Zajímavé statistiky po GP Japonska 2022, která byla nejpomalejším závodem v historii

Titul pro Verstappena, první nejrychlejší kolo závodu pro Alfu Romeo po téměř 40 letech i nejpomalejší závod formule 1 v historii.

Pole position pro Verstappena

Pole position na Velkou cenu Japonska vyhrál Max Verstappen, pro kterého to bylo letošní páté pole position a celkově 18. 

Leclerc a Verstappen mají stejný počet pole position. V historických tabulkách jsou na sdílením 16. místě s Andrettim, Arnouxem a Räikkönenem.

F12022GP18JAP_JFhI.jpg
Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Pokračování 2 / 15

Těsný náskok

Verstappen získal pole position s náskokem 0,01 s na Leclerca. Není to rekord a to ani pro Suzuku. V roce 2000 získal Schumacher pole position v Suzuce s rozdílem ještě o 1 setinu menším. O 11 let později to zopakoval Sebastian Vettel (stejný náskok) a o dalších 11 let získal pole position s třetím nejmenším náskokem v Suzuce Max Verstappen.

F12022GP18JAP_HCRa.jpg
Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Pokračování 3 / 15

Vítězství pro Verstapppena

Max Verstappen závod také vyhrál. Šlo o jeho 12. vítězství v sezóně, což znamená, že je jedno vítězství od vyrovnání rekordu Schumachera (2004) a Vettela (2013) v počtu vítězství za sezónu.

Pro Verstappena šlo o 32. vítězství v kariéře, což ho řadí na sdílené šesté místo historických tabulek. A místo sdílí s Fernandem Alonsem, který má stejně jako on dva tituly. Jen kariéry obou jsou svými délkami trochu rozdílné.

GettyImages-1431897667.jpg
Foto: Getty Images / Clive Rose

Pokračování 4 / 15

Dvojnásobný mistr světa

Max Verstappen se stal dvojnásobným mistrem světa a prvním od roku 2011, kdo oslavil titul v Suzuce. Tehdy se to povedlo Sebastianu Vettelovi. Němec stále drží rekord nejmladšího dvojnásobného mistra světa. Stal se jim ve věku 24 let a 99 dní. Verstappenovi bylo v neděli 25 let a 9 dní a je v této statistice druhý před Alonsem, který byl v době zisku druhého titulu o 76 dní starší.

GettyImages-1431923025.jpg
Foto: Getty Images / Mark Thompson

Pokračování 5 / 15

V prestižním klubu

Ze všech vícenásobných mistrů světa bychom nedali dohromady ani celý současný startovní rošt. Je jich jen 17. Verstappen je také osmým, který získal své první dva tituly v řadě. Dalšími jsou Alberto Ascari, Jack Brabham, Alain Prost, Michael Schumacher, Mika Häkkinen a Verstappenovi současní rivalové Fernando Alonso a Sebastian Vettel.

F12022GP18JAP_WcyE.jpg
Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Pokračování 6 / 15

Japonsko a tituly

V žádné jiné zemi se nerozhodlo o titulu vícekrát. Celkem k tomu došlo v zemi vycházejícího slunce 13krát... vlastně 14krát, protože zapomenou nesmíme na Velkou cenu Pacifiku v roce 1995.

F12022GP18JAP_rtTT.jpg
Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Pokračování 7 / 15

Poprvé v hybridní éře

Pro Red Bull šlo o páté vítězství v Suzuce ale první od roku 2013. 

F12022GP18JAP_Owih.jpg
Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Pokračování 8 / 15

Nejdelší Velká cena Japonska

Letošní Velká cena Japonska byla nejdelší v historii. Trvala 3 hodiny 1 minutu a 44,004 sekundy. Na druhém místě je Velká cena Japonska z roku 2007, která trvala 2 hodiny, ale jela se ve Fudži. Do letošního roku nejdelší závod v Suzuce se odjel v roce 1994 a trval 1 hodinu, 55 minut a 53,532 sekund.

F12022GP18JAP_mNwl.jpg
Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Pokračování 9 / 15

Nejpomalejší závod

Závod sice trval 3 hodiny ale závodilo se jen 28 kol. Jednalo se tak o nejpomalejší závod v historii s průměrnou rychlostí 53,6 km/h. Předchozí rekord asi uhádnete snadno, byl stanoven v Grand Prix Kanady 2011, kterou Jenson Button vyhrál průměrnou rychlostí 74,9 km/h.

Tato statistika je samozřejmě deformována přerušeními. Pokud se podíváme na nejpomalejší nepřerušený závod v historii, nemusíme chodit moc daleko. Je jim třetí nejpomalejší závod historie – Fangiovo vítězství ve Velké ceně Monaka v roce 1950 s průměrem 98,701 km/h.

F12022GP18JAP_kbdt.jpg
Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Pokračování 10 / 15

Nejrychlejší kolo získal Čou Kuan-jü 

Čou Kuan-jü získal své první nejrychlejší kolo závodu. Nedojel ale mezi prvními deseti, a tak nezískal extra bod. Stalo se tak už podruhé v řadě.

Pro Alfu Romeo šlo o první nejrychlejší kolo závodu od Velké ceny Belgie 1983, kde ho získal Andrea de Cesaris. Alfa Romeo je ale samozřejmě spíše přebarvený Sauber. Švýcarský tým získal poslední nejrychlejší kolo závodu ve Španělsku v roce 2013.

Pokračování 11 / 15

Alfa Romeo

Alfa Romeo získala v prvních devíti závodech 51 bodů. V dalších devíti závodech ale jen 1 bod.

F12022GP18JAP_sQmU.jpg
Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Pokračování 12 / 15

Alonso ve vedení závodu

Fernando Alonso se v osmém kole dostal na jedno kolo do vedení závodu. Pro Alonsa to bylo poprvé od loňského Maďarska. Současně se Alonso stal prvním jezdcem mimo první tři týmy, který vedl letos závod.

GettyImages-1431918491.jpg
Foto: Getty Images / Clive Mason

Pokračování 13 / 15

Ocon čtvrtý

Esteban Ocon dojel čtvrtý, což je nejlepší letošní výsledek Alpine.

GettyImages-1431919569.jpg
Foto: Getty Images / Clive Rose

Pokračování 14 / 15

Latifi na bodech

Nicholas Latifi získal první letošní body a první od loňské Belgie.

GettyImages-1431910478.jpg
Foto: Getty Images / Clive Rose

Pokračování 15 / 15

306 startů Hamiltona

Lewis Hamilton odstartoval do 306. závodu, čímž se vyrovnal Michaelu Schumacherovi a Jensonu Buttonovi. Rekord ale drží Fernando Alonso s 351 starty.

GettyImages-1431848020.jpg
Foto: Getty Images / Clive Mason
 

Doporučujeme

Články odjinud