Pérezovo vítězství, Esteban Ocon na stupních vítězů, Russell ve voze Mercedesu a další statistiky po Grand Prix Sachíru 2020.
Pole position získal Bottas
Valtteri Bottas získal svou 16. pole position v kariéře a pátou v této sezóně. Fin ale není moc úspěšný v proměňování pole position ve vítězství. Naposledy se mu to povedlo v Rakousku.
Bottasovy dojezdy po startu z pole position
Pokračování 2 / 15
Russell v Mercedesu
George Russell o víkendu nahradil Lewise Hamiltona. Stal se teprve pátým jezdcem, který závodil za Mercedes od jeho návratu do formule 1 v roce 2010 (po Schumacherovi, Rosbergovi, Hamiltonovi a Bottasovi).
Pokračování 3 / 15
Russell poražen
Russell ve 36 kvalifikacích ve F1 porazil svého týmového kolegu. V GP Sachíru ale jeho série skončila. Bottas ho sice těsně ale přesto porazil. Pokud se podíváme do minulosti ještě více, pak posledním jezdcem, který Russella porazil v kvalifikaci, byl ve F2 Jack Aitken v Maďarsku 2018. Právě Aitken v Sachíru debutoval ve F1, když u Williamsu nahradil Russella.
Foto: Getty Images
Pokračování 4 / 15
Russellovo poprvé
George Russell zažil mnoho poprvé:
- Poprvé se dostal do třetí části kvalifikace.
- Poprvé odstartoval z první řady.
- Získal první body.
- Poprvé vedl závod (konkrétně 59 kol).
- Poprvé zajel nejrychlejší kolo závodu.
Pokračování 5 / 15
Vítězství pro Péreze
Sergio Pérez byl blízko vítězství už ve své druhé sezóně ve formuli 1. V Malajsii 2012 naháněl Fernanda Alonsa, ale nakonec svůj sauber na první místo nedostal a na první vítězství si musel počkat více než osm let.
Pro Péreze to bylo první vítězství ve formuli 1 a desáté pódium.
Pokračování 6 / 15
Dlouhé čekání
Pérez získal své vítězství ve 190. závodě ve formuli 1, čímž překonal 11 let starý rekord Marka Webbera. Australan získal své vítězství ve 130. závodě.
Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli
Pokračování 7 / 15
Druhým z Mexika
Sergio Pérez se stal 110. jezdcem, který vyhrál závod formule 1 a druhým z Mexika. Prvním byl Pedro Rodríguez. Ve formuli 1 vyhrál dvakrát. V roce 1967 v Jižní Africe a podruhé ve Spa v roce 1970.
Pokračování 8 / 15
První vítězství pro Racing Point
Pro Racing Point to bylo první a pravděpodobně poslední vítězství ve formuli 1. Od příštího roku se tým přejmenuje na Aston Martin.
Historie týmu je ale delší. Dříve to byla Force Indie, Spyker, Midland a úplně na začátku Jordan. V letech 1991 až 2005 získal Jordan čtyři vítězství. To poslední v roce 2003 v Brazílii (Giancarlo Fisichella).
Foto: Getty Images / Bryn Lennon
Pokračování 9 / 15
36. v historii
Racing Point je 36. konstruktérem, který vyhrál ve formuli 1. Dva jezdci týmu „ze Silverstonu“ se na stupně vítězů dostali poprvé od roku 1998. Není divu, že tým získal nejvíce bodů (40) ve své historii (včetně předchůdců).
Foto: Getty Images / Peter Fox
Pokračování 10 / 15
Pérez ve vedení
Sergio Pérez odjel ve vedení závodu 24 kol. Bylo to po šesté v jeho kariéře, kdy vedl závod, poprvé od Turecka. Celkem odjel Pérez ve vedení závodu ve své kariéře 49 kol a 211 km.
Pokračování 11 / 15
Ocon na pódiu
Esteban Ocon získal první stupně vítězů. Pro Renault bylo Oconovo druhé místo nejlepším výsledkem od návratu do F1 a nejlepším od Austrálie 2010, kde Kubica dojel také druhý.
Pokračování 12 / 15
77. start za Mercedes
Pro Bottase to byl 77. start za Mercedes, což odpovídá jeho startovnímu číslu.
Foto: Getty Images / Mark Thompson
Pokračování 13 / 15
Debut Fittipaldiho
Pietro Fittipaldi debutoval ve formuli 1. Zastoupil Romaina Grosjeana. Je to už čtvrtý Fittipaldi, který ve F1 závodil.
Nejslavnějším Fittipaldim ve F1 byl samozřejmě jeho dědeček Emerson Fittipaldi. Ve formuli 1 se ale objevil také bratr Emersona Wilson, jeho synovec (syn Wilsona) Christian a zmínit bychom mohli i jeho zetě Maxe Popise.
Foto: Getty Images / Mark Thompson
Pokračování 14 / 15
Nejkratší kolo v historii
Krátký a rychlý vnější okruh přinesl pokoření rekordu, které držel Niki Lauda z Grand Prix Francie 1974 v Dijonu. Lauda zajel kolo v čase 58,79 sekund, Bottas za 53,377 sekund.
Foto: Getty Images
Pokračování 15 / 15
Vysoký počet kol
S 87 koly to byl nejdelší závod z hlediska počtu kol od GP Argentiny 1973, která se konala na okruhu v Buenos Aires. Bylo to podruhé a naposledy, kdy se jela GP Argentiny na zkráceném (3,346 km) okruhu. Odjelo se 96 kol.
Foto: Getty Images / Bryn Lennon