Pole position pro Räikkönena
Kimi Räikkönen získal v sobotu své 18. pole position – první od loňského Monaka. Bylo to jeho první pole position v Itálii od roku 2006 a 7. pole position pro Ferrari.
Svým pole position se Räikkönen zapsal do historie. Mezi jeho prvním pole position (GP Evropy 2003) a zatím posledním uplynulo 15 let, 2 měsíce a 4 dny, což je o dva týdny více než byl dosavadní rekord Rubense Barrichella (Belgie 1994 až Brazílie 2009).
Pro Ferrari to bylo první pole position v Monze od roku 2010 a první kompletní první řada od roku 2000.

Nejrychlejší kolo v historii
Fin také zajel nejrychlejší kolo v historii. Průměrná rychlost byla 263,587 km/h, což bylo o 1,345 km/h více, než kolo Juana Pabla Montoyi z roku 2004.

Nejrychlejší zastávka pro Räikkönena
Nejrychlejší zastávku mělo v Monze Ferrari, které Räikkönenovi vyměnilo pneumatiky za 2,20 sekund.
Vítězství slavil Hamilton
Závod ale nakonec vyhrál Lewis Hamilton. Pro jezdce Mercedesu to bylo páté italské vítězství (2012, 2014, 2015, 2017, 2018), čímž vyrovnal rekord Michaela Schumachera.

Räikkönen získal 100. pódium
Kimi Räikkönen získal v Monze své 100. pódium. Naposledy vyhrál v Austrálii 2013. Od té doby byl na pódiu 30krát, což je už dost dlouho rekord.

Hamilton s nejvyšším počtem kol ve vedení
Hamilton je jezdcem s nejvyšším počtem kol ve vedení v Monze. Celkem v chrámu rychlosti vedl 218 kol.
O jedno kolo překonal Alberta Ascariho, který v Monze vyhrál dvakrát (v F1), ale v 50. letech se jezdilo na 80 kol. Závod běžně trval skoro tři hodiny! Na třetím místě je Michael Schumacher s 205 koly.

Nejkratším závodem se GP Itálie 2018 nestala
Grand Prix Itálie 2018 byla devátým nejkratším závodem v historii (1 hodina 16 minut, 54,484 sekund). Rekord z roku 2003 se překonat nepodařilo a nepovedlo by se to ani bez výjezdu safety caru. Nejkratším závodem tak i nadále zůstává GP Itálie 2003. Vítězný Michael Schumacher byl v cíli závodu za 1 hodinu 14 minut a 19,838 sekund.

Force India na 7. místě
Force India se už po dvou závodech dostala na 7. místo v šampionátu. Kdyby nezačínala od nuly, měla by 91 bodů a byla opět čtvrtým týmem v Poháru konstruktérů.

Osm týmů v Q3
Do třetí části kvalifikace se dostalo 8 týmů (Ferrari, Mercedes, Red Bull, Haas, Renault, Force India, Toro, Rosso, Williams). Poprvé od Rakouska 2015.

Sirotkin získal bod
Po diskvalifikaci Grosjeana získal Sergej Sirotkin svůj první bod ve formuli 1. Alespoň jeden bod mají všichni jezdci – poprvé v historii.

Grosjean diskvalifikován
Grosjean je prvním jezdcem od GP Brazílie 2015, který byl diskvalifikován. Massa byl diskvalifikován kvůli příliš vysoké teplotě pneumatiky na startovním roštu.
