Pole position pro Bottase
Valtteri Bottas získal v Imole svou 15. pole position v kariéře. V proměňování pole position ve vítězství ale Bottas příliš úspěšný není. Ve vítězství proměnil jen 5 pole position – tedy třetinu.

Foto: Getty Images
První kolo pravdu nepoví
V posledních pěti závodech vedl Valtteri Bottas po úvodním kole čtyřikrát: V Mugellu, na Nürburgringu, v Algarve a Imole. Nikde nevyhrál. Závod, ve kterém naposledy zvítězil, bylo Rusko. Po prvním kole v něm byl na druhém místě.
Vítězství pro Hamiltona
Lewis Hamilton získal 93. vítězství ve formuli 1. Bylo to jeho deváté vítězství v sezóně, což znamená, že si ve zkrácené sezóně stále může vylepšit svůj osobní rekord 11 vítězství za rok a dokonce se vyrovnat rekordu 13 vítězství, který společně drží Vettel a Schumacher.

Foto: Getty Images / Mark Thompson
100. vítězství v hybridní éře
Mercedes zaznamenal své 100. vítězství v rámci hybridní éry. Od roku 2014 vyhrál 74,6 % všech závodů.

Foto: Getty Images / Peter Fox
72 vítězství pro Mercedes
Lewis Hamilton získal 72. vítězství pro Mercedes. Michael Schumacher vyhrál stejný počet závodů s Ferrari.

Foto: Getty Images
5 000 kol ve vedení
Hamilton ve své kariéře vedl více než 5 000 závodních kol (konkrétně 5021) , což je zhruba čtvrtina všech kol, které odjel (19 996). Ve vedení alespoň v jednom kole byl Hamilton ve 160 závodech, což je 60,8 % závodů, do kterých odstartoval.
Stále to ale není rekord. Schumacher byl ve vedení v 5 111 kolech, ale „jen“ ve 142 závodech.
Ricciardo na pódiu
Druhé pódiové umístění Daniela Ricciarda pro Renault bylo také 31. v jeho kariéře, čímž se dostal na úroveň nejúspěšnějšího australského jezdce, trojnásobného mistra světa Sira Jacka Brabhama.

Foto: Getty Images
95 bodů pro Ricciarda
Renault obsadil v roce 2019 páté místo v Poháru konstruktérů s celkovým počtem 91 bodů. Daniel Ricciardo sám má na svém kontě nyní už 95 bodů.

Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli
Imola po 14 letech zpět
Po 14leté nepřítomnosti se Imola vrátila do kalendáře a uspořádala svůj třetí odlišný závod. V minulosti se zde jezdilo pod hlavičkou Grand Prix San Marina (1981 až 2006) a v roce 1980 hostil okruh Grand Prix Itálie.
Velká cena Emilia-Romagna byla stým závodem mistrovství světa, které se konalo v Itálii. Monza uspořádala 70 z těchto závodů, Imola 28, po jednom závodě pak uspořádaly okruhy v Mugellu (letos) a Pescaře (1957). Žádná jiná země neuspořádala více velkých cen.

Foto: Getty Images / Joe Portlock
Třikrát v Itálii
Bylo to teprve podruhé v historii F1, kdy jedna země uspořádala tři závody v jednom roce.
V roce 1982 F1 navštívila Detroit, Long Beach a Las Vegas v USA alias Grand Prix USA Západ (duben), Detroit Grand Prix (červen) a Grand Prix Caesars Palace (září).
Při obou těchto příležitostech si jeden jezdec užil trojici domácích závodů: letos Antonio Giovinazzi, tehdy Eddie Cheever.



Foto: Activepictures / Jiří Křenek
Italský triple crown pro Verstappena
V roce 1982 a ani letos nedokázal žádný jezdec vyhrát všechny tři závody vj jedné zemi. Tehdy vyhráli Lauda, Watson, Alboreto. Nevyhrál tedy ani jeden tým (dvakrát McLaren, jednou Tyrrell). Letos to byl Gasly v Monze a pak dvakrát Hamilton.
Max Verstappen si však připsal pomyslný italský triple crown, ze kterého mít radost nebude. Ani jeden závod nedokončil. V Monze ho zradila pohonná jednotka, v Mugellu kolidoval a v Imole měl defekt.
Mezi nebem a peklem
Za námi je 13 závodů. V devíti závodech byl Max Verstappen na pódiu, ve čtyřech nedokončil. Verstappen tak buď dojel na pódiu, nebo nedojel vůbec.
Body, hodně bodů
Po 13 závodech neměl tým na svém kontě nikdy více mistrovských bodů. Je jich 479. Jaká byla situace po 13 grand prix v posledních letech?
- 2014: 454 bodů
- 2015: 463 bodů
- 2016: 455 bodů
- 2017: 435 bodů
- 2018: 375 bodů
- 2019: 436 bodů
7 titulů v řadě
Mercedes získal sedmý titul v řadě, což je překonání rekordu, který dříve drželo Ferrari (1999 až 2004).
Mercedes se v počtu titulů zároveň vyrovnal Lotusu. V historii byly úspěšnější pouze McLaren (8), Williams (9) a Ferrari (16).

Foto: Getty Images / Peter Fox
500 pódií pro Mercedes
Bylo to 500. pódium pro auto s motorem Mercedes. Jen Ford-Cosworth (535) a Ferrari (778) mají více.

Foto: Getty Images
AlphaTauri ve druhé řadě
Čtvrté místo na startovním roštu bylo pro Alpha Tauri (dříve Toro Rosso) nejlepším výsledkem od Monzy 2008, kdy Sebastian Vettel startoval z pole position.
Pierre Gasly však musel ze závodu kvůli technickým problémům odstoupit, a tak čest týmu zachraňoval Daniil Kvjat. Ten dojel na čtvrtém místě, což je jeho nejlepší výsledek od GP Německa 2019, kde byl třetí.

Foto: Getty Images / Peter Fox
Russell čeká na body
George Russell byl blízko bodům, ale boural. Na první body čeká 34 závodů, což je třetí místo v historických tabulkách. Pouze Jonathan Palmer (42 závodů) a Nicola Larini (44 závodů) čekali déle.

Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli
Dvojité body pro Alfu Romeo
Poprvé od Brazílie 2019 Alfa Romeo skórovala s oběma vozy.

Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli
Vettel mimo Q3
Sebastian Vettel devětkrát v řadě nepostoupil do třetí části kvalifikace.