Pole position pro Valtteriho Bottase
Valtteri Bottas získal v Číně své sedmé pole position. Po třech víkendech jsme viděli tři různé držitele pole position. Ještě žádný jezdec letos pole position neproměnil ve vítězství.
Ze sedmi celkových pole position se Bottasovi povedlo vyhrát jen dvakrát.
Foto: Getty Images / Will Taylor-Medhurst
Pokračování 2 / 10
Závod vyhrál Hamilton
Závod ale nakonec vyhrál Lewis Hamilton, pro kterého to bylo 75. vítězství v kariéře a 6. v Číně (2008, 2011, 2014, 2015, 2017 a 2019).
Šest vítězství zaznamenal Hamilton také v Kanadě a v Maďarsku. Rekord to ale není. Schumacher dokázal vyhrát osmkrát v Magny-Cours.
Hamiltonovi aktuálně chybí 16 vítězství do absolutního rekordu Michaela Schumachera. Letos se ještě pojede 18 závodů, takže čistě matematicky může Hamilton tento rekord překonat už v této sezóně.
Foto: Getty Images / Charles Coates
Pokračování 3 / 10
53 vítězství pro Mercedes v hybridní éře
Lewis Hamilton dokázal pro Mercedes v hybridní éře (od roku 2014) vyhrát 53 závodů, což je více, než je počet vítězství Vettela v celé jeho kariéře (52).
Foto: Getty Images / Clive Mason
Pokračování 4 / 10
Třetí double v řadě
Mercedes získal v prvních třech letošních závodech tři dvojitá vítězství. Něco podobného se naposledy povedlo Williamsu v roce 1992. Série tehdy mohla být ještě delší. Nigel Mansell vyhrál pět závodů v řadě, ale Riccardo Patrese ve čtvrtém závodě (Španělsko) nedokončil. V dalším závodě byl opět druhý.
Pokud by Mercedes získal v Baku další dvojité vítězství, stal by se prvním týmem v historii, který získal čtyři dvojitá vítězství v prvních čtyřech závodech.
Foto: Getty Images / Mark Thompson
Pokračování 5 / 10
Maximum bodů Mercedes nezískal
Mercedes získal v prvních třech závodech 130 bodů. Kvůli bodu za nejrychlejší kolo závodu je to o 1 bod více, než by získal za tři dvojitá vítězství v řadě vloni, ale o 2 body méně, než bylo dosavadní možné maximum. V Bahrajnu získal bod za nejrychlejší kolo Leclerc, v Číně Pierre Gasly.
Foto: Getty Images / Mark Thompson
Pokračování 6 / 10
Pět týmů v pěti řadách
Na startu závodu se nám první desítka seřadila velmi pěkným způsobem. První řada patřila Mercedesu, druhá Ferrari, třetí Red Bullu, čtvrtá Renaultu a pátá Haasu. Něco podobné se stalo podruhé v historii. Prvním případem byl Singapur v roce 2011, kde to bylo: Red Bull, McLaren, Ferrari, Mercedes a Force India.
Foto: Getty Images / Charles Coates
Pokračování 7 / 10
Räikkönen mimo Q3
Kimi Räikkönen se v Číně nedostal do třetí části kvalifikace. Stalo se tak poprvé od GP Maďarska 2016 – tedy po 53 závodech.
Foto: Getty Images / Charles Coates
Pokračování 8 / 10
1000. závod formule 1
Velká cena Číny 2019 byl 1000. závod v historii formule 1. K tomu se ještě vrátíme v samostatných statiskách. Kromě toho také Toro Rosso odjelo 250. závod, což je stejný počet jako tým Jordan.
Foto: Getty Images / Dan Istitene
Pokračování 9 / 10
Nejrychlejší kolo pro Gaslyho
Pierre Gasly si krátce před koncem závodu dojel pro nové pneumatiky a zajel nejrychlejší kolo závodu. Stal se 132. jezdcem, kterému se to povedlo.
Pokračování 10 / 10
Nejrychlejší zastávka pro Red Bull
Red Bull získal druhé letošní dvojité vítězství, pokud jde o nejrychlejší zastávky v boxech. Verstappena přezuli mechanici za 2,15 s, což je nejlepší letošní čas.