Zajímavé statistiky po GP Emilia Romagna: Další rekordy i nevšední sezóna Verstappena

Titul pro Mercedes, překonání dalších rekordů, špatná sezóna Sebastiana Vettela, čekání na body George Russella a další.

Pole position pro Bottase

Valtteri Bottas získal v Imole svou 15. pole position v kariéře. V proměňování pole position ve vítězství ale Bottas příliš úspěšný není. Ve vítězství proměnil jen 5 pole position – tedy třetinu.

GettyImages-1283191883.jpg
Foto: Getty Images 

Pokračování 2 / 19

První kolo pravdu nepoví

V posledních pěti závodech vedl Valtteri Bottas po úvodním kole čtyřikrát: V Mugellu, na Nürburgringu, v Algarve a Imole. Nikde nevyhrál. Závod, ve kterém naposledy zvítězil, bylo Rusko. Po prvním kole v něm byl na druhém místě.

F12020GP13ITA_abXX.jpg
Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Pokračování 3 / 19

Vítězství pro Hamiltona

Lewis Hamilton získal 93. vítězství ve formuli 1. Bylo to jeho deváté vítězství v sezóně, což znamená, že si ve zkrácené sezóně stále může vylepšit svůj osobní rekord 11 vítězství za rok a dokonce se vyrovnat rekordu 13 vítězství, který společně drží Vettel a Schumacher.

GettyImages-1283348338.jpg
Foto: Getty Images / Mark Thompson

Pokračování 4 / 19

100. vítězství v hybridní éře

Mercedes zaznamenal své 100. vítězství v rámci hybridní éry. Od roku 2014 vyhrál 74,6 % všech závodů.

GettyImages-1283349862.jpg
Foto: Getty Images / Peter Fox

Pokračování 5 / 19

72 vítězství pro Mercedes

Lewis Hamilton získal 72. vítězství pro Mercedes. Michael Schumacher vyhrál stejný počet závodů s Ferrari.

GettyImages-1283339476.jpg
Foto: Getty Images 

Pokračování 6 / 19

5 000 kol ve vedení

Hamilton ve své kariéře vedl více než 5 000 závodních kol (konkrétně 5021) , což je zhruba čtvrtina všech kol, které odjel (19 996). Ve vedení alespoň v jednom kole byl Hamilton ve 160 závodech, což je 60,8 % závodů, do kterých odstartoval. 

Stále to ale není rekord. Schumacher byl ve vedení v 5 111 kolech, ale „jen“ ve 142 závodech.

F12020GP13ITA_xoGW.jpg
Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Pokračování 7 / 19

Ricciardo na pódiu

Druhé pódiové umístění Daniela Ricciarda pro Renault bylo také 31. v jeho kariéře, čímž se dostal na úroveň nejúspěšnějšího australského jezdce, trojnásobného mistra světa Sira Jacka Brabhama.

GettyImages-1283341453.jpg
Foto: Getty Images

Pokračování 8 / 19

95 bodů pro Ricciarda

Renault obsadil v roce 2019 páté místo v Poháru konstruktérů s celkovým počtem 91 bodů. Daniel Ricciardo sám má na svém kontě nyní už 95 bodů.

GettyImages-1283342983.jpg
Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Pokračování 9 / 19

Imola po 14 letech zpět

Po 14leté nepřítomnosti se Imola vrátila do kalendáře a uspořádala svůj třetí odlišný závod. V minulosti se zde jezdilo pod hlavičkou Grand Prix San Marina (1981 až 2006) a v roce 1980 hostil okruh Grand Prix Itálie.

Velká cena Emilia-Romagna byla stým závodem mistrovství světa, které se konalo v Itálii. Monza uspořádala 70 z těchto závodů, Imola 28, po jednom závodě pak uspořádaly okruhy v Mugellu (letos) a Pescaře (1957). Žádná jiná země neuspořádala více velkých cen.

GettyImages-1283357760.jpg
Foto: Getty Images / Joe Portlock

Pokračování 10 / 19

Třikrát v Itálii

Bylo to teprve podruhé v historii F1, kdy jedna země uspořádala tři závody v jednom roce.

