Velká cena Belgie 2021 vstoupí do historie formule 1. Viděli jsme nejkratší závod v historii, ve kterém se nezajelo nejrychlejší kolo.
Williams v první řadě
George Russell získal v kvalifikaci druhé místo, což se později ukázalo jako důležitější než obvykle.
Vůz Williamsu stál v první řadě poprvé od Velké ceny Itálie v roce 2017. Lance Stroll se do první řady tehdy dostal díky penalizacím soupeřů (v kvalifikaci byl čtvrtý). Poslední „vyjetá“ první řada alias druhé místo v kvalifikaci zaznamenal Williams ve Velké ceně Německa 2014 zásluhou Valtteriho Bottase.

Foto: Getty Images
Pokračování 2 / 12
Pole position pro Verstappena
Pole position získal Max Verstappen, pro kterého to bylo letošní šesté pole position a celkově deváté.

Foto: Getty Images
Pokračování 3 / 12
Šťasné číslo 50
Red Bull odjel v Belgii 50. závod s motorem Honda a vyhrál. AlphaTauri odjela 50. závod s Hondou vloni v Itálii a také vyhrála.

Foto: Getty Images
Pokračování 4 / 12
Nejkratší závod v historii
Velká cena Belgie byla nejkratším závodem v historii formule 1. Trvala 3 minuty 27,017 sekund.
Nejkratší závody (podle času):
- Belgie 2011: 3:27.017
- Austrálie 1991: 24:34.899
- Španělsko 1975: 42:53.700
- Malajsie 2009: 55:30.622
- Rakousko 1975: 57:56.690
Někteří fanoušci možná ještě mají v živé paměti Malajsii 2009 nebo dokonce druhý nejkratší závod, kterým byla Austrálie v roce 1991.Také v těchto případech sehrál roli déšť.

Kimi Räikkönen ve Velké ceně Malajsie 2009. Foto: Getty Images / Mark Thompson
Pokračování 5 / 12
Nejkratší také podle délky
Okruh ve Spa má délku 7,004 km. Oficiálně trval závod 1 kolo, ale jelo se za safety carem, který vyjel i se startovním polem z boxů. Závod měl délku 6,880 metrů.
Nejkratší závody podle délky:
- Belgie 2021: 6,88 km
- Austrálie 1991: 52,92 km
- Monako 1984: 102,672 km
- Španělsko 1975: 109,91 km
- Austrálie 1975: 171,419 km
Pokračování 6 / 12
Poloviční body
Po šesté v historii formule 1 se udělovaly poloviční body. Poprvé bylo toto pravidlo aplikováno ve Velké ceně Španělska 1975 a naposledy před Belgií ve zmíněné Malajsii 2009.
V roce 1975 byly uděleny poloviční body dvakrát, ale od té doby k tomu dochází jen jednou za dekádu: 1984, 1991, 2009, 2021.

Foto: Getty Images / Dan Mullan
Pokračování 7 / 12
Bez nejrychlejšího kola
Podle live timingu zajel nejrychlejší kolo závodu Nikita Mazepin. V historických tabulkách však uvedeno nebude. Formule 1 oficiálně nepřipsala nejrychlejší kolo žádnému jezdci. Je to pravděpodobně proto, že jediné kolo, které bylo oficiálně dokončeno, začalo v boxech a jelo se za safety carem. V historii formule 1 neexistuje žádný další závod, ve kterém by chybělo nejrychlejší kolo závodu.
Pokračování 8 / 12
Stupně vítězů pro Russella
George Russell získal své první stupně vítězů. Pro Williams je to první pódium od Ázerbájdžánu 2017 a nejlepší umístění v závodě od Abú Dhabí 2014, kde Massa skončil druhý a Bottas třetí.
Pokračování 9 / 12
Williams bodoval ve dvou závodech
Williams dlouho čekal na body. Nyní je jediným týmem, který v posledních dvou závodech bodoval s oběma vozy.

Foto: Getty Images / Dan Mullan
Pokračování 10 / 12
Všichni klasifikováni
Po 11. v historii a podruhé letos (po GP Francie) byli v cíli závodu klasifikováni všichni jezdci.

Foto: Getty Images / Dan Mullan
Pokračování 11 / 12
0 zastávek v boxech
Podle stránek FIA jsme v závodě viděli 39 zastávek. Nevíme, jak vy, ale my neviděli žádnou. Číslo samozřejmě souvisí s přerušením závodu a zajetím do boxů (39 proto, že při prvním přerušení tam chyběl Pérez).
Ale reálně jsme neviděli žádnou zastávku. Stalo se tak podruhé v historii F1 a poprvé od Grand Prix Nizozemska v roce 1961.

Foto: Getty Images / Peter Fox
Pokračování 12 / 12
Jubilea
Daniel Ricciardo jel svůj 200. závod, Lando Norris a George Russell absolvovali 50. závod.

Foto: Getty Images