Zajímavé statistiky po GP Itálie 2018

Räikkönenovo pole position a nejrychlejší kolo historie, páté vítězství Hamiltona v Monze, diskvalifikace Grosjeana i první bod pro Sirotkina.

Pole position pro Räikkönena

Kimi Räikkönen získal v sobotu své 18. pole position – první od loňského Monaka. Bylo to jeho první pole position v Itálii od roku 2006 a 7. pole position pro Ferrari.

Svým pole position se Räikkönen zapsal do historie. Mezi jeho prvním pole position (GP Evropy 2003) a zatím posledním uplynulo 15 let, 2 měsíce a 4 dny, což je o dva týdny více než byl dosavadní rekord Rubense Barrichella (Belgie 1994 až Brazílie 2009).

Pro Ferrari to bylo první pole position v Monze od roku 2010 a první kompletní první řada od roku 2000. 

GettyImages-1025796800.jpg

Pokračování 2 / 11

Nejrychlejší kolo v historii

Fin také zajel nejrychlejší kolo v historii. Průměrná rychlost byla 263,587 km/h, což bylo o 1,345 km/h více, než kolo Juana Pabla Montoyi z roku 2004.

GettyImages-1025542020 - 640x320.jpg

Pokračování 3 / 11

Nejrychlejší zastávka pro Räikkönena

Nejrychlejší zastávku mělo v Monze Ferrari, které Räikkönenovi vyměnilo pneumatiky za 2,20 sekund.

Pokračování 4 / 11

Vítězství slavil Hamilton

Závod ale nakonec vyhrál Lewis Hamilton. Pro jezdce Mercedesu to bylo páté italské vítězství (2012, 2014, 2015, 2017, 2018), čímž vyrovnal rekord Michaela Schumachera.

GettyImages-1026170276.jpg

Pokračování 5 / 11

Räikkönen získal 100. pódium

Kimi Räikkönen získal v Monze své 100. pódium. Naposledy vyhrál v Austrálii 2013. Od té doby byl na pódiu 30krát, což je už dost dlouho rekord. 

GettyImages-1026166950.jpg

Pokračování 6 / 11

Hamilton s nejvyšším počtem kol ve vedení 

Hamilton je jezdcem s nejvyšším počtem kol ve vedení v Monze. Celkem v chrámu rychlosti vedl 218 kol.

O jedno kolo překonal Alberta Ascariho, který v Monze vyhrál dvakrát (v F1), ale v 50. letech se jezdilo na 80 kol. Závod běžně trval skoro tři hodiny! Na třetím místě je Michael Schumacher s 205 koly. 

GettyImages-1026161398.jpg

Pokračování 7 / 11

Nejkratším závodem se GP Itálie 2018 nestala

Grand Prix Itálie 2018 byla devátým nejkratším závodem v historii (1 hodina 16 minut, 54,484 sekund). Rekord z roku 2003 se překonat nepodařilo a nepovedlo by se to ani bez výjezdu safety caru. Nejkratším závodem tak i nadále zůstává GP Itálie 2003. Vítězný Michael Schumacher byl v cíli závodu za 1 hodinu 14 minut a 19,838 sekund. 

GettyImages-1026171304.jpg

Pokračování 8 / 11

Force India na 7. místě

Force India se už po dvou závodech dostala na 7. místo v šampionátu. Kdyby nezačínala od nuly, měla by 91 bodů a byla opět čtvrtým týmem v Poháru konstruktérů.

GettyImages-1026128752.jpg

Pokračování 9 / 11

Osm týmů v Q3

Do třetí části kvalifikace se dostalo 8 týmů (Ferrari, Mercedes, Red Bull, Haas, Renault, Force India, Toro, Rosso, Williams). Poprvé od Rakouska 2015.

GettyImages-1025762592.jpg

Pokračování 10 / 11

Sirotkin získal bod

Po diskvalifikaci Grosjeana získal Sergej Sirotkin svůj první bod ve formuli 1. Alespoň jeden bod mají všichni jezdci – poprvé v historii.

GettyImages-1026188872.jpg

Pokračování 11 / 11

Grosjean diskvalifikován

Grosjean je prvním jezdcem od GP Brazílie 2015, který byl diskvalifikován. Massa byl diskvalifikován kvůli příliš vysoké teplotě pneumatiky na startovním roštu.

GettyImages-1003018850.jpg

Doporučujeme

Články odjinud