Zajímavé statistiky po GP Sachíru 2020

Pérezovo vítězství, Esteban Ocon na stupních vítězů, Russell ve voze Mercedesu a další statistiky po Grand Prix Sachíru 2020.

Pole position získal Bottas

Valtteri Bottas získal svou 16. pole position v kariéře a pátou v této sezóně. Fin ale není moc úspěšný v proměňování pole position ve vítězství. Naposledy se mu to povedlo v Rakousku.

Bottasovy dojezdy po startu z pole position

Pokračování 2 / 15

Russell v Mercedesu

George Russell o víkendu nahradil Lewise Hamiltona. Stal se teprve pátým jezdcem, který závodil za Mercedes od jeho návratu do formule 1 v roce 2010 (po Schumacherovi, Rosbergovi, Hamiltonovi a Bottasovi).

F12020GP16BHR_JLtO.jpg
Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Pokračování 3 / 15

Russell poražen

Russell ve 36 kvalifikacích ve F1 porazil svého týmového kolegu. V GP Sachíru ale jeho série skončila. Bottas ho sice těsně ale přesto porazil. Pokud se podíváme do minulosti ještě více, pak posledním jezdcem, který Russella porazil v kvalifikaci, byl ve F2 Jack Aitken v Maďarsku 2018. Právě Aitken v Sachíru debutoval ve F1, když u Williamsu nahradil Russella.

GettyImages-1289603558.jpg
Foto: Getty Images 

Pokračování 4 / 15

Russellovo poprvé

George Russell zažil mnoho poprvé:

  • Poprvé se dostal do třetí části kvalifikace.
  • Poprvé odstartoval z první řady.
  • Získal první body.
  • Poprvé vedl závod (konkrétně 59 kol).
  • Poprvé zajel nejrychlejší kolo závodu.

Pokračování 5 / 15

Vítězství pro Péreze

Sergio Pérez byl blízko vítězství už ve své druhé sezóně ve formuli 1. V Malajsii 2012 naháněl Fernanda Alonsa, ale nakonec svůj sauber na první místo nedostal a na první vítězství si musel počkat více než osm let.

Pro Péreze to bylo první vítězství ve formuli 1 a desáté pódium.

Pokračování 6 / 15

Dlouhé čekání

Pérez získal své vítězství ve 190. závodě ve formuli 1, čímž překonal 11 let starý rekord Marka Webbera. Australan získal své vítězství ve 130. závodě.

GettyImages-1289765433.jpg
Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Pokračování 7 / 15

Druhým z Mexika

Sergio Pérez se stal 110. jezdcem, který vyhrál závod formule 1 a druhým z Mexika. Prvním byl Pedro Rodríguez. Ve formuli 1 vyhrál dvakrát. V roce 1967 v Jižní Africe a podruhé ve Spa v roce 1970.

Pokračování 8 / 15

První vítězství pro Racing Point

Pro Racing Point to bylo první a pravděpodobně poslední vítězství ve formuli 1. Od příštího roku se tým přejmenuje na Aston Martin. 

Historie týmu je ale delší. Dříve to byla Force Indie, Spyker, Midland a úplně na začátku Jordan. V letech 1991 až 2005 získal Jordan čtyři vítězství. To poslední v roce 2003 v Brazílii (Giancarlo Fisichella).

GettyImages-1289782327.jpg
Foto: Getty Images / Bryn Lennon

Pokračování 9 / 15

36. v historii

Racing Point je 36. konstruktérem, který vyhrál ve formuli 1. Dva jezdci týmu „ze Silverstonu“ se na stupně vítězů dostali poprvé od roku 1998. Není divu, že tým získal nejvíce bodů (40) ve své historii (včetně předchůdců).

GettyImages-1289778101.jpg
Foto: Getty Images / Peter Fox

Pokračování 10 / 15

Pérez ve vedení

Sergio Pérez odjel ve vedení závodu 24 kol. Bylo to po šesté v jeho kariéře, kdy vedl závod, poprvé od Turecka. Celkem odjel Pérez ve vedení závodu ve své kariéře 49 kol a 211 km.

Pokračování 11 / 15

Ocon na pódiu

Esteban Ocon získal první stupně vítězů. Pro Renault bylo Oconovo druhé místo nejlepším výsledkem od návratu do F1 a nejlepším od Austrálie 2010, kde Kubica dojel také druhý.

F12020GP16BHR_JNUh.jpg
Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Pokračování 12 / 15

77. start za Mercedes

Pro Bottase to byl 77. start za Mercedes, což odpovídá jeho startovnímu číslu.

GettyImages-1289754848.jpg
Foto: Getty Images / Mark Thompson

Pokračování 13 / 15

Debut Fittipaldiho

Pietro Fittipaldi debutoval ve formuli 1. Zastoupil Romaina Grosjeana. Je to už čtvrtý Fittipaldi, který ve F1 závodil.

Nejslavnějším Fittipaldim ve F1 byl samozřejmě jeho dědeček Emerson Fittipaldi. Ve formuli 1 se ale objevil také bratr Emersona Wilson, jeho synovec (syn Wilsona) Christian a zmínit bychom mohli i jeho zetě Maxe Popise. 

GettyImages-1289438657.jpg
Foto: Getty Images / Mark Thompson

Pokračování 14 / 15

Nejkratší kolo v historii

Krátký a rychlý vnější okruh přinesl pokoření rekordu, které držel Niki Lauda z Grand Prix Francie 1974 v Dijonu. Lauda zajel kolo v čase 58,79 sekund, Bottas za 53,377 sekund.

GettyImages-1289588126 - 1024x512.jpg
Foto: Getty Images

Pokračování 15 / 15

Vysoký počet kol

S 87 koly to byl nejdelší závod z hlediska počtu kol od GP Argentiny 1973, která se konala na okruhu v Buenos Aires. Bylo to podruhé a naposledy, kdy se jela GP Argentiny na zkráceném (3,346 km) okruhu. Odjelo se 96 kol.

GettyImages-1289753662.jpg
Foto: Getty Images / Bryn Lennon

Doporučujeme

Články odjinud