Zajímavé statistiky po GP Emilia Romagna 2021

Palindrom Lewise Hamiltona, vítězství Verstappena, netradiční stupně vítězů i červené vlajky.

99. pole position pro Hamiltona

Lewis Hamilton získal v Imole 99. pole position ve své kariéře. Už v Portugalsku se může dostat na magické číslo 100. Pro Hamiltona to také byla pole position na 30. okruhu, což je už dlouho rekord. Na druhém místě je Sebastian Vettel, který získal pole position na 23 různých okruzích.

Hamilton nezískal pole position jen na třech okruzích, na kterých startoval: Istanbul, Magny-Cours a Dillí.

GettyImages-1312969891.jpg
Foto: Getty Images / Bryn Lennon

Pokračování 2 / 16

Pérez před Verstappenem

Pokud odmyslíme kvalifikace s problémy (Montreal, Monza 2019), byl Max Verstappen po hodně dlouhé době v kvalifikaci regulérně poražen týmovým kolegou. Konkrétně se tak stalo poprvé od Abú Dhabí 2018, kde byl ještě jeho týmovým kolegou Daniel Ricciardo.

GettyImages-1312969803.jpg
Foto: Getty Images / Bryn Lennon

Pokračování 3 / 16

Pérez v první řadě

Sergio Pérez zajel nejlepší kvalifikační výsledek své kariéry a poprvé se dostal do první řady. Bylo to poprvé od Zandvoortu 1971 (Pedro Rodríguez), kdy Mexičan startoval z první řady.

GettyImages-1312964392.jpg
Foto: Getty Images / Bryn Lennon

Pokračování 4 / 16

Vítězství pro Verstappena

Závod vyhrál Max Verstappen, pro kterého to bylo 11. vítězství v kariéře. Verstappen si také drží poměrně unikátní bilanci. Ze svých 11 vítězství jich 9 získal po startu ze druhého a horšího místa. 

GettyImages-1313126125.jpg
Foto: Getty Images / Mark Thompson

Pokračování 5 / 16

Honda vyhrála v Imole po třiceti letech

Pro Hondu to bylo první vítězství v Imole po 30 letech. V roce 1991 vyhrál Ayrton Senna s týmem McLaren-Honda.

GettyImages-600967439.jpg
Foto: Getty Images / Pascal Rondeau

Pokračování 6 / 16

Verstappen prolomil italské prokletí

Max Verstappen se v minulosti nedostal v Itálii na stupně vítězů. Předešlé tři závody dokonce ani nedokončil.

Rok Tým Okruh Pozice Body
2015 Toro Rosso Monza 12 0
2016 Red Bull Monza 7 6
2017 Red Bull Monza 10 1
2018 Red Bull Monza 5 10
2019 Red Bull Monza 8 4
2020 Red Bull Monza DNF 0
2020 Red Bull Mugello DNF 0
2020 Red Bull Imola DNF 0

Pokračování 7 / 16

Dva Britové na pódiu

Na stupně vítězů se dostali dva britští jezdci, což se stalo poprvé po devíti letech. Naposledy k tomu došlo ve Velké ceně Číny 2012. Na stupně vítězů se tam dostali Hamilton a Button.

GettyImages-1313137331.jpgGettyImages-142923843.jpg
Foto: Getty Images / Bryn Lennon,  Paul Gilham

Pokračování 8 / 16

Na pódiu jezdci Red Bullu, Mercedesu, McLarenu

Poprvé od Velké ceny Velké Británie 2010 jsme na stupních vítězů viděli současně jezdce Red Bullu, Mercedesu a McLarenu. Tehdy to byli Webber, Hamilton, Rosberg.

GettyImages-1313132333.jpgGettyImages-102827112.jpg
Foto: Getty Images / Malcolm Griffiths, Bryn Lennon

Pokračování 9 / 16

Palindrom Lewise Hamiltona

Lewis Hamilton zajel v kvalifikaci „palindrom“. Obvykle se jedná o slovo, které lze číst v libovolném směru a má vždy stejný význam – například kajak, krk, madam, oko apod. 

Hamilton zajel čas 1:14.411. Čísla jsou stejná, ať už je čtete zleva doprava nebo zprava doleva. Podle Auto Motor und Sport se to stalo od zavedení měření času na tisíciny sekundy teprve podruhé – předtím Nigel Mansell zajel v Itálii 1992 čas 1:22.221.

GettyImages-1313142154.jpg
Foto: Getty Images / Bryn Lennon

Pokračování 10 / 16

Kvalifikace Williamsu

Jezdci Williamsu odstartovali ze 12. a 14. místa, což byl nejlepší výsledek od Grand Prix Itálie 2018 (tam to byly 10. a 12. místo).

GettyImages-1312939759.jpg
Foto: Getty Images /  Bryn Lennon

Pokračování 11 / 16

Vettel po patnácté chyběl v Q3

Sebastian Vettel se už 15 kvalifikací v řadě nedostal do třetí částí.

GettyImages-1312656299.jpg
Foto: Getty Images 

Pokračování 12 / 16

Body pro týmy

Máme za sebou sice jen dva závody, ale už jen dvěma týmům se podařilo v „každém“ závodě bodovat s oběma vozy – McLarenu a Ferrari. Žádný z nich však nevyhrál.

F12021GP02ITA_GafK.jpg
Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Pokračování 13 / 16

Bod pro Alonsa

Fernando Alonso sice dojel mimo první desítku, ale po penalizaci Räikkönena se dostal na body. Jedná se o jeho první body od návratu do F1 a od Grand Prix Singapuru 2018.

GettyImages-1313124793.jpg
Foto: Getty Images / Bryn Lennon

Pokračování 14 / 16

Nejrychlejší kolo závodu

Nejrychlejší kolo závodu zajel v posledním kole Lewis Hamilton. Bylo to pro něj 54. nejrychlejší kolo závodu v kariéře. Hamilton je v tomto ohledu druhý v tabulkách. Na prvním místě je Michael Schumacher (77 nejrychlejších kol).

V průběhu závodu se držitel nejrychlejšího kola změnil 34krát, což je nejvíce od loňské Velké ceny Turecka, kde to bylo 35krát.

GettyImages-1313123527.jpg
Foto: Getty Images / Bryn Lennon

Pokračování 15 / 16

Červené vlajky v každé relaci

Každou část závodního víkendu přerušily červené vlajky:

  • FP1: kolize Péreze a Ocona
  • FP2: Nehoda Leclerca
  • FP3: Nehoda Latifiho
  • Kvalifikace: Nehoda Cunody
  • Závod: Kolize Russella a Bottase
F12021GP02ITA_rdPX.jpg
Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Pokračování 16 / 16

Když závod zastaví červené vlajky

Zastavení závodu červenou vlajkou není v poslední době až tak neobvyklé. Vloni k tomu došlo třikrát. V Monze po nehodě Leclerca v Parabolice kvůli poškozené bariéře, v Mugellu kvůli hromadné nehodě Sainze, Latifiho, Magnussena a Giovinazziho a poté znovu kvůli nehodě Strolla. V Bahrajnu pak po nehodě Grosjeana, který skončil v plamenech.

Před poměrně divokou sezónou 2020 jsme viděli červené vlajky naposledy v Baku 2017.

V neděli byl závod v Imole přerušen červenou vlajkou poprvé od Grand Prix San Marina 1994, kdy došlo k tragické nehodě Ayrtona Senny.

F12021GP02ITA_JHeh.jpg
Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Doporučujeme

Články odjinud