V roce 1982 F1 navštívila Detroit, Long Beach a Las Vegas v USA alias Grand Prix USA Západ (duben), Detroit Grand Prix (červen) a Grand Prix Caesars Palace (září).

Při obou těchto příležitostech si jeden jezdec užil trojici domácích závodů: letos Antonio Giovinazzi, tehdy Eddie Cheever.

F12020GP13ITA_FMyP.jpgF12020GP09TUS_mpGF.jpgF12020GP08ITA_LOaW.jpg
Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Pokračování 11 / 19

Italský triple crown pro Verstappena

V roce 1982 a ani letos nedokázal žádný jezdec vyhrát všechny tři závody  vj jedné zemi. Tehdy vyhráli Lauda, Watson, Alboreto. Nevyhrál tedy ani jeden tým (dvakrát McLaren, jednou Tyrrell). Letos to byl Gasly v Monze a pak dvakrát Hamilton.

Max Verstappen si však připsal pomyslný italský triple crown, ze kterého mít radost nebude. Ani jeden závod nedokončil. V Monze ho zradila pohonná jednotka, v Mugellu kolidoval a v Imole měl defekt.

F12020GP13ITA_AMFk.jpg
Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Pokračování 12 / 19

Mezi nebem a peklem

Za námi je 13 závodů. V devíti závodech byl Max Verstappen na pódiu, ve čtyřech nedokončil. Verstappen tak buď dojel na pódiu, nebo nedojel vůbec.

F12020GP13ITA_IScg.jpg
Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Pokračování 13 / 19

Body, hodně bodů

Po 13 závodech neměl tým na svém kontě nikdy více mistrovských bodů. Je jich 479. Jaká byla situace po 13 grand prix v posledních letech?

  • 2014: 454 bodů
  • 2015: 463 bodů
  • 2016: 455 bodů
  • 2017: 435 bodů
  • 2018: 375  bodů
  • 2019: 436 bodů

Pokračování 14 / 19

7 titulů v řadě

Mercedes získal sedmý titul v řadě, což je překonání rekordu, který dříve drželo Ferrari (1999 až 2004). 

Mercedes se v počtu titulů zároveň vyrovnal Lotusu. V historii byly úspěšnější pouze McLaren (8), Williams (9) a Ferrari (16).

GettyImages-1283349707.jpg
Foto: Getty Images / Peter Fox

Pokračování 15 / 19

500 pódií pro Mercedes

Bylo to 500. pódium pro auto s motorem Mercedes. Jen Ford-Cosworth (535) a Ferrari (778) mají více.

GettyImages-1283348960.jpg
Foto: Getty Images 

Pokračování 16 / 19

AlphaTauri ve druhé řadě

Čtvrté místo na startovním roštu bylo pro Alpha Tauri (dříve Toro Rosso) nejlepším výsledkem od Monzy 2008, kdy Sebastian Vettel startoval z pole position.

Pierre Gasly však musel ze závodu kvůli technickým problémům odstoupit, a tak čest týmu zachraňoval Daniil Kvjat. Ten dojel na čtvrtém místě, což je jeho nejlepší výsledek od GP Německa 2019, kde byl třetí.

GettyImages-1283339996.jpg
Foto: Getty Images / Peter Fox

Pokračování 17 / 19

Russell čeká na body

George Russell byl blízko bodům, ale boural. Na první body čeká 34 závodů, což je třetí místo v historických tabulkách. Pouze Jonathan Palmer (42 závodů) a Nicola Larini (44 závodů) čekali déle.

GettyImages-1281635669.jpg
Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Pokračování 18 / 19

Dvojité body pro Alfu Romeo

Poprvé od Brazílie 2019 Alfa Romeo skórovala s oběma vozy.

GettyImages-1283350533.jpg
Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Pokračování 19 / 19

Vettel mimo Q3

Sebastian Vettel devětkrát v řadě nepostoupil do třetí části kvalifikace.

F12020GP13ITA_VOLM.jpg
Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Doporučujeme

Články odjinud