Pierre Gasly vyhrál Velkou cenu Itálie a na pódiu byli tři poměrně netradiční jezdci. To vše a mnoho dalšího se promítlo také do statistik.
Pole position pro Hamiltona
Lewis Hamilton získal svou 94. pole position v kariéře. Pokud to takhle půjde dál, mohl by v Turecku oslavit svou 100. pole position. I kdyby jednou, dvakrát zaváhal, má šanci tento milník letos překonat.
Foto: Getty Images
Pokračování 2 / 16
Nejrychlejší kolo historie
Lewis Hamilton v sobotu stanovil neoficiální rekord okruhu – 1:18.887. Je to také nejrychlejší kolo historie s průměrnou rychlostí 264,362 km/h.
Foto: Getty Images / Mark Thompson
Pokračování 3 / 16
Vítězství pro Gaslyho
Z vítězství se ale radoval Pierre Gasly, pro kterého to bylo první vítězství ve formuli 1. Není překvapením, že se zapsalo do historie F1.
Pierre Gasly je:
- 109. vítězem závodu formule 1.
- Prvním francouzským jezdcem, který vyhrál závod F1 od Grand Prix Monaka v roce 1996, kdy se radoval Olivier Panis. V té době měl Gasly tři měsíce (narodil se v únoru 1996).
- Druhým jezdcem v historii týmu, který vyhrál závod. Prvním byl Sebastian Vettel a to také na Monze v roce 2008.
Foto: Getty Images / Mike Hewitt
Pokračování 4 / 16
Čekání Francie
Jen jedna země v historii F1 měla delší „přestávku“ mezi dvěma vítězstvími. Konkrétně jde o Austrálii, kde to bylo 28 let – doba mezi vítězstvím Alana Jonese (Las Vegas, 1981) a Marka Webbera (Nürburgring, 2009). V případě Francie to bylo o čtyři roky méně.
Foto: Getty Images
Pokračování 5 / 16
2 730 dní s velkou trojkou
2730 dní nevyhrál velkou cenu formule 1 nikdo jiný než zástupce Mercedesu, Red Bull a Ferrari. Pierre Gasly toto čekání, které začalo vítězstvím Kimiho Räikkönena v Austrálii 2013, ukončil
Pokud budeme brát AlphaTauri jako nový tým, tak je 35. týmem, který dokázal vyhrát závod F1. Předešlým nováčkem v klubu byl Red Bull v Číně 2009.
Pokračování 6 / 16
Velká trojka nebyla na bedně
Nikdo z Mercedesu, Ferrari a Red Bullu nebyl ani na stupních vítězů. Stalo se tak poprvé od Grand Prix Maďarska 2012, kde vyhrál Hamilton (McLaren) před jezdci Lotusu (Räikkönen a Grosjean).
Foto: Getty Images
Pokračování 7 / 16
Třetí nejmladší pódium
V Itálii jsme viděli třetí nejmladší pódium v historii s průměrným věkem 24 let 2 měsíce a 1 den.
Nejmladší pódium jsme viděli vloni v Brazílii (23 let, 8 měsíců a 23 let) ve složení Verstappen, Gasly a Sainz. Druhé nejmladší bylo v Monze 2008 (Vettel, Kovalainen, Kubica).
Foto: Getty Images
Pokračování 8 / 16
Pódium s jezdci bez předešlého vítězství
Všichni tři jezdci na pódiu měli před závodem na svém kontě nula vítězství ve F1. To se stalo naposledy při prvním vítězství Hamiltona v Kanadě 2007. Brita tam doprovodili Heidfeld a Wurz.
Foto: Getty Images / Mark Thompson
Pokračování 9 / 16
Bylo to těsné
Pierre Gasly dokončil závod s náskokem jen 0,415 sekundy na Sainze. Jedná se o nejtěsnější vítězství od Singapuru 2010, ve kterém vyhrál Alonso s náskokem 0,293 s na Vettela.
Pokračování 10 / 16
Pevný (re)start
Porvé jsme viděli aplikaci nového pravidla. Po červené vlajce následoval pevný restart. Závod měl tedy dva starty z pevných pozic, což se naposledy stalo na Velké ceně Belgie v roce 2001.
Pokračování 11 / 16
Podruhé na bedně
Všichni tři jezdci byli na stupních vítězů podruhé ve své kariéře. Gasly získal první pódium vloni v Brazílii, kde získal první pódium také Sainz, i když ten se na něj dostal až později kvůli penalizaci Hamiltona.
Stroll získal první pódium v Baku 2017, kde byl také třetí.
Pokračování 12 / 16
První kola ve vedení závodu
Gasly (26 kol) a Sainz (1 kolo) byli poprvé ve své kariéře ve vedení závodu.
Posledním předešlým jezdcem, který byl ve vedení závodu, a nebyl z Mercedesu, Red Bullu nebo Ferrari, byl vloni v Singapuru Antonio Giovinazzi.
Pokračování 13 / 16
Hamilton na sedmém místě
Lewis Hamilton dokončil po 41. závod na bodech.
41 závodů v cíli je také vyrovnání rekordu Nicka Heidfelda z let 2007 až 2009.
Hamilton dojel na 7. místě, což je jeho nejhorší výsledek od loňské Brazílie, ve které byl také 7. Na stejné pozici dojel Hamilton také v roce 2008, kdy Toro Rosso vyhrálo na Monze s Vettelem.
Pokračování 14 / 16
Ferrari bez bodů
Poprvé od roku 1984 se v kvalifikaci v Monze žádný z jezdců Ferrari nedostal do první desítky na startovním roštu.
Poslední vypadnutí obou vozů Ferrari v domácím závodě v Monze bylo v roce 1995.
Pokračování 15 / 16
Ferrari dvakrát v řadě nebodovalo
Ferrari dva závody v řadě nebodovalo, což se stalo poprvé od začátku sezóny 2009.
Pokračování 16 / 16
Bodové hody pro McLaren
McLaren nasbíral v Monze 30 mistrovských bodů. Více získala stáj z Wokingu naposledy v Melbourne v roce 2014, kdy Kevin Magnussen a Jenson Button získali za druhé a třetí místo ještě o tři body více.