Titul pro Mercedes, překonání dalších rekordů, špatná sezóna Sebastiana Vettela, čekání na body George Russella a další.
Pole position pro Bottase
Valtteri Bottas získal v Imole svou 15. pole position v kariéře. V proměňování pole position ve vítězství ale Bottas příliš úspěšný není. Ve vítězství proměnil jen 5 pole position – tedy třetinu.
Foto: Getty Images
Pokračování 2 / 19
První kolo pravdu nepoví
V posledních pěti závodech vedl Valtteri Bottas po úvodním kole čtyřikrát: V Mugellu, na Nürburgringu, v Algarve a Imole. Nikde nevyhrál. Závod, ve kterém naposledy zvítězil, bylo Rusko. Po prvním kole v něm byl na druhém místě.
Pokračování 3 / 19
Vítězství pro Hamiltona
Lewis Hamilton získal 93. vítězství ve formuli 1. Bylo to jeho deváté vítězství v sezóně, což znamená, že si ve zkrácené sezóně stále může vylepšit svůj osobní rekord 11 vítězství za rok a dokonce se vyrovnat rekordu 13 vítězství, který společně drží Vettel a Schumacher.
Foto: Getty Images / Mark Thompson
Pokračování 4 / 19
100. vítězství v hybridní éře
Mercedes zaznamenal své 100. vítězství v rámci hybridní éry. Od roku 2014 vyhrál 74,6 % všech závodů.
Foto: Getty Images / Peter Fox
Pokračování 5 / 19
72 vítězství pro Mercedes
Lewis Hamilton získal 72. vítězství pro Mercedes. Michael Schumacher vyhrál stejný počet závodů s Ferrari.
Foto: Getty Images
Pokračování 6 / 19
5 000 kol ve vedení
Hamilton ve své kariéře vedl více než 5 000 závodních kol (konkrétně 5021) , což je zhruba čtvrtina všech kol, které odjel (19 996). Ve vedení alespoň v jednom kole byl Hamilton ve 160 závodech, což je 60,8 % závodů, do kterých odstartoval.
Stále to ale není rekord. Schumacher byl ve vedení v 5 111 kolech, ale „jen“ ve 142 závodech.
Pokračování 7 / 19
Ricciardo na pódiu
Druhé pódiové umístění Daniela Ricciarda pro Renault bylo také 31. v jeho kariéře, čímž se dostal na úroveň nejúspěšnějšího australského jezdce, trojnásobného mistra světa Sira Jacka Brabhama.
Foto: Getty Images
Pokračování 8 / 19
95 bodů pro Ricciarda
Renault obsadil v roce 2019 páté místo v Poháru konstruktérů s celkovým počtem 91 bodů. Daniel Ricciardo sám má na svém kontě nyní už 95 bodů.
Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli
Pokračování 9 / 19
Imola po 14 letech zpět
Po 14leté nepřítomnosti se Imola vrátila do kalendáře a uspořádala svůj třetí odlišný závod. V minulosti se zde jezdilo pod hlavičkou Grand Prix San Marina (1981 až 2006) a v roce 1980 hostil okruh Grand Prix Itálie.
Velká cena Emilia-Romagna byla stým závodem mistrovství světa, které se konalo v Itálii. Monza uspořádala 70 z těchto závodů, Imola 28, po jednom závodě pak uspořádaly okruhy v Mugellu (letos) a Pescaře (1957). Žádná jiná země neuspořádala více velkých cen.
Foto: Getty Images / Joe Portlock
Pokračování 10 / 19
Třikrát v Itálii
Bylo to teprve podruhé v historii F1, kdy jedna země uspořádala tři závody v jednom roce.
V roce 1982 F1 navštívila Detroit, Long Beach a Las Vegas v USA alias Grand Prix USA Západ (duben), Detroit Grand Prix (červen) a Grand Prix Caesars Palace (září).
Při obou těchto příležitostech si jeden jezdec užil trojici domácích závodů: letos Antonio Giovinazzi, tehdy Eddie Cheever.
Foto: Activepictures / Jiří Křenek
Pokračování 11 / 19
Italský triple crown pro Verstappena
V roce 1982 a ani letos nedokázal žádný jezdec vyhrát všechny tři závody vj jedné zemi. Tehdy vyhráli Lauda, Watson, Alboreto. Nevyhrál tedy ani jeden tým (dvakrát McLaren, jednou Tyrrell). Letos to byl Gasly v Monze a pak dvakrát Hamilton.
Max Verstappen si však připsal pomyslný italský triple crown, ze kterého mít radost nebude. Ani jeden závod nedokončil. V Monze ho zradila pohonná jednotka, v Mugellu kolidoval a v Imole měl defekt.
Pokračování 12 / 19
Mezi nebem a peklem
Za námi je 13 závodů. V devíti závodech byl Max Verstappen na pódiu, ve čtyřech nedokončil. Verstappen tak buď dojel na pódiu, nebo nedojel vůbec.
Pokračování 13 / 19
Body, hodně bodů
Po 13 závodech neměl tým na svém kontě nikdy více mistrovských bodů. Je jich 479. Jaká byla situace po 13 grand prix v posledních letech?
- 2014: 454 bodů
- 2015: 463 bodů
- 2016: 455 bodů
- 2017: 435 bodů
- 2018: 375 bodů
- 2019: 436 bodů
Pokračování 14 / 19
7 titulů v řadě
Mercedes získal sedmý titul v řadě, což je překonání rekordu, který dříve drželo Ferrari (1999 až 2004).
Mercedes se v počtu titulů zároveň vyrovnal Lotusu. V historii byly úspěšnější pouze McLaren (8), Williams (9) a Ferrari (16).
Foto: Getty Images / Peter Fox
Pokračování 15 / 19
500 pódií pro Mercedes
Bylo to 500. pódium pro auto s motorem Mercedes. Jen Ford-Cosworth (535) a Ferrari (778) mají více.
Foto: Getty Images
Pokračování 16 / 19
AlphaTauri ve druhé řadě
Čtvrté místo na startovním roštu bylo pro Alpha Tauri (dříve Toro Rosso) nejlepším výsledkem od Monzy 2008, kdy Sebastian Vettel startoval z pole position.
Pierre Gasly však musel ze závodu kvůli technickým problémům odstoupit, a tak čest týmu zachraňoval Daniil Kvjat. Ten dojel na čtvrtém místě, což je jeho nejlepší výsledek od GP Německa 2019, kde byl třetí.
Foto: Getty Images / Peter Fox
Pokračování 17 / 19
Russell čeká na body
George Russell byl blízko bodům, ale boural. Na první body čeká 34 závodů, což je třetí místo v historických tabulkách. Pouze Jonathan Palmer (42 závodů) a Nicola Larini (44 závodů) čekali déle.
Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli
Pokračování 18 / 19
Dvojité body pro Alfu Romeo
Poprvé od Brazílie 2019 Alfa Romeo skórovala s oběma vozy.
Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli
Pokračování 19 / 19
Vettel mimo Q3
Sebastian Vettel devětkrát v řadě nepostoupil do třetí části kvalifikace.