najdete v tabulce níže. Ztráta na Verstappenův čas je pak vždy v dalším sloupci (Δ). Samozřejmě jsme vyloučili kola, ve kterých byl vyhlášen VSC nebo byl na trati SC. A také kola (in lap, out lap), ve kterých zajel Verstappen do boxů – stavěl dvakrát, ale druhá zastávka byla pod SC.
V tabulce nikde nenajdete u Δ záporné znaménko, které by říkalo, že byl daný jezdec v daném kole rychlejší než Verstappen.
Platí to pro první čtyři jezdci. Určitě to platí i pro většinu dalších ale ne pro všechny. Nejrychlejší kolo závodu totiž zajel Fernando Alonso, který tak byl logicky minimálně v tomto kole rychlejší než Verstappen. Alonso zajel do boxů třikrát, ke konci závodu měl tak čerstvější střední pneumatiky.
Alonso zajel nejrychlejší kolo závodu ve 45. kole. V té době byl o 1,406 sekundy rychlejší než Verstappen. Následně byl rychlejší ještě v dalších 4 kolech – 50., 52., 53. a 56.
Kolo |
Verstappen |
Norris |
Norris Δ |
Pérez |
Pérez Δ |
Leclerc |
Leclerc Δ |
1 |
1:41.528 |
1:44.524 |
2,996 |
1:43.970 |
2,442 |
1:46.488 |
4,960 |
2 |
1:40.103 |
1:41.267 |
1,164 |
1:40.881 |
0,778 |
1:41.812 |
1,709 |
3 |
1:40.494 |
1:41.282 |
0,788 |
1:40.973 |
0,479 |
1:42.090 |
1,596 |
4 |
1:40.573 |
1:41.929 |
1,356 |
1:41.604 |
1,031 |
1:42.220 |
1,647 |
5 |
1:40.919 |
1:41.940 |
1,021 |
1:41.625 |
0,706 |
1:42.095 |
1,176 |
6 |
1:41.147 |
1:42.009 |
0,862 |
1:41.656 |
0,509 |
1:42.322 |
1,175 |
7 |
1:41.118 |
1:42.403 |
1,285 |
1:41.583 |
0,465 |
1:42.417 |
1,299 |
8 |
1:41.110 |
1:41.756 |
0,646 |
1:41.713 |
0,603 |
1:42.969 |
1,859 |
9 |
1:41.155 |
1:41.688 |
0,533 |
1:41.768 |
0,613 |
1:42.189 |
1,034 |
10 |
1:41.424 |
1:41.695 |
0,271 |
1:41.840 |
0,416 |
1:42.324 |
0,900 |
11 |
1:41.401 |
1:41.828 |
0,427 |
1:41.767 |
0,366 |
1:42.128 |
0,727 |
12 |
1:41.318 |
1:42.007 |
0,689 |
1:42.266 |
0,948 |
1:41.939 |
0,621 |
13 |
PIT |
|
|
|
|
|
|
14 |
PIT |
|
|
|
|
|
|
15 |
1:39.591 |
1:42.040 |
2,449 |
1:40.038 |
0,447 |
1:41.864 |
2,273 |
16 |
1:39.985 |
1:41.795 |
1,810 |
1:40.556 |
0,571 |
1:42.729 |
2,744 |
17 |
1:39.519 |
1:41.700 |
2,181 |
1:42.103 |
2,584 |
1:41.979 |
2,460 |
18 |
1:40.070 |
1:41.994 |
1,924 |
1:40.199 |
0,129 |
1:42.114 |
2,044 |
19 |
1:40.139 |
1:42.658 |
2,519 |
1:40.313 |
0,174 |
1:41.982 |
1,843 |
20 |
1:40.081 |
1:42.167 |
2,086 |
1:40.522 |
0,441 |
1:42.041 |
1,960 |
27 |
1:47.123 |
1:48.631 |
1,508 |
1:49.072 |
1,949 |
1:48.724 |
1,601 |
32 |
1:38.604 |
1:38.957 |
0,353 |
1:39.731 |
1,127 |
1:39.525 |
0,921 |
33 |
1:38.406 |
1:38.751 |
0,345 |
1:39.388 |
0,982 |
1:39.384 |
0,978 |
34 |
1:38.426 |
1:39.022 |
0,596 |
1:39.512 |
1,086 |
1:39.561 |
1,135 |
35 |
1:38.765 |
1:39.094 |
0,329 |
1:39.698 |
0,933 |
1:39.707 |
0,942 |
36 |
1:38.825 |
1:39.166 |
0,341 |
1:39.680 |
0,855 |
1:39.775 |
0,950 |
37 |
1:38.801 |
1:39.300 |
0,499 |
1:40.005 |
1,204 |
1:40.040 |
1,239 |
38 |
1:38.855 |
1:39.280 |
0,425 |
1:40.068 |
1,213 |
1:40.058 |
1,203 |
39 |
1:38.742 |
1:39.501 |
0,759 |
1:39.409 |
0,667 |
1:40.789 |
2,047 |
40 |
1:38.956 |
1:39.854 |
0,898 |
1:39.687 |
0,731 |
1:39.731 |
0,775 |
41 |
1:39.067 |
1:39.721 |
0,654 |
1:39.599 |
0,532 |
1:39.625 |
0,558 |
42 |
1:39.227 |
1:40.701 |
1,474 |
1:39.521 |
0,294 |
1:39.906 |
0,679 |
43 |
1:39.224 |
1:39.932 |
0,708 |
1:39.607 |
0,383 |
1:39.908 |
0,684 |
44 |
1:39.305 |
1:39.435 |
0,130 |
1:39.722 |
0,417 |
1:39.841 |
0,536 |
45 |
1:39.216 |
1:39.437 |
0,221 |
1:39.849 |
0,633 |
1:40.025 |
0,809 |
46 |
1:39.433 |
1:39.718 |
0,285 |
1:39.966 |
0,533 |
1:40.224 |
0,791 |
47 |
1:39.422 |
1:40.113 |
0,691 |
1:39.955 |
0,533 |
1:40.316 |
0,894 |
48 |
1:39.325 |
1:39.646 |
0,321 |
1:39.961 |
0,636 |
1:40.158 |
0,833 |
49 |
1:39.350 |
1:39.716 |
0,366 |
1:39.903 |
0,553 |
1:40.423 |
1,073 |
50 |
1:39.445 |
1:40.177 |
0,732 |
1:40.052 |
0,607 |
1:40.337 |
0,892 |
51 |
1:39.276 |
1:39.949 |
0,673 |
1:39.906 |
0,630 |
1:40.205 |
0,929 |
52 |
1:39.694 |
1:39.944 |
0,250 |
1:40.123 |
0,429 |
1:40.453 |
0,759 |
53 |
1:39.654 |
1:40.208 |
0,554 |
1:40.196 |
0,542 |
1:40.366 |
0,712 |
54 |
1:39.773 |
1:40.217 |
0,444 |
1:40.228 |
0,455 |
1:40.171 |
0,398 |
55 |
1:39.805 |
1:40.686 |
0,881 |
1:40.593 |
0,788 |
1:40.882 |
1,077 |
56 |
1:40.253 |
1:40.284 |
0,031 |
1:40.650 |
0,397 |
1:40.568 |
0,315 |
Pokračování 14 / 14
Dvojité DNF týmu RB
Ani jeden z jezdců týmu Racing Bulls závod kvůli kolizím nedokončil. Stalo se tak poprvé v krátké historii týmu. Pokud ale vezmeme předešlé týmy z Faenzy, pak se tak stalo teoreticky poprvé od Grand Prix Ruska v roce 2018 (Toro Rosso). V Monze v roce 2021 sice cíl závodu také neviděl ani jeden jezdec týmu AlphaTauri, ale Cunoda do něj ani neodstartoval, takže formálně nešlo o dvojité DNF, ale o DNS a DNF